Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: نگاه دولت به محرومیت زدایی و تقویت زیرساخت های تولید در مناطق دور افتاده از جمله روستاها به عنوان مناطق مولد و موثر در رونق تولید است .

به گزارش ایرنا ، محمدجواد فدائی روز شنبه در حاشیه افتتاح آبرسانی روستاهای بنگرو و جهلدر بخش چاه دادخدا قلعه گنج با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان رونق تولید افزود: تقویت زیرساخت ها در مناطق روستایی و دورافتاده می تواند در وضعیت معیشتی ساکنان این مناطق و همچنین تحقق شعار سال موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمان با اشاره به ایجاد اشتغال در این 2 روستا در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال با همکاری بیناد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) واحدهای مرغداری سنتی برای خانوارهای این 2 روستا اجرا شده است.
فدائی بیان داشت: آبرسانی به این روستاها با مشارکت بنیاد مستضعفان، استانداری کرمان، فرمانداری قلعه گنج و سایر دستگاه های اجرایی انجام شده است.
وی افزود: با کمک بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی منطقه نیز برای هر خانوار این 2روستا یک واحد مسکونی متناسب با اقلیم این منطقه به صورت رایگان ساخته شده است.
روستای بنگرو در 130 کیلومتری و روستای جهلدر در 150 کیلومتر شهرستان قلعه گنج قرار دارد.
استاندار کرمان امروز (شنبه ) به منظور بهره برداری و بازدید از پروژه ها به شهرستان قلعه گنج سفر کرده است.
قلعه گنج در 450کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
9875/9895/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاندار قلعه گنج محروميت زدايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام حجت قاسم خانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوی که در دفتر امام جمعه با محوریت رفع موانع مشارکت مردم در تولید برگزار شد، اظهار داشت: با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی شهرستان و با محوریت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال تلاش خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد، تولید و معیشت مردم، دغدغه اصلی مقام معظم رهبری خصوصا در یک دهه اخیر می‌باشد، ادامه داد: شرطی شدن اقتصاد با گره خوردن به مسایل برجام و عدم حضور مردم در متن میدان اقتصادی از جمله عوامل مهمی بود که موجب رکود اقتصاد شده و لذا حضور و مشارکت موثر مردم در تمامی عرصه‌های کشور، موجبات توفیق در زمینه تولید را فراهم می‌آورد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: بخشی از روند تسهیل و تقویت تولید با نقش آفرینی مردم، مربوط به دولت است که باید به صورت عملی و قوی دولت در این عرصه با برداشتن قوانین دست و پاگیر، مبارزه با قاچاق، منع واردات بی رویه، فساد مالی و کارشکنی‌های اداری ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: مردمی سازی اقتصاد به معنای واقعی کلمه در تغییر ذهنیت‌ها و اصلاح مقررات زائد می‌باشد، به طوری که هر شهروند این فرصت را داشته باشد که بتواند یک کسب و کار راه بیاندازد.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: کشف و رفع عوامل مُخل تولید با مشارکت مردم و استقبال از ابتکارات باید در کانون توجه قرار گیرد و تجمیع تولیدکنندگان خُرد با هدف رونق و رشد عادلانه تولید و با رویکرد پیگیری جدی در این امر الزامی است.

در ادامه این نشست کریم علی نژاد فرماندار خوی گفت: تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، مستلزم فرهنگ‌سازی است و پیش نیازهای فرهنگی این امر باید پیش بینی شود.

وی تشکیل دبیرخانه تخصصی برای مردمی سازی اقتصاد با رویکرد رفع موانع در جهت تحقق هرچه بهتر شعارسال را در اولویت دانست و تأکید کرد: پرهیز از موازی کاری‌ها توسط دستگاه‌های متولی و مسئولین شهری در عملیاتی سازی شعار سال باید مورد توجه باشد.

فرماندار خوی ابراز کرد: در مسائل مختلف حضور موثر مردم نقش کلیدی در تحقق هدف گذاری‌ها داشته که باید در این راستا نیز زمینه و بسترهای لازم برای حضور فعال مردم فراهم شود.

وی تصریح کرد: بازنگری دستورالعمل‌های قانونی با در نظر گرفتن ضروریات شهرستان در جهت جریان سازی مشارکت مردم در امر تولید، الزامی است.

علی نژاد خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های اندیشه ورز جهت ارایه راهکارهای تخصصی و عملی با توجه به اقتضائات شهرستان می‌تواند موثمر ثمرباشد.

وی یادآور شد: برای شکل گیری جهاد همگانی در راستای تحقق شعار سال، لازم است در این زمینه جهاد تبیین صورت بگیرد که این امر می‌تواند در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • وزیر جهادکشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید