Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  درباره ویتامین E و اهمیت آن در بدن اظهار کرد: ویتامین E نوعی ویتامین محلول در چربی است که می تواند به عنوان قوی‌ترین آنتی اکسیدان محلول در چربی شناخته شود؛ ویتامینی پایدار که در مقابل حرارت از بین نمی‌رود و به‌طور معمول در منابع روغنی یعنی روغن‌های گیاهی یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آن‌جایی که این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد از گذشته به آن ویتامین جوانی گفته می‌شد اما بر اساس تعاریف امروز این تعبیر از آن برداشته شده است.

وحید بیان کرد: کمبود این ویتامین در بدن با عوارضی مختلف همراه خواهد بود و در این بین نقص سیستم عصبی عضلانی که باعث از بین رفتن یا اختلال در رفلکس تاندونی می‌شود یکی از عوارض کمبود ویتامین E است.

بیشتر بخوانید: نشانه‌ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن + اینفوگرافی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اختلالات حس وضعیت یکی دیگر از عوارض کمبود این ویتامین است، یعنی فرد نسبت به وضعیت خود آگاهی کامل ندارد و این وضعیت شامل تغییر در تعادل، تطابق و ضعف عضلانی می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین خشک شدن پوست، گرفتگی عضلات و اختلالات بینایی از جمله علائمی است که می‌تواند نشان دهنده کمبود ویتامین E در بدن باشد.

وحید گفت: کمبود ویتامین E بیشتر در افرادی دیده می‌شود که سوء جذب چربی دارند؛ به طور مثال افراد مبتلا به نارسایی غدد برون ریز پانکراس یا اختلال انعقاد چربی بیشتر از سایر افراد در معرض کمبود ویتامین E قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: بهترین ویتامین ها برای تقویت استخوان ها

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: اختلال در سیستم قلبی عروقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون از علائم کمبود ویتامین‌ E در بدن است‌.

ناباروری؛ پیامد کمبود ویتامین E

وی افزود: ایجاد نقص در سیستم تولید مثل زنان و مردان یکی دیگر از عوارضی است که کمبود این ویتامین در بدن ایجاد می‌کند،‌ این اختلال باعث می‌شود تولید اسپرم در مردان مختل شده و اسپرم‌های تولید شده کیفیت کافی را نداشته باشند؛ کمبود این ویتامین E در زنان  نیز با سقط جنین همراه است.

وحید اظهار کرد: احتمال مسمومیت با ویتامین E یعنی فرد به دلیل دریافت مقدار زیاد این ویتامین دچار مشکل شود بسیار کم است، اما اگر تحت شرایط خاص فردی از این ویتامین یا مکمل‌ها به مقدار زیاد استفاده کند علائمی مانند اختلال در معدنی شدن استخوان‌ها، اختلال در ذخیره سازی کبدی ویتامین A و اختلال در انعقاد خون بروز می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید کد خبر 846630 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد قهوه

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد