Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:54:54 GMT

اولین نشاء دستی برنج در تالش انجام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۷۷۹

اولین نشاء دستی برنج در تالش انجام شد

آستارا - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تالش از انجام اولین نشاء دستی برنج در بخش اسالم این شهرستان، به نشانه آغاز عملیات کاشت این محصول خبر داد.

سید علی موسوی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: اولین نشاء دستی برنج از رقم شیرودی در سطح شش دهم هکتار، روز گذشته توسط محمد حیدرنژاد از کشاورزان پیشرو، در روستای بالاده بخش اسالم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تالش 16هزار هکتار شالیزار دارد و سالانه به طور میانگین 76 تا 80 هزار تن شلتوک از آنها تولید می‌شود.
موسوی اظهار کرد: اغلب کشت برنج تالش از نوع هاشمی است و گونه های علی کاظمی از گروه صدری و فجر و شیرودی نیز کشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: 24 هزار شالیکار در شالیزارهای این شهرستان فعالیت می کنند و اداره جهاد کشاورزی از هر ظرفیت و فرصتی برای حمایت از کشاورزان و بهره برداران استفاده می کند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
7106 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان