Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@12:36:38 GMT

استقبال مردم از ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه در تبریز

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۱۴۷

استقبال مردم از ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه در تبریز

ویژه برنامه های ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت های مذهبی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) آذربایجان‌شرقی با استقبال عمومی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ویژه برنامه های ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت های مذهبی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) آذربایجان‌شرقی که از هفته گذشته در مساجد، تکایا، میادین و مراکز مختلف تبریز آغاز شده، این روزها با استقبال عمومی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در مصلای امام خمینی، همایش و رژه موتورسواران یاوران امام مهدی(عج) از نصف راه به سمت گلزار شهدای وادی رحمت، مقالات با جانباران دوران دفاع مقدس، دیدار با جانباران اعصاب و روان و همچنین عیادت از بیماران بستری در بیمارستان از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون اجرایی شده است.

بابر این گزارش، مراسم جشن بزرگ میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) قرار است امروز شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مصلای تبریز برگزار شود، همچنین مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز غروب 14 شعبان در مسجد دانشگاه تبریز برپا خواهد بود.

برپایی استگاه های صلواتی در مساجد شهر، مراسم دعای ندبه صبح نیمه شعبان در مسجد مهدیه تبریز، جشن بزرگ میلاد و مراسم عمامه‌گذاری طلاب تبریز در مصلای امام و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه هایی است که طی امروز و فردا برگزار خواهند شد.

همچنین قرار است فردا همزمان با نیمه شعبان ویژه برنامه پیاده روی با عنوان "جشن ولادت در دامن طبیعت" از ساعت 8 و 30 صبح با حضور مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در روستای الوار از توابع شهرستان بستان آباد برگزار شود، این مراسم به همت کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) این روستا اجرایی خواهد شد.

اعضای کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) قم تپه تبریز نیز فردا از ساعت 17 تا 19:30 در فرهنگسرای الغدیر جشن بزرگداشت نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) را برگزار خواهند کرد.

گفتنی است، مساجد محوری، امامزادگان، بقاع متبرکه، کانون فرهنگی هنری، محافل و مراکز فرهنگی و هنری در سراسر استان نیز طی امروز و فردا میزبان خیل دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت و منتظران حضرت صاحب الزمان(عج) خواهند بود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش نیمه شعبان روز ارتش خبرگزاری شبستان خسارت سیل ارتش اردبیل سیل نیمه شعبان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مراسم وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) و استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هیئت اعزامی آستان قدس رضوی و ایرانیان دوستدار حریم اهل بیت علیهم السلام در محل رایزنی کشورمان برگزار شد. 

 در این مراسم حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: عشق به اهل بیت (ع) خصوصا امام رضا (ع) همواره در قلب ایرانیان موج زده است. 

وی با اشاره به زنده نگه داشتن امر اهل بیت (ع)؛ تصریح کرد: امام رضا علیه السلام می‌فرمایند النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ یعنی اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند. 

ارزانی عنوان کرد: استقبال از پرچم متبرک آستان علی بن موسی الرضا (ع) جلوه‌ای از ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت است و این ارادت از هویت دینی و مذهبی ما نشأت گرفته است. 

ارزانی ضمن خوش آمدگویی به دوستداران، میهمانان و خادمان حرم رضوی، گفت: با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و بنیاد قرآنی رستو حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند. 

وی عنوان کرد: هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند که تبادل تجربیات مشترک در زمینه‌های قرآنی، چاپ کتاب قرآن مشترک، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین از اهداف این سفر است. 

در ادامه حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز خدمت به بارگاه مطهر رضوی را توفیق بی‌مانندی دانست و گفت: خدمت به خاندان اهل بیت علیهم السلام عزت آفرین است. 

وی با اشاره به اینکه وجود حرم امام رضا علیه السلام در ایران بزرگ‌ترین ظرفیت معنوی، معرفتی، فرهنگی و ایمانی است، گفت: ظرفیت معنوی و فرهنگی که در حرم رضوی وجود دارد موجب شده تا زائرانی که جهت زیارت به حرم مشرف می‌شوند، این نقطه را شروع تحول فردی خود قرار دهند. 

در ادامه این برنامه قرائت دعای توسل و مداحی توسط حسین تفرشی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

بازدید از موزه شهر ملاکا، دیدار با مدیران بنیاد نشر و کتابت قرآنی رستو و بازدید از این مجموعه، بازدید از مرکز هنر‌های اسلامی مالزی، بازدید از کالج اسلامی الصوفا و دیدار با تامان داتو احمد رازلی و پاسداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ره) از برنامه‌های این هیئت به مالزی بوده است. 

دیدار و گفتگو با، ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی در مالزی با حضور میهمانانی از بنیاد رستو، اهدای فرش منقش به تصویر داتوک عبداللطیف از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی و بازدید از مجموعه کتابخانه و نمایشگاه علمی تمدنی الحمرا ایستک در کوالالامپور از برنامه‌های هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) است. 

گفتنی است، در بازدید از بنیاد قرآنی رستو و دیدار با پروفسورعبداللطیف رئیس بنیاد رستو؛ قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • تصاویر استقبال ویژه از رئیسی در پایتخت فرهنگی پاکستان | پرواز نیم ساعته از اسلام آباد به لاهور | ویدئو
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد