Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@02:41:49 GMT

زییات سهم احزاب در پارلمان اصلاحات

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۶۷۷

زییات سهم احزاب در پارلمان اصلاحات

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران اسلامی گفت: قرار بر این است همه احزاب در دوره اول به صورت برابر در پارلمان سهم داشته باشند و از دوره دوم، خود پارلمان در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت.


مهر نوشت: احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران اسلامی گفت: قرار بر این است همه احزاب در دوره اول به صورت برابر در پارلمان سهم داشته باشند و از دوره دوم، خود پارلمان در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد حکیمی‌پور دبیر کل حزب اراده ملت با اشاره به چیدمان احزاب اصلاح‌طلب در پارلمان اصلاحات بیان کرد: این موضوع در روزهای پایانی سال گذشته حل شد. موضوعی در مورد تعداد و کیفیت اعضا در پارلمان اصلاحات بود که پیش از سال ۹۸ چندین جلسه داشتیم و افراد و احزاب مختلف موضوعات متعددی را مطرح کردند و در نتیجه به اتفاق نظر رسیدیم.
وی افزود: الان در موارد دیگری در حال بحث و گفتگو هستیم که برخی از آنها عبارتند از، تعداد اعضای پارلمان و همچنین نحوه انتخاب افراد برای عضویت در آن. همانطور که می‌دانید احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان عضو مؤسس انتخاب شده‌اند و سهمی در پارلمان اصلاحات دارند. بحث این بود که این سهم چگونه باشد و ترکیب آن چطور تعیین شود. افراد و اعضای شورای هماهنگی تاکید داشتند که این سهم اعلام شود.
دبیرکل حزب اراده ملت در ادامه تاکید کرد: افراد بسیار تاکید داشتند که از ۱۵ نفری که قرار است در پارلمان اصلاحات به هر حزب اختصاص یابد، بخشی از آن به دفاتر استانی، زنان و جوانان تعلق گیرد. در این بخش برخی از احزاب مثل «زنان نواندیش» کلاً همگی بانوان هستند. قرار شد احزابی که ساختار استثنایی دارند، اجباری برایشان وجود نداشته باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مقیاس برای رتبه بندی احزاب در مورد تعداد نفرات در پارلمان اصلاحات خاطرنشان کرد: برخی از موضوع تراکم و فراوانی احزاب ایراد می‌گرفتند. با توجه به آئین نامه جدید وزارت کشور، حزبی قانونی است که گستره کشوری داشته باشد. قرار بر این شد که همه احزاب در دوره اول به صورت برابر در پارلمان سهم داشته باشند و از دوره دوم خود پارلمان در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت.
حکیمی پور در ادامه با اشاره به برنامه اصلاح طلبان در مورد آینده شورای عالی سیاستگذاری پس از تصویب نهایی پارلمان اصلاحات گفت: شورای عالی سیاستگذاری یک نهاد موقتی و کارکرد آن تمام شده است و پس از ایجاد پارلمان تعیین می‌شود که امور میدانی جریان اصلاحات به عهده کدام بخش باشد. از آنجایی که کنش سیاسی با احزاب است، امور میدانی و انتخاباتی هم باید در اختیار احزاب باشد.
وی ضمن تکذیب ادعای محمدرضا تابش مبنی بر تشکیل کمیته انتخابات در شورای عالی سیاستگذاری تاکید کرد: امثال آقای تابش باید تکلیف خود را با سیاست معلوم کنند و بگویند عضو کدام تشکل هستند و از همان کانال به این موضوعات ورود داشته باشند.
دبیرکل حزب اراده ملت ضمن اشاره به فعالیت‌های حزب متبوع خود در بازه انتخابات سال جاری گفت: ما در حزب، کنش خود را خواهیم داشت و در سال جدید مهمترین موضوع انتخابات است و ما نیز سهم خود را ایفا خواهیم کرد. کمیته دائمی انتخابات ما فعال‌تر شده است. باید ببینیم باقی احزاب اصلاح طلب چه کار می‌کنند ولی خود را معطل بقیه نمی‌کنیم. برچسب ها: احزاب ، اصلاحات ، پارلمان اصلاحات

منبع: خرداد

کلیدواژه: احزاب اصلاحات پارلمان اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت اجتماعی» است.

به گزارش گاردین، بهداشت، مسائل شغلی، دفاع و امنیت نیز همگی پیش از بحران مهاجرت قرار می‌گیرند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکثر مردم بلژیک مایلند که پارلمان اروپا نقش کمتری در سیاست کشورشان داشته باشد.

افزون بر این، ۶۰ درصد رای دهندگان دیدگاه منفی نسبت به آمریکا داشتند که به گفته کارشناسان ممکن است به دلیل بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به ریاست جمهوری باشد.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است از ششم تا نهم ماه ژوئن برگزار شود. این دهمین انتخابات پارلمانی پس از اولین انتخابات مستقیم در سال ۱۹۷۹ و اولین انتخابات پارلمان اروپا پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه) است. غالب نظرسنجی‌هایی که تا کنون انجام شده نشان می‌دهد احزاب راست‌گرا احتمالا اکثر کرسی‌ها را به دست خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قدردانی احزاب ملی لبنان و فلسطین از عملیات «وعده صادق»
  • اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • قدردانی احزاب ملی لبنان و فلسطین از عملیات «وعده صادق»
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • رئیس جبهه اصلاحات: پاسخ ایران به اسرائیل مشروع بود
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی