Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:36:07 GMT

فرمانده نیروی زمینی سپاه روند سیلاب سیستان را بررسی کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۳۳۰

فرمانده نیروی زمینی سپاه روند سیلاب سیستان را بررسی کرد

زاهدان- ایرنا- مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه امروز/شنبه/ به منظور بررسی آخرین وضعیت سیلاب غیرقابل کنترل افغانستان به سیستان سفر کرد.

سرهنگ پاسدار قاسم حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرمانده نیروی زمینی سپاه در این سفر به ساخت و تحکیم سیل بندها در سیستان برای جلوگیری از ورود سیلاب به منازل و زمین های کشاورزی منطقه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تمام نیروهای مهندسی سپاه در سیستان در آماده باش کامل هستند تا از بروز هرگونه خسارت ناشی از ورود سیلاب افغانستان به منطقه جلوگیری کنند.
مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: سردار پاکپور از رودخانه سیستان، سدجریکه و سایر مسیل های سیلاب منطقه بازدید و دستورات لازم برای بهره گیری هر چه بهتر از این سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان را به گروههای مهندسی سپاه صادر کردند.
وی بیان کرد: فرمانده نیروی زمینی سپاه در این بازدید آمادگی گروههای مهندسی سپاه برای ساخت سیل بند در شهرستانهای زابل و زهک را اعلام کرد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این بازدید با اشاره به لزوم اهتمام هرچه بیشتر گروه 47 سلمان و یگان مهندسی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در حوزه تحکیم سیل بندها، اظهار داشت: گروه‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه در حالت آماده باش کامل هستند و در صورت لزوم امکانات و ادوات بیشتری برای نصب و تحکیم سیل بندها به کار خواهیم گرفت.
سردار محمد پاکپور افزود: خدمت رسانی و امدادرسانی به مناطق سیل زده وظیفه شرعی و اخلاقی سپاه است.
یگان های مهندسی نیروی زمینی سپاه از ساعات اولیه وقوع سیل در منطقه سیستان در آماده باش کامل قرار دارند.
به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، تصمیمات لازم برای هدایت مناسب سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان به مخازن چاه نیمه ها و تالاب بین المللی هامون اتخاذ شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: پس از بارندگی های مناسب در حوضه آبریز رودخانه هیرمند در کشور افغانستان در روزهای اخیر شاهد ورود رواناب به دشت سیستان بودیم.
وی افزود: برای اتخاذ تصمیمات لازم به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت سیلاب نشست های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های منطقه سیستان برگزار و ضمن شناسایی نقاط آسیب پذیر تصمیمات لازم برای هدایت مناسب سیلاب به مخازن چاه نیمه ها و تالاب بین المللی هامون اتخاذ شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک تمام مدیران و نیروهای امدادی در منطقه برای مواجهه با هر گونه حادثه احتمالی در آماده باش کامل بسر می برند و بیش از 200 دستگاه ماشین آلات سنگین با استقرار در نقاط شناسایی شده که آسیب پذیری بیشتری دارند مشغول انجام عملیات تقویت و استحکام بخشی هستند.
وی بیان کرد: با عنایت به برنامه های در دست اجرا جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و سیلاب تحت کنترل است.
به گزارش ایرنا سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از شب گذشته(جمعه شب) سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما از رشته کوههای هندوکش سرچشمه گرفته و پس از طی بیش از هزار کیلومتر وارد مرز ایران در سیستان می شود.
آب این رودخانه از 20 سال پیش تاکنون به سبب قهر طبیعت و برخی عوامل دیگر قطع شده بود و تنها در زمستان برخی سالها سیلاب های جزئی ناشی از بارندگی ها به صورت دشتمال از داخل افغانستان وارد سیستان می شد که مدت زمان جریان آب بسیار کوتاه بود و به تالاب بین المللی هامون نمی رسید.
سیلاب رودخانه هیرمند خارج از کنترل کشور همسایه است و به عنوان حق آبه سیستان محسوب نمی شود.
3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 سيلاب سردار پاكپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با حجت‌الاسلام کفیلویی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی امروز ۷ فروردین به مناسبت فرا رسیدن سال نو و تبریک عید نوروز ضمن حضور هیئت همراه با حجت‌الاسلام محمد کفیلویی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی در این دیدار نام‌گذاری امسال با عنوان « جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب را یادآوری کرد و گفت: تریبون مساجد بهترین ظرفیت برای تبیین مطالبات رهبری و بررسی مسائل روز کشورمان است که باید از این بستر حداکثر بهره را برد، کما اینکه تاکنون چنین بوده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه طلاب و روحانیون در بین مسئولان و مردم جایگاه خطیری دارند می‌توانند در نهادینه شدن شعار سال گام بردارند.

دیگر خبرها

  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • (تصاویر) وداع با پیکر شهید «بهروز واحدی» نیروی سپاه قدس
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • جزئیات جدید درباره پاسدار نیروی قدس سپاه که در سوریه به شهادت رسید
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با حجت‌الاسلام کفیلویی
  • ۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند
  • سرهنگ علیه مسئولان فوتبال: خجالت بکشید