Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@18:09:59 GMT

بحران مالی پرسپولیس ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۳۰۸

بحران مالی پرسپولیس ادامه دارد

توقف پرسپولیس برابر ذوب‌آهن در اصفهان و نیز محروم شدن شجاع خلیل‌زاده از بازی مهم هفته بعد با سپاهان، اتفاقات ناخوشایند چند روز گذشته برای پرسپولیسی‌ها بود.

به گزارش مشرق، همه‌چیز اما همین نیست و کماکان نقش اول مصائب این تیم را «مشکلات مالی» بازی می‌کند. باورکردنی نیست که قهرمان دو دوره گذشته لیگ برتر و نیز نایب‌قهرمان آسیا درست در پرفشارترین و تعیین‌کننده‌ترین روزهای فصل با این حجم از گرفتاری‌های مالی دست به گریبان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پرسپولیس ۴۰ روز تعیین‌کننده در پیش دارد؛ مقطعی که می‌تواند در پایان یک فصل پرماجرا برای قرمزها همه چیز یا هیچ چیز به دنبال داشته باشد. در این شرایط طبعاً حفظ تمرکز و آرامش مهم‌ترین مساله است، اما فعلاً اتفاق دیگری دارد رخ می‌دهد. وضعیت در باشگاه طوری است که از در و دیوار خبرهای عجیب می‌بارد. از یک طرف گفته می‌شود برانکو که حدود ۱۱ ماه است حقوق نگرفته، اخیراً دو نامه برای استیفای مطالباتش به باشگاه زده و البته بندی در قراردادش وجود دارد که در صورت نگارش نامه سوم قرارداد طرفین فسخ خواهد شد. از سوی دیگر هم کارد طوری به استخوان بازیکنان رسیده که در میکسدزون ورزشگاه فولادشهر حتی صدای احمد نورالله‌ی هم درآمد و به انتقاد تند از مدیران باشگاه پرداخت. مجموعه این مسائل باعث شد هیأت‌مدیره سرخپوشان یک جلسه فوق‌العاده تشکیل بدهد اما ظاهراً این جلسه هم خروجی قابل توجهی نداشته است. این موضوع را از مصاحبه دیروز برانکو به وضوح می‌شد فهمید.

بیشتر بخوانید:

هشتگ تا 1400 با پرسپولیس!

لحن نه‌چندان امیدوارکننده برانکو

برانکو ایوانکوویچ قبل از تمرین دیروز پرسپولیس در محل باشگاه حاضر شد و با هیأت‌مدیره حرف زد. در حاشیه این دیدار، جعفر کاشانی که اخیراً سخنانش در مورد ایوانکوویچ حاشیه‌ساز شده بود یک انگشتر عقیق به سرمربی قرمزها هدیه داد تا شاید به نوعی از او دلجویی کرده باشد اما ظاهراً تنها اتفاق مثبت جلسه مزبور همین بوده است! لحن نه‌چندان امیدوارکننده برانکو در تمرین دیروز چنین موضوعی را آشکار می‌کند. مربی کروات در مورد جلسه باشگاه می‌گوید: «بابت انگشتر قشنگی که آقای کاشانی به من داد، تشکر می‌کنم. یک انگشتر نقره که نگین فیروزه دارد. وقت خیلی کم و کوتاه بود، چون باید به تمرین می‌آمدم. ما در مورد مسائل مالی صحبت کردیم. همان‌طور که می‌دانید شرایط خوب نیست. از طرفی باشگاه از بازیکنان می‌خواهد صبور باشند تا در فرصت کوتاه مشکل را حل کنند.»

جواب برانکو به احتمال ارسال نامه سوم و فسخ قرارداد هم نگران‌کننده است: «به هر حال در این مورد وکیل من وظیفه دارد این کار را انجام دهد، چون من هم در قبال آنها مسئولیت‌هایی دارم. حالا بعداً خواهیم دید چه می‌شود.»

نکته جالب اینجاست که سرمربی پرسپولیس هیچ مشکلی با مسائل فنی، فشردگی مسابقات، خستگی و مصدومیت بازیکنان و کورس وحشتناک قهرمانی ندارد. جملات او نشان می‌دهد داخل زمین همه چیز روبه‌راه است اما این اتفاقات ناخوشایند بیرون از میدان است که تعادل تیم را به هم ریخته: «من همیشه می‌خندم. مشکلی نیست. به لحاظ ورزشی این اتفاق طبیعی است، چون هر تیمی می‌خواهد قهرمان کشور را ببرد. بازیکنان تیم‌های مختلف بر خلاف ما همیشه قبل و بعد از بازی ما استراحت می‌کنند اما این روش هم برای ما خوب است. در این فشردگی روز به روز بهتر می‌شویم و پیشرفت می‌کنیم. اکنون صدر جدول هستیم و مثل سایر باشگاه‌ها چهار بازی دیگر داریم. هر چهار بازی هم برای ماندن یا نماندن است.»

روزهای سخت آقای مدیرعامل

مدیریت در پرسپولیس برانکو یک کار سهل و ممتنع است؛ نتایج خوب تیم باعث می‌شود هر مدیری که می‌آید اتوماتیک‌وار در این موفقیت شریک شود و نام و رزومه خوبی برای خودش بسازد، اما در عین حال قصور در رتق و فتق امور باشگاه و ایجاد خلل در این پروژه موفق هم می‌تواند یک بدنامی تاریخی به دنبال بیاورد. ایرج عرب که از چند ماه پیش جانشین حمیدرضا گرشاسبی شده، چهارمین مدیری است که با برانکو کار می‌کند. مرد کروات توسط محمدحسین نژادفلاح به پرسپولیس آمد و بعد کار را با علی‌اکبر طاهری و گرشاسبی ادامه داد که دو نفر آخر به دلیل بازنشستگی رفتند و ایرج عرب جانشین آنها شد. شاید به جرأت بتوان گفت در طول چهار سال گذشته هرگز بحران مالی شرایط پرسپولیس را این‌قدر وخیم نکرده بود؛ آن هم در حالی که قرمزها امسال از پاداش نایب‌قهرمانی آسیا و پول ناشی از حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی هم استفاده می‌کنند. قطعاً عرب هر چه زودتر باید بر این مشکلات فائق بیاید، در غیر این صورت کامیابی آخر فصل به نام برانکو و ناکامی احتمالی به اسم او و همکارانش ثبت خواهد شد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل بحران مالی پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی پرگل کره جنوبی، عراق و استرالیا/ اولین برد برانکو با چین گل اول عراق+ فیلم

مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا عصر امروز با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که در مهمترین بازی تیم ملی کره جنوبی با سه گل میزبانش تایلند را در هم کوبید.

 لی جائه سانگ، سون هیونگ مین و پارک جین سئوب گلزنان کره در این بازی بودند.   کره با این پیروزی به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ صعود کرد و به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز راه یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در دیگر دیدار گروه C، تیم ملی چین برابر سنگاپور قرار گرفت و موفق شد به پیروزی ۴-۱ مقابل میهمان خود دست پیدا کند.  چین در دقیقه ۲۱ این مسابقه توسط وو لی به گل رسید، اما تیم سنگاپور تنها یک دقیقه بعد روی ضربه محمد فارس بن رملی به گل رسید تا در دقیقه ۲۲ بازی را به تساوی بکشاند.

سپس فرناندو انریکه گل دوم چین را در دقیقه ۶۵ از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند، اما در ادامه و در دقیقه ۷۹ مسابقه، لی یوانی، بازیکن چین، از زمین اخراج شد تا چین ده نفره شود.

البته چینی‌ها با وجود اینکه با یک یار کمتر به بازی ادامه می‌دادند، گل‌های سوم و چهارم را به ترتیب توسط وو لی و وی شیهائو در دقایق ۸۵ و ۹۰ به ثمر رساندند و امید سنگاپوری‌ها برای رسیدن به گل تساوی را به کلی از بین بردند.

این اولین پیروزی تیم ملی چین با هدایت برانکو ایوانکوویچ بود. این تیم هفته گذشته در اولین دیدار خود با این سرمربی کروات به تساوی ۲-۲ رسیده بود، اما با پیروزی در دیدار امروز توانست از بحران خارج شود.

با این نتیجه تیم ملی چین با ۷ امتیاز در رده دوم و سنگاپور با یک امتیاز در رتبه چهارم گروه قرار گرفت. در حال حاضر کره جنوبی با ۱۰ امتیاز صدرنشین این گروه است و تایلند ۴ امتیازی نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

در گروه A هم تیم ملی افغانستان دو بر یک میزبانش هند را شکست داد تا مثل این تیم چهار امتیازی شود و پشت سر قطر صدرنشین قرار بگیرند. کویت هم با سه امتیاز قعرنشین این گروه است تا رقابت بر سر رتبه دوم در این گروه شدید شود.

پیش از این مسابقات هم در اولین دیدار دور برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا ظهر امروز تیم ملی لبنان در ورزشگاه کانبرا میزبان استرالیا بود.  تیم لبنان که به دلیل شرایط خاص کشور خود تصمیم گرفت بازی برگشت خود را هم مقابل این تیم در خانه حریف برگزار کند، با نتیجه‌ای سنگین‌تر از شکست ۲ بر صفر بازی رفت مغلوب شد و این بار با باخت ۵ بر صفر زمین را ترک کرد.

کاسینی ینگی، باسل رادی (گل به خودی) کرگ گودوین (۲ گل) و جان ایردال برای شاگردان گراهام آرنولد گلزنی کردند تا استرالیا در گروه I صدرنشینی‌اش را با ۱۲ امتیاز حفظ کرده به عنوان اولین تیم قاره آسیا خودش را به دور سوم انتخابی جام جهانی برساند.

موعود بنیادی‌فر، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم تیم داوری کشورمان بازی را قضاوت کردند.

در دیگر دیدار این گروه فلسطین با یک گل بنگلادش را شکست داد تا پشت سر استرالیا در رتبه دوم بماند و شانس صعودش به دور بعد خیلی زیاد شود.

در گروه F هم عراق با پنج گل فیلیپین را در هم کوبید و اندونزی با سه گل ویتام را برد. صعود عراق به دور بعد رقابت‌ها با این برد قطعی شد. در این مسابقه توسط ایمن حسین در دقیقه ۱۴ و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و سپس امیر العماری در دقیقه ۳۰ گل دوم را به ثمر رساند و ۶ دقیقه بعد هم ایمن حسین گل سوم عراق را وارد دروازه حریف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی چین
  • واکنش دستیار قلعه‌نویی به بیانیه استقلال به خاطر پرسپولیس
  • حرف‌های انگیزشی برانکو بعد از اولین پیروزی
  • پیروزی پرگل کره جنوبی، عراق و استرالیا/ اولین برد برانکو با چین گل اول عراق+ فیلم
  • استوری متفاوت سروش رفیعی؛ سلام نظامی کنار عبدالکریم حسن!
  • توفانی که باعث اخراج ۸ پرسپولیسی شد
  • معاون ارتباطات استقلال: فراموش کردید پرسپولیس علیه تیم ملی بیانیه می‌داد و موضع می‌گرفت؟
  • آقای سایلنت هافبک دفاعی محبوب اوسمار
  • برانکو، بزرگترین بازنده بین ما تو هستی!