Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در بازدید یک روزه خود از پروژه های منطقه ۱۱ توجه به حفظ بافت تاریخی و فرهنگی بخش مرکزی شهر تهران را حائز اهمیت دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، «زهرا صدر اعظم نوری» عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه 11 و جمعی از معاونین و مدیران، روز چهارشنبه به بازدید از پروژه های این منطقه رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بازدید اقدامات انجام شده شهرداری منطقه 11 در میدان رازی، میدان تاریخی راه آهن، بوستان امیریه، سرای محله راه آهن، ساختمان دخانیات، موزه مفاخر ایران، بازار تره بار فروزش، بافت فرسوده قلمستان، بیمارستان لقمان حکیم، مقبره شهدای مشروطه، بوستان دامپزشک، کارگاه مترو نواب – آزادی، پروژه پهنه رودکی و باغ ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت.



«زهرا صدر اعظم نوری» در نشستی که در شهرداری منطقه 11 برگزار شد؛ اقدامات مدیریت شهری برای حفظ بافت تاریخی و فرهنگی بخش مرکزی پاینخت را که از دوران ناصری و طهران قدیم به جای مانده حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به این که بخشی از تاریخ و فرهنگ کشورمان در محدوده این منطقه قرار دارد؛ باید تلاش کنیم ارزش های منطقه را که شناخته نشده و یا به دلیل مسائل اقتصادی و ... کنار گذاشته شده اند؛ احیا کنیم.



عضو شورای شهر تهران با بیان این که منطقه 11 از نظر سرانه فضای سبز جزو مناطق کم برخوردار است؛ به مصوبه شورای شهر برای تملک باغات در کمیسیون ماده 7 اشاره کرد و گفت: در صورت ایجاد آمادگی در منطقه از محل اعتبارات تعیین شده در جهت صیانت از درختان و باغات استفاده کنید و کوشش کنید داشته های خود را خوب حفظ کنید.
 


رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم حفاظت و صیانت از باغات شهر تهران و ارزش های زیادی که فضای سبز شهر تهران برای مردم این شهر دارد؛ خاطر نشان کرد: بیش از 20 هزار پرونده در مورد حفظ درختان در مناطق مورد بررسی قرار گرفته است.



وی همچنین لزوم همکاری منطقه با کمیسیون ماده 7 در موضوعات مرتبط با دستور نقشه و صدور پروانه را مورد توجه قرار داد و گفت: تمام پرونده های تخریب و نوسازی باید از کمیسیون ماده 7 استعلام شوند.



صدر اعظم نوری، رسیدگی به معضل دستفروشان در محورهای جمهوری- انقلاب و ولی عصر (عج) را که 3 محور مهم مرکز شهر تهران هستند؛ از دیگر موارد دارای اهمیت در منطقه 11 بیان کرد و ادامه داد: باید با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه، ساز و کاری برای مدیریت و ساماندهی این مسئله فراهم شود و با توجه به این که پیش از این نگاه مدیریت شهری در تهران بیشتر خود رو محور بوده تا انسان محور، باید مراقب باشیم پیاده روهای شهر به محل تجاری و بساط گستری و دستفروشی تبدیل نشوند و با جدیت به آن پرداخته شود.



عضو شورای شهر تهران در خصوص موضوعات مرتبط با شهرسازی و معماری گفت: منطقه 11جزو مناطق فرهنگی شهر تهران است که به لحاظ قرار گرفتن پردیس حکومتی و استقرار نهادهای سیاسی از اهمیت خاصی برخوردار است که می طلبد مدیریت شهری در این منطقه با ملاحظات و توجه به حساسیت ها انجام شود.



وی با توجه به اهمیت نظارت مردم و حذف رانت در پرونده های شهرسازی ، تأکید کرد: باید تمام اطلاعات پرونده ها اعم از کاربری ، سطح اشغال و ... در سامانه ثبت شوند و تمام تصمیمات منطقه و قراردادها نیز در سامانه قرار گیرند.



رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به این که در شورای پنجم با هدف شفاف سازی از روز اول تمام پرونده های مربوطه و پروژه های باغات در صحن علنی شورا بررسی می شود ؛ گفت: هر چقدر کمک به شفافیت کنیم؛ جلوی رانت و تخلف و فساد گرفته می شود.



در پایان صدر اعظم نوری ابراز امیدواری کرد: نوع خدمات در جهت رضایت مردم موثر باشد و بتوانیم با ارائه خدمات صادقانه و کارهای درست در جهت بالا بردن و ارتقای کیفیت سطح زندگی مردم تلاش کنیم و رضایمندی شهروندان را فراهم کنیم.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش روز ارتش خبرگزاری شبستان نیمه شعبان اردبیل کلیپ خسارت سیل بیانیه گام دوم انقلاب شورای شهر تهران شهرداری منطقه 11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد

کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد. این کمیته همچنین اعلام کرد: خانه منسوب به فخرالدوله یکی از بنا‌های تاریخی شهر تهران است که در قالب پرونده «مجموعه ساختمان‌های خیابان فخرآباد» به شماره ۸۰۰۸ به تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و در حقیقت این بنا متعلق به «منشور الملک» است و به غلط این بنا را به «فخرالدوله» نسبت می‌دهند.

کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران این توضیح را اضافه کرد که عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۸ و به دستور محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به انجمن مداحان واگذار شد. این بنا تا پیش از آن، محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ بود. سوم شهریور سال ۱۴۰۲ نیز با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و بنا به درخواست خانه مداحان، یک شهید گمنام پس از تشییع در مدرسه عالی شهید مطهری، در محوطه ورودی این بنا به خاک سپرده شد و به استناد گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی، شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مقبره‌ای درخور شأن برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داده بود.

این کمیته یادآور شد: پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳، شهرداری منطقه ۱۲ بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سازه‌ای نامتناسب با این عمارت تاریخی روی مقبره این شهید والامقام ایجاد کرد که اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مسئولان ایجاد کرد و در همان زمان مصطفی خرسندی، رئیس خانه مداحان نیز در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ با برخی رسانه‌ها اعلام کرد که کار ساخت این سازه متوقف شده است و پس از استعلام و اعلام نظر میراث فرهنگی این بنا ساخته خواهد شد.

اکنون با پیگیری‌های کمیته مردم‌نهاد حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد غیردولتی و همت معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، دستور حذف این سازه و توقف ساخت آن به خانه مداحان اعلام شد و در چند روز اخیر این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای خانه منسوب به فخرالدوله دوباره به حالت اولیه خود برگشت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند