Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،حجت‌الاسلام اکبری رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اهمیت گسترش دادرسی الکترونیک برای تسهیل رسیدگی به امور مراجعان دستگاه قضایی، بهره گیری از این دستاورد را گامی مؤثر برای تحقق عدالت آسان برشمرد.

وی در بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس افزود: تکریم ارباب رجوع، بهبود وضعیت خدمت‌رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی در زمره مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خطاب به مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی قوه قضائیه، خواستار برنامه‌ریزی، تلاش مضاعف و کار جهادی به‌منظور تسریع در روند تحقیقات، رسیدگی و اجرای احکام شد و بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به نقش خطیر دادسرا در پاسداری از حریم امنیت مردم بر ضرورت برخورد قانونی و بدون اغماض با مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد.
وی گفت: یکی از اولویت‌های راهبردی دستگاه قضایی استان، برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش زمان رسیدگی‌ها است که روند دادرسی در بسیاری از حوزه‌های قضایی به‌روز است و بسیاری از پرونده‌ها در کوتاهترین زمان ممکن به صدور رأی قانونی منجر می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان افزود: افزایش شعب رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس موجبات ارتقاء دقت، تسریع در روند رسیدگی و کاهش حجم تراکم پرونده‌ها را فراهم سازد.
انتهای پیام/ز


تاکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر دادرسی الکترونیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در دیدار نوروزی شورای قضایی گلستان با وی با اشاره به سخت و دشوار بودن کار در دستگاه قضایی، اظهار کرد: گزارش ارائه شده از عملکرد دادگستری استان و مجموع اقداماتی که در این گزارش اشاره شد، خوشحال کننده بود.
 
امام جمعه گرگان با اذعان بر تلاش های قضایی برای رفع موانع حقوقی طرح های پتروشیمی استان و جزیره آشوراده تصریح کرد: امیدواریم زودتر این طرح ها اجرایی شود و مردم استان  از نتیجه آن بهره مند شوند.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان هم در این دیدار با تشریح بخشی از عملکرد دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ گفت: پتروشیمی گلستان، آشوراده و موج های آبی از پرونده های شاخص بود که سال گذشته با مدیریت قضایی به سرانجام رسید.
 
«حیدر آسیابی» افزود: جلوگیری از ورشکستگی ۴۲ شرکت و احیای ۵۸ واحد تولیدی از دیگر دستاوردهای دادگستری استان بود.
 
به گفته وی؛ ۱۸۴ میلیارد تومان از معوقات بانکی هم با تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری به بیت المال بازگردانده شد.
 
رئیس شورای قضایی استان گلستان با اعلام اینکه راه اندازی دومین کانون داوری حرفه ای، ایجاد مجتمع شوق زندگی برای کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد مجتمع محاکم خانواده هم از دیگر تلاش های ما برای تحقق عدالت قضایی در سال گذشته بود، ابراز کرد: خوشبختانه ارزیابی ها نشان می دهد دادگستری استان در بیشتر شاخص های سند و تحول قضایی جایگاه مطلوبی دارد و رضایت ۷۱ درصدی مراجعان از عملکرد دادگستری استان نیز افتخاری برای ما است.
 
وی ادامه داد: با اقدامات قاطعانه قضایی و انتظامی در سال گذشته میزان سرقت در استان ۱۵ درصد کاهش یافت.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است
  • ۳۵۴ مورد شکایت مردمی در حوزه بهداشت در هرمزگان بررسی شد
  • دیدار نوروزی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ارومیه