Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:27:12 GMT

نیلوفر لاری‌پور با دو کتاب تازه به نمایشگاه می‌آید

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۵۱۷

نیلوفر لاری‌پور با دو کتاب تازه به نمایشگاه می‌آید

نیلوفر لاری پور به خبرنگار مهر گفت: در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دو کتاب دارم. نخست مجموعه شعر سپید عاشقانه با عنوان «امروز چند شنبه است؟» که توسط نشر آنیما منتشر شده و دیگری «خواب دم صبح» که مجموعه نثرهای عاشقانه من است و انتشارات برکه خورشید آن را به مخاطبان عرضه می‌کند.

وی افزود: پیشتر پنج مجموعه شعر سپید دیگر از من منتشر شده بود، اما ناشران آن کتاب‌ها در زمینه پخش خیلی ضعیف عمل کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی نه در شهرکتاب‌ها و نه در کتابفروشی‌های معتبر هیچکدام از این کتاب‌ها وجود نداشت. «امروز چند شنبه است؟» نخستین همکاری من با انتشارات آنیماست و شعرهای منتشر شده در این کتاب در سال‌ها ۹۶ و ۹۷ سروده شده‌اند.

لاری پور ادامه داد: مدیر این انتشارات آنیما، حامد ابراهیم‌پور خود شاعر برجسته و توانایی است. امیدوارم که کتاب «امروز چند شنبه است؟» بهتر از باقی کتاب‌ها دیده شود. همچنین مدیر انتشارات برکه خورشید یعنی خانم تکین حمزه لو نیز از اهالی ادبیات است.

نیلوفر لاری پور، شاعر و ترانه سرای نام آشنایی چند دهه اخیر است. از میان کتاب‌های منتشر شده او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «خاکستری تر از همیشه»، «هزار و یکشب من»، «آلزایمر»، «زیبای اساطیری»، «بی من فروغ نخوان»، «اگر تا هفت بشماری»، «چل بسم الله»، «عسل و فروردین»، «عشق کوچک من» و «من یهودا نبودم».

کد خبر 4595717 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد

محمد میرکیانی از انتشار دو عنوان کتاب «عروسی غازها» و «کاخ کلاغ‌ها» خبر داد و گفت: با انتشار این آثار پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» کامل می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد میرکیانی، نویسنده فعال و برگزیده حوزه کودک و نوجوان، با اشاره به تکمیل شدن مجموعه "ماجرای دشت مرموز" با انتشار دو کتاب جدید دیگر گفت: این آثار از سوی انتشارات به‌نشر وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار کتاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این‌پنج گانه نوجوانان هستند، افزود: «جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها» و «بازی بازها» عنوان‌های دیگر این پنج گانه هستند که تصویرگری‌اش را سعید رزاقی انجام داده است. مجموعه «ماجرای دشت مرموز» بر محوریت چند گروه از حیوانات است که در هر کتاب ماجرای تازه‌ای را رقم می‌زنند. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند. بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می‌کنند.

میرکیانی: آثار فانتزی، با رنگ و لعاب ایرانی محبوب نوجوانان است

سردبیر برنامه خاطره‌انگیز «قصه ظهر جمعه» رادیو ایران تصریح کرد: مجموعه پنج‌گانه با کتاب‌های چندجلدی‌ها متفاوت است و کتاب‌های چندجلدی را باید کامل خواند؛ در حالی که به طور مثال در پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» هر کتاب هویت مستقلی دارد و می‌تواند جداگانه خوانده شود.

به گفته میرکیانی، رمان‌های «ماجرای دشت مرموز» در فضای داستان‌های حیوانات یا فابل ( (fabl) ساختاری طنز، فانتزی و مفرح برای نوجوانان دارد و در نگارش آثار سعی شده است نوجوانان با مفاهیم اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند و به خوانش داستان‌های ادبیات کهن و داستان‌های معاصر علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین چنین نوجوانان با مطالعه مجموعه پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» زمینه تفکر و اندیشه را در خود ایجاد می کنند و با نا گفته‌هایی از مسائل پیرامون ، فضای عمومی جامعه و جهان امروز آشنا می‌شوند در نتیجه آگاهی آن‌ها نسبت به پیچیدگی‌های زندگی در جهان امروز بیشتر می‌شود. 

محمد میرکیانی نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان که آثاری همچون مجموعه «قصه ما مَثَل شد» و «پند و قند» و کلی کتاب دیگر را در کارمه ادبی خود دارد؛آثاری که برخی از آن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی برگزیده شده‌اند. مجموعه‌های «قصه ما مثل شد»، «همیشه قصه‌ای هست»، «حکایت‌های کمال» پیش از این از محمد میرکیانی توسط به‌نشر منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • تازه‌ترین گزارش آماری صندوق هنر منتشر شد/ توضیحات آقای مدیر
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور