Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@08:17:35 GMT

اراضی کشاورزی فارس در امان از هجوم ملخ ها

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۳۰۰

اراضی کشاورزی فارس در امان از هجوم ملخ ها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید دبیری مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ملخ‌های صحرایی که به برخی مناطق این استان هجوم آورده اند هنوز به اراضی کشاورزی وارد نشده و مبارزه با آن‌ها در اراضی منابع طبیعی در حال انجام است.

وی افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس مورد سم پاشی قرار گرفته و مبارزه با این آفت کشاورزی که یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های شناخته شده در این حوزه است در فارس همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیری ادامه داد: علاوه بر سم پاشی اراضی منابع طبیعی در شهرستان داراب بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی طی سه پرواز هواپیمای سم پاش، سمپاشی شده است.

وی با اشاره به این که سه شهرستان داراب، زرین دشت و لامرد بیش از سایر شهرستان‌های استان با هجوم ملخ‌ها مواجه اند تاکید کرد: رصد و مقابله با ملخ‌های صحرایی در شهرستان‌هایی که بیشتر با این آفت مواجه شده اند در حال انجام است البته به سایر شهرستان‌ها همچون فراشبند، مهر، ممسنی، کازرون و رستم نیز هشدار‌هایی در خصوص مقابله با ملخ صحرایی داده شده است.

مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص نقاط مرزی استان فارس با استان هرمزگان نیز اظهار داشت: با توجه به این که شرایط در استان هرمزگان شرایط مساعدی گزارش نشده از این رو شاهد تشدید مراقب، رصد و پایش اراضی در نقاط مرزی استان فارس با هرمزگان هستیم تا شاهد کمترین خسارت به اراضی استان فارس باشیم.

ملخ‌های (صحرایی) دریایی یک گروه از ملخ‌های پرنده و جزء مضرترین انواع این گونه ها هستند. این ملخ‌ها بومی ایران نیستند و از صحرای عربستان حرکت کرده و وارد استان‌های جنوبی شده اند.

ملخ‌های دریایی از تمامی گیاهان مثمر و غیرمثمر تغذیه و خسارت زیادی به کشاورزان و منابع طبیعی وارد می‌کند.

انتهای پیام/م

سم پاشی بیش از هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟