Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:27:52 GMT

امسال هم اولویت اصلی کرمانشاه مقابله با غول بیکاری است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۱۰۹

امسال هم اولویت اصلی کرمانشاه مقابله با غول بیکاری است

استاندار کرمانشاه با اشاره به نرخ بیکاری ۱۸.۷ درصدی که برای سال ۹۷ استان اعلام شده، گفت: بعد از چندین سال روند افزایشی، سال گذشته شاهد کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری استان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (۳۱ فروردین) برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته بعد از چندین سال، نه تنها رشد بیکاری استان متوقف شد، بلکه کاهش ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی نرخ بیکاری را نیز در سطح استان داشتیم.

وی ادامه داد: این کاهش نرخ بیکاری نشان می‌دهد کرمانشاه استانی ثروتمند است و ظرفیت‌های زیادی برای کاهش نرخ بیکاری دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سال ۹۷ عمدتاً از طریق سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغال خرد اشتغالزایی کردیم، عنوان کرد: در سال ۹۸ باید این روند را مقداری تغییر دهیم و سراغ مشاغلی برویم که سرانه سرمایه‌گذاری آنها بیشتر است.

بازوند اظهار کرد: در سال ۹۸ نیز اولویت اصلی ما مقابله با غول بیکاری خواهد بود.

وی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در استان را جذب سرمایه‌گذار دانست و یادآور شد: اگر می‌خواهیم اشتغال ایجاد کنیم بر ما واجب است که سرمایه‌گذاران را حمایت کنیم.

استاندار کرمانشاه مبارزه با بروکراسی اداری را نیز برای حمایت از سرمایه‌گذاران ضروری خواند.


بازوند یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در استان ایجاد اشتغال کمک کند را صنعت مسکن دانست و افزود: باید مشکلات پیش روی این صنعت مرتفع شود.

وی معتقد است، رونق صنعت ساختمان می‌تواند بسیاری از صنایع دیگر را نیز به دنبال خود بکشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه صنعت حمل و نقل نیز می‌تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کمک کند، اضافه کرد: باید صنعت حمل و نقل و شرکت‌های این بخش را تقویت کنیم.

بازوند با اشاره به سرانه پایین تعداد خودروهای حمل بار شرکت‌های حمل و نقل استان، اظهار کرد: باید تعدادی از این شرکت‌ها را ادغام کنیم تا تقویت شوند.

وی اضافه کرد: در استانی که دو مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی دارد، سیستم حمل و نقل باید به گونه‌ای تقویت شود که حتی بتواند به استان‌های همجوار هم ارائه خدمات داشته باشد.

استاندار کرمانشاه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز ۱۰ روز زمان داد که برنامه لازم برای تقویت این شرکت‌ها و ایجاد اشتغال بیشتر در این حوزه را ارائه دهد.

بازوند با بیان اینکه حوزه IT نیز یکی از بخش‌ها اشتغالزا است، تاکید کرد: از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در استان گلایه‌مند هستیم، زیرا تاکنون برنامه شفافی ارائه نکرده‌اند که از مبالغ زیادی که بابت ارائه خدمات عادی از مردم می‌گیرند چقدر را صرف ایجاد اشتغال، توسعه زیرساخت‌ها و حضور در فعالیت‌های اجتماعی کرده‌اند.

وی به رقم ۸۰۰ نفری که عنوان می‌شود در سال گذشته در حوزه IT در کرمانشاه مشغول به کار شدند نیز اشاره کرد و افزود: این رقم را راستی‌آزمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیکاری كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در اولین کمیته کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه در سال جاری با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال این شهرستان، گفت : بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال جز چهار بند ب تبصره ۱۸ از سهمیه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، افزود: به ترتیب شهرستان‌های دالاهو، روانسر، قصرشیرین و… بیشترین جذب منابع را داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از بانک‌های عامل خواست تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به پرداخت مانده اعتبارات اشتغالزایی همکاری لازم را داشته باشند تا با ارزیابی استانداری و با توجه به تأکید استاندار در خصوص مطالبه‌گری جدی مسئولان، بتوانیم جایگاه قابل قبولی در سطح کشور در خصوص اشتغالزایی کسب و به تعهدات خود جامعه عمل بپوشانیم.

طاهری خاطر نشان کرد: پیگیری مجدانه تعهدات اشتغال استان کرمانشاه و ابلاغ به شعب بانکی باید در اولویت قرار بگیرد تا تسهیل و تسریع در پرداخت‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری محقق شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد