Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:41:36 GMT

بسیج جلیقه زردهای فرانسه برای برپایی تظاهرات گسترده

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۴۵۴

بسیج جلیقه زردهای فرانسه برای برپایی تظاهرات گسترده

فعالان موسوم به جنبش جلیقه زردهای فرانسه برای برپایی تظاهرات در بیست و سومین هفته متوالی آماده می‌شوند. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، معترضان جلیقه زرد فرانسه تبلیغات گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده و از حامیان خود خواسته‌اند تا برای برپایی تظاهرات امروز شنبه، در شهر پاریس تجمع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری بین پلیس فرانسه و معترضان جلیقه زرد

 

این بیست و سومین هفته متوالی است که معترضان به سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه قصد برپایی تظاهرات گسترده را در سراسر این کشور دارند.

شنبه گذشته بیش از 30 هزار نفر در تظاهرات اعتراض آمیز فرانسه شرکت کرده اند. فعالان جلیقه زرد فرانسه تظاهرات امروز را "اولتیماتوم 2" نامگذاری کرده اند. تظاهرات کنندگان قصد دارند شهر پاریس را مرکز اصلی اعتراضات هفته جاری قرار دهند. هنوز محل اصلی تظاهرات امروز در شهر فرانسه، محرمانه باقی مانده است.

پلیس فرانسه پیش از این اعلام کرده است که برپایی هرگونه تظاهرات و تجمع در نزدیکی ساختمان کلیسای نوتردام ممنوع خواهد بود. این کلیسا به تازگی طعمه حریق شده است.

کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه نیز در این باره گفت: حدود 60 هزار مامور پلیس برای برقراری نظم مستقر خواهند شد.

اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط نوامبر 2018 آغاز شده و علی رغم عقب نشینی دولت ماکرون از اجرای برخی اصلاحات اقتصادی و مالی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته است.

از آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از 2 هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند.

پارلمان فرانسه اخیرا لایحه «ضدخرابکاری» دولت فرانسه را که با هدف تشدید برخورد با اقدام‌های مخرب معترضان تدوین شده بود، تصویب کرد ولی این قانون روز پنجشنبه از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت آقای ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری اوست و خواهان استعفای او هستند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیروهای پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کردند.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیروهای امنیتی این کشورها رو به رو شده است.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد امروز گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم صهیونیستی را یک سازمان تروریستی نامیدند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد صهیونیستی مجازی اعلام شده است.

کد خبر 6088549

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند