Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز - ايرنا - معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور در بازديد هوايي از برخي تالاب هاي استان فارس روند احياي درياچه ها و تالابها را اميدبخش خواند و بر ضرورت پايش و مراقبت بيشتر براي حفظ تعادل زيستي در اين مناطق تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دکتر عيسي کلانتري روز شنبه در جريان بازديد هوايي از تالاب هاي مهارلو، طشک و بختگان، تالاب بين المللي کمجان و سد درودزن اظهار اميدواري کرد که با تداوم روند بارندگي در بالا دست اين مناطق فرايند احياي تالاب ها همچنان تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور اظهار داشت: در کنار بهره مندي از نعمت خدادادي باران، دولت هم تمام تلاش خود را براي احياي تالابها و حفاظت از آن و تثبيت و تداوم حيات زيستمندان در اين مناطق انجام مي دهد.
نزول رحمت الهي و بارندگي هاي شديد در فروردين ماه موجب شد اغلب تالاب ها و درياچه هاي استان فارس پُر آب شوند و پس از سالها خشکي و کم آبي جان تازه يابند.
به گفته مسوولان حفاظت محيط زيست فارس بارندگي هاي شديد در بالادست درياچه هاي طشک و بختگان در شرق استان فارس موجب شده تا هر دو درياچه پر آب شوند. آبگيري درياچه بختگان نويد بخش روزهاي بهتر براي اين اثر زيست محيطي توصيف شده است.
بر اساس ارزيابي کارشناسان محيط زيست درياچه بختگان بيش از 40 درصد آبگيري شده و همچنان نيز حجم قابل توجهي از روان آبها به سمت اين درياچه در حال ورود است.
آبگيري درياچه طشک در شرق استان فارس نيز حدود 60 درصد اعلام شده است، ورود آب به درياچه طشک موجب بهبود شرايط اقليم بر پيرامون اين درياچه مي شود و مي تواند علاوه بر ترميم اثرات مخرب خشکسالي بر محيط زيست،براي کشاورزي و باغداري شهرستان هاي اطراف نيز مفيد باشد.
آبگيري درياچه مهارلو و تالاب کمجان در استان فارس نيز حدود 95 درصد اعلام شده است ، آبگيري اين دو تالاب و درياچه موجب افزايش زيست پرندگان آبزي و کنار آبزي در اطراف اين دو اثر زيست محيطي خواهد شد.
دکتر کلانتري که براي بازديد يک روزه از تالابهاي فارس روز شنبه وارد اين استان شد.
6113
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی نیک‌طبع مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان درباره آخرین وضعیت تالاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان پس از وقوع سیلاب‌های اخیر گفت: بر اساس آخرین رصد نقشه‌های ماهواره‌ای، در حال حاضر ٥٠ هزار هکتار از وسعت تالاب جازموریان آبگیری شده و سیلاب کماکان در حال وارد شدن به تالاب است.

نیک‌طبع با بیان اینکه تالاب جازموریان تالاب کم‌عمق و کاملا فصلی است، خاطرنشان کرد: این تالاب جزو بزرگ‌ترین تالاب‌های آب شیرین کشور محسوب می‌شود و خاصیت آن، جذب آب به صورت یک اسفنج است که نه فقط باعث تغذیه گیاهان سطح تالاب در فصول خشک سال می‌شود، بلکه از تبدیل این محل به کانون گرد و غبار هم جلوگیری می‌کند.

وی همچنین درباره دریافت حقابه زیست محیطی تالاب جازموریان گفت: مطالعات زیست محیطی حقابه تالاب جازموریان در سه وضعیت مرطوب، خشکسالی و ترسالی صورت پذیرفته و مکاتبات لازم برای رهاسازی حقابه صورت پذیرفته است و شرکت آب منطقه‌ای نیز در مواردی رهاسازی حقابه را انجام می‌دهد و مکاتبات آن را به این اداره کل ارسال می‌کند.

کد خبر 846779 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها تالاب خبر مهم استان‌ کرمان باران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان