Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی اوج فعالیت سامانه بارشی طی امروز و روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

محمد سبزه‌زاری  اظهار کرد: با توجه به حاکمیت سامانه بارش‌زا تا اواخر روز دوشنبه وقوع رگبار، رعد و برق و تگرگ در مناطق شمال، شمال شرق، ارتفاعات و حوضه‌های آبریز پیش‌بینی می‌شود. اوج فعالیت سامانه بارشی امروز و روز دوشنبه هفته جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت در دیگر نقاط خوزستان بارندگی به صورت پراکنده دور از انتظار نیست. همچنین در این ایام در بعضی ساعات وزش باد قابل ملاحظه را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته رامهرمز با ۳۴ و دهدز با ۱۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت نیز بین ۱۷ تا ۳۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها تا روز پنجشنبه در کشور ادامه دارد و سامانه بارشی فعلی از بعداز ظهر پنجشنبه، ۶ اردیبهشت از کشور خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز، چهارشنبه، از سمت غرب با کاهش ابر روبه‌رو می‌شویم به همشهری آنلابن گفت: «در این روز شمال شرق، شرق، جنوب شرق و برخی نقاط جنوب و مرکز بارندگی دارند و همچنین سواحل خزر وخلیج فارس هم مواج است.» به گفته فریبا گودرزی، روز پنجشنبه بارش‌ها در نیمه جنوبی کرمان، شرق هرمزگان و یزد ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی بعداز ظهر این روز از کشور خارج می‌شود.

او همچنین از بارش‌های پراکنده در روز شنبه بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس خبر داد و افزود: «تا روز جعه نیمه شرقی وزش باد را خواهد داشت که گاهی شدید می‌شود. از پنجشنبه تا اواسطه هفته آینده نیز روند تدریجی افزایش دما را خواهیم داشت.»

سازمان هواشناسی روزهای ابتدایی هفته یک هشدار نارنجی صادر کرد که برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بود، اما هشدار جدیدی که روز گذشته صادر شد تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت اعتبار دارد امروز، چهارشنبه‌ گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و فردا، پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی تحت‌تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

نوع مخاطره در این هشدار رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ ذکر شده است.

اثر مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ ذکر شده است و توصیه هواشناسی، احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز پنجشنبه
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود