Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:38:07 GMT

راه ارتباطی 30 هزار نفر در پلدختر هنوز قطع است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۳۰۲

راه ارتباطی 30 هزار نفر در پلدختر هنوز قطع است

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب پل و جاده های شهری و روستایی این شهرستان بر اثر سیل موجب قطع راه ارتباطی 30 هزار نفر در منطقه شده است.

به گزارش ایرنا، سیدحمیدرضا کاظمی روز شنبه در جلسه ستاد بحران استان با حضور رییس جمهوری در محل فرودگاه خرم آباد افزود: خسارت سیل به پلدختر در بخش های مختلف بیش از 50 هزار میلیارد ریال و جبران آن نیازمند عزم ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار تسریع در روند تعمیر و بازسازی جاده های پلدختر به طرف خرم آباد و کرمانشاه شد و ادامه داد: همچنین اسکان موقت سیلزدگان یک مشکل جدی است و باید روند جانمایی منازل مسکونی سرعت یابد.
وی تصریح کرد: مردم سیلزده پلدختر مشکلات بسیاری دارند و خواستار استمهال وام های بانکی، بخشودگی هزینه های زیرساختی، تعویق زمان کنکور و تسریع در پرداخت خسارت 10 هزار میلیارد ریالی کشاورزی بر اثر سیل هستند.
نماینده مردم پلدختر گفت: در دراز مدت نیز باید جاده اصلی پلدختر به خرم آباد احیا، سدهای چولهول، زال و پاعلم احداث و طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شود.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
دکتر روحانی پس از جلسه مدیریت بحران، به شهر سیلزده پلدختر سفر کرده و با حضور در میان مردم، علاوه بر ارزیابی شرایط انان نسبت به همراهی دولت تا رفع مشکلاتشان قول مساعد داد.
رییس جمهوری صبح امروز به همراه هیاتی متشکل از برخی وزرای خود از جمله وزیر کشور، راه وشهرسازی، اطلاعات، نیرو، جهادکشاورزی و رئیس دفتر رییس جمهوری به لرستان سفر کرد.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 سيل پلدختر نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم

شهرستان جرقویه در استان اصفهان واقع شده است. مدتی است برخی از نقاط کشور با بارش شدید باران مواجه شدند. این بخش از استان اصفهان نیز با بارش باران سیل آسا همراه شد. بطوریکه موجب فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

تصاویری از فرونشست زمین در حوالی میدان قزوین تهران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم