Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@04:47:11 GMT

ابراز نگرانی روسیه از فعالیت داعش در افغانستان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۹۵۴

ابراز نگرانی روسیه از فعالیت داعش در افغانستان

وزیر دفاع روسیه ضمن ابراز نگرانی از فعالیت داعش در افغانستان، بر ضرورت تقویت پایگاه ۲۰۱ تاجیکستان با هدف مقابله با پیشرفت این گروه تروریستی در آسیای میانه تاکید کرد.

  سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هشدار داد عناصر داعش پس از شکست در سوریه در حال نقل مکان به افغانستان و لیبی هستند.

به گفته وی، فعالیت‌های داعش در افغانستان در حال گسترش است و این مساله به تهدیدی بزرگ تبدیل شده که برای ممانعت از آن باید روسیه و کشورهای آسیای میانه از هم‌اکنون دست به کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شویگو تاکید کرد که برای جلوگیری از نفوذ داعش در کشورهای آسیای میانه باید پایگاه ۲۰۱ نیروهای نظامی روسیه در تاجیکستان تقویت شود.

این در حالی است که هفته گذشته نیز رؤسای جمهوری روسیه و تاجیکستان پیرامون وضعیت امنیتی افغانستان گفتگو و از گسترش فعالیت داعش در این کشور ابراز نگرانی کردند.

طبق اعلان رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین و امامعلی رحمان برای تقویت استحکامات مرزی با افغانستان توافق کردند.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی فوتسال تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است

سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان نسبت به صعود ۳ تیم فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان ابراز خرسندی کرد.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتسال تاجیکستان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موفق شد با کسب تساوی برابر ژاپن ۴ امتیازی شود و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و در این مرحله باید به مصاف افغانستان برود.

وحیدوف سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان در خصوص عملکرد تیمش گفت: در بازی با ژاپن موفق شدیم به تساوی برسیم و در رده اول گروه قرار بگیریم. ژاپن برای اولین بار از مرحله گروهی بالا نیامد.

او در خصوص دیدار با افغانستان در مرحله یک چهارم نهایی گفت: باعث خرسندی است که هم ایران، هم افغانستان و هم تاجیکستان به عنوان ۳ کشور همزبان صعود کردیم. با با تیم افغانستان قبلاً بازی کرده ایم و شناخت خوبی از این تیم داریم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جام‌ ملت‌های آسیا - ۲۰۲۳؛ زور چین به تاجیکستان نرسید ضیافت پنالتی‌ها را تاجیکستان از امارات برد/ شگفتی‌سازی فارسی زبان‌ها ادامه دارد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • سرمربی فوتسال تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • ابراز همدردی رئیس هلال احمر ایران با مردم افغانستان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • افزایش بازدارندگی ایران در قفقاز و آسیای میانه پس از عملیات وعده صادق