Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@22:47:55 GMT

برنامه های هفته کارگر استان البرز اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۴۷۶

به گزارش ایلنا، اسماعیل خلیلی در اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان البرز  با اشاره گفت: جامعه کارگری همواره قشر مظلوم و نجیبی است که در حقوق، مزایا، برخورد با قوانین و مقررات و موضوعات مختلف، مظلوم واقع شده‌اند.

وی افزود: هفته کارگر متعلق به کارگران است و باید در این هفته از کارگران تجلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هفته، کارگر باید صحبت کند نه دولت زیرا این روز جهانی، متعلق به کارگر و سالروز اعتراض جهانی به حق و حقوق کارگران است.

خلیلی با اشاره به برنامه های استانی و وزارت متبوع در هفته کارگر پیش رو اظهار داشت: در این زمینه برنامه های متنوعی در استان البرز با همکاری بسیج کارگری،اداره کل تعاون؛کار ورفاه، کانون بازنشستگان وخانه کارگر ونیز کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز به صورت مشترک ومنسجم برگزار خواهد شد و در کنار آن برنامه های ملی وزارت متبوع نیز در هفته کارگر از سوی این اداره کل وتشکلات کارگری بدون تداخل دنبال می شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز از برنامه اصلی استان در هفته کارگر نام برده و عنوان داشت: به علاوه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی متنوع، می توان از مراسم بزرگداشت مقام کارگر؛ گلباران مزار شهدا همراه با تشکلات کارگری استان، حضور در مرقد امام خمینی (ره) وتجدید میثاق با آرمانهای امام راحل(ره) همراه با کارگران وتشکلات کارگری، دیدار با خانواده شهدای کارگری، برگزاری جشنواره امتنان از کارگران،گروهای کار وواحدهای نمونه تولیدی استان با حضور مسئولین استانی و وزارت متبوع، نام برد.

وی با اشاره به برنامه های مهم ملی هفته کارگر همگام با وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های ملی هفته کارگر حضور کارگران کشور در دیدار با رئیس جمهور و نیز دیدار کارگران کشور با مقام معظم رهبری و نیز همایش ملی کار در وزارت متبوع است که کارگران و مسئولان حوزه کار وتولید وتشکلات کارگری استان نیز در این برنامه ها شرکت فعال خواهند داشت.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان البرز هفته کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر

محمد چکشیان گفت: شعار هفته کارگر «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است. هفته آینده از ۲۶ نفر از کارگران نمونه، توسط رئیس جمهور تقدیر خواهد شد.

به گزاش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اینکه شعار هفته کارگر «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای هفته کارگر را از هشت ماه گذشته آغاز کردیم. به عنوان مثال تقریبا به تمامی کارگران در استان‌ها نیز از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کردیم که در جشنواره امتنان شرکت کنند و در نتیجه آن ۲۶ نفر به عنوان کارگر نمونه انتخاب شدند که قرار است در هفته آینده با حضور ریاست جمهوری از آن‌ها تقدیر شود.

 

چکشیان با اشاره به این موضوع که اقدامات متناظر با این هفته از اوایل اسفند توسط شورای کارگری شکل گرفت اظهار کرد: چند برنامه کلان برای امسال داریم که به صورت ملی برگزار خواهد شد. یکی از این برنامه‌ها اختتامیه جشنواره امتنان است که هفته آینده ۱۱ اردیبهشت با حضور برگزار خواهد شد. همچنین دیدار کارگان با رهبری نیز در روز‌های آتی انجام خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در رابطه با قانون جوانی جمعیت گفت: ما تلاش کردیم تا قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارتخانه راه‌اندازی کنیم و دو ماده مهم این قانون را که تحقق نیافته بود را اجرا کنیم. در واقع ماده ۲۱ و ۲۴ را عملیاتی کردیم. بحث پوشش بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر و تخصیص سبد غذایی به مادران باردار و دارای فرزند زیر ۵ سال را محقق کردیم که هم اکنون در جریان است.

 

چکشیان در ادامه اظهار کرد: ما در تمام مجموعه‌های کارگری، خانه‌های بهداشت کارگری را ایجاد کرده‌ایم تا با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند. حدود ۱۰ هزار‌ا یستگاه بهگر خانه بهداشت و مرکز بهداشت در کارخانجات داریم که ۳هزار عدد از آن‌ها در ۲ سال گذشته تاسیس شده است. این مراکز همچنین مسائل روانشناختی، پیشگیری از مصرف مواد مخدر و آگاه‌سازی کارگران را دنبال می‌کند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شبکه‌هایی که در مراکز کارخانجات راه‌اندازی شده است، یکی از قوی‌ترین شبکه‌ها محسوب می‌شود گفت: ۴۰درصد از حوادث کار در سال گذشته کاهش یافته است و این را مدیون تلاش‌های همکاران هستیم. همچنین حدود ۴۳۴ خانه فرهنگ کار تأسیس شده است و پایش خانه‌های فرهنگ کار را دنبال می‌کند.

 

وی در پایان درباره تعطیلی کارگران در روز کارگر ابراز کرد: بسیاری از کارخانه‌ها این کار را می‌کنند اما قرار شده تا توسط تشکل‌های کارفرمایی برای اجرا ابلاغ شود.

دیگر خبرها

  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر