Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: باید این را در نظر داشته باشیم که مشکل اقتصاد ما به حدی عمیق است که با تغییر یک استاندار اتفاق زیادی در آن نمی‌افتد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، غلامحسین شافعی ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی اظهار داشت: ما به عنوان بخش خصوصی این تصور را داریم که استاندار سابق خراسان‌رضوی در حد توان خود کارهای مورد نیاز را انجام داده و نتیجه همین تلاش‌ها هم در شورای گفت‌وگو خود را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ما باید این را در نظر بگیریم که هر انسانی توانایی‌های خودش را دارد و البته اینکه مشکلاتمان در حوزه اقتصادی بسیار عمیق‌تر از این است که از یک استاندار توقع رفع آنها را داشته باشیم شاید در این حوزه مجلس شورای اسلامی از سایر بخش‌ها مؤثرتر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار تأکید کرد: یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رونق اقتصادی همین مسئله فضای کسب و کار است و ما قانون خوبی در این زمینه در مجلس داریم اما متأسفانه شاهد هستیم هرچه در وزارت اقتصاد و بخش‌های وابسته به دولت سعی بر مقررات زدایی می‌شود؛ در مجلس تعداد مقررات افزایش می‌یابد.

مشهد| افزایش صدور پروانه صنعتی مؤلفه خوبی برای سنجش رشد اقتصادی نیستاستاندار یزد: ‌سربازان گمنام امام زمان(عج) دست مفسدان اقتصادی را از بیت‌المال کوتاه کردندهمدان| تولید ثروت برای مستضعفان باید به یک اصل در مدیریت اقتصادی کشور تبدیل شود

شافعی ادامه داد: ما هم اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با یک وضعیت نا به سامان اقتصادی هستیم و از این طرف هم شاهد قوانین ضد و نقیضی هستیم که در بخش‌های مختلف به کار گرفته می‌شود به عنوان مثال اگر فردی کالای قاچاقی را وارد کشور کرده باشد در گمرک مطابق با یک قانون از وی جریمه دریافت می‌شود اما در قوه قضاییه ممکن است همان فرد به 2 سال زندان محکوم شود.

وی با بیان اینکه ما برخی اوقات شاهد اقداماتی در بخش دولتی هستیم که افراد را از ادامه سرمایه‌گذاری بازمی‌دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال در دورانی همین پروژه پدیده به عنوان سوگلی فعالیت‌های اقتصادی در استان به حساب می‌آمد هر مهمانی اعم از بازرگانان و مقامات خارجی، نمایندگان، وزرا و سایر مسئولان به خراسان رضوی می‌آمد با تشریفات تمام وی را به بازدید از این پروژه می‌بردند اما بعد از یک مدت این پروژه با خاک یکسان شد اگر کار به موضوعات حاشیه‌ای آن نداشته باشیم این را باید دید که این اقدام می‌تواند افراد زیادی را از سرمایه‌گذاری منع کند چراکه این تلقین ایجاد می‌شود بعد از مقداری رشد ممکن است برای آنها هم مشکلاتی اینچنینی به وجود بیاید.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!