Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهم اشتغال ناقص نشان می دهد که ۱۰.۸ درصد جمعیت شاغل،دارای اشتغال ناقص بوده اند. این شاخص در بین مردان بیش از زنان و در نقاط روستایی بیش تر از نقاط روستایی بالاتر است. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،بررسی نرخ بیکاری افراد10 ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 12.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

0 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به سال96، 0.1 درصد افزایش یافته است.

2 میلیون و 796 هزار نفر اشتغال ناقص دارنداشتغال ناقص به نرخ بیکاری نزدیک شد

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در سال 1397، 10.8درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از 44 ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که 38.3  درصد از شاغلین 10 ساله و بیش‌تر، 49 ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

طبق آمار چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 97 اشتغال ناقص حدود 10.8 کل کشور است،تعداد اشتغال ناقص2میلیون و 582 هزار و 154 نفراست. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که شاخص های مذکور نسبت به سال قبل 1.4 درصد افزایش یافته است. یعنی حدود 134هزار و 34 نفر به تعداد شاغلان ناقص در سال 97 افزوده شده است. اشتغال ناقص در سال 97 حدود 9.4 درصد و 1میلیون و 640 هزار و 293 نفر در نقاط شهری و نرخ اشتغال ناقص در مناطق روستایی حدود 14.6 درصد که این نرخ 941هزار و 860نفر است.

 

 

 

انتهای پیام/

 

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی بحران بیکاری و اشتغال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی بحران بیکاری و اشتغال اشتغال زایی بحران بیکاری و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز

شهریار حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این موضوع که رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته بر اثر به اجرا گذاشتن سیاست های درست و استفاده از ظرفیت های موجود به دست آمد، تصریح کرد: فروش نفت کشور تحت تحریم قرار دارد. با این وجود، طی دو الی سه سال گذشته توانستیم با اجرای سیاست هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به فروش نفت خود اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این سیاست های صحیح باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم از درآمدهای حاصل از فروش نفت برای سرمایه گذاری در امور زیربنایی و در راستای رشد اقتصادی کشور بهره ببریم.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی تحقق رشد 5.4 درصدی اقتصاد ایران در سال 2023 به کمک بخش نفت و گاز بوده است و این بخش با تکیه بر توان داخل و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کنار دیپلماسی فعال انرژی توانسته است که موتور محرکه اقتصاد ما باشد و صنعت نفت و گاز در سال اخیر در حوزه استفاده از دانش روز دنیا نیز پیشگام بوده است و همه این عوامل در شرایط کامل تحریمی به وقوع پیوسته است که جای تقدیر دارد.

حیدری گفت: در بخش گاز توانستیم اقدامات خوبی رقم بزنیم؛ با استفاده از توان متخصصان داخلی توانستیم به اقداماتی همچون بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی مبادرت کنیم. جلوگیری از سوزاندن گازهای فلر که طی سالیان گذشته هدر می رفت، یکی از دستاوردهایی است که در حوزه انرژی کسب کرده ایم. دستاوردهای دانش بنیانی نیز طی سال های گذشته به کمک مان آمد تا بتوانیم از پتانسیل های موجود در راستای رشد اقتصادی کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما در حوزه گاز نسبت به نفت کمتر تحت تأثیر تحریم ها بودیم. با استفاده از این فرصت توانستیم به فروش بیشتر گاز بپردازیم و این امر نیز به افزایش رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

به گفته این نماینده مجلس، عوامل مختلفی در دستیابی کشورمان به رشد اقتصادی مطلوب در سال گذشته دخیل بودند. سیاست گذاری صحیح از جمله استفاده حداکثری از توان داخلی و دانش بنیانی کشور، خنثی سازی تحریم ها و اعمال سیاست های فعال از جمله این عوامل بودند.

حیدری گفت: تجربه ثابت کرده است که هر جا به توان داخلی تکیه کرده ایم، نتیجه خوبی به دست آورده ایم. به طور مثال، امروز در حوزه های دفاعی و امنیتی و نفت و گاز دستاوردهای خوبی کسب کرده ایم. این موفقیت ها بر اثر تلاش مسئولان و سیاست گذاری های صحیح به دست آمد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید به آنچه داریم، بسنده کنیم. ما از منابع غنی نفت و گاز برخورداریم و باید با سیاست گذاری های صحیح به استفاده از درآمدهای این بخش برای تحقق رشد اقتصادی کشور بپردازیم.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می شود از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد ایران در سال میلادی گذشته خبر داد. در حالی کشورمان به این میزان از رشد اقتصادی دست یافته است که آمریکا ۲.۵ درصد، آلمان منفی ۰.۳ درصد، فرانسه ۰.۸ درصد، انگلیس ۰.۵ درصد، چین ۵.۲ درصد، هند ۶.۷ درصد، روسیه ۳ درصد، برزیل ۳.۱ درصد، ترکیه ۴ درصد و پاکستان منفی ۰.۲ درصد  رشد داشته اند.

واقعیت این است که کشورمان طی سال های گذشته تحت تحریم های شدید قرار داشته است. به ویژه فروش نفت کشور با جدیت تحریم شد و با مشکل اساسی روبرو شدیم. در این شرایط، دولت سیزدهم به فکر راهکارهایی برای خنثی سازی تحریم ها افتاد. مهم ترین سیاستی که در پیش گرفته شد، سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و پیدا کردن مشتری در بین پالایشگاه های کوچک شرق آسیا بود. این سیاست در نهایت نتیجه داد و توانستیم فروش نفت خود را تقریباً به میزان قبل از تحریم ها برسانیم.

استفاده از توان داخلی و دانش بنیانی نیز به کمک مان آمد تا به افزایش تولید و صادرات نفت و گاز کشور بپردازیم. از سوی دیگر، در سایه همین دستاوردهای دانش بنیانی توانستیم به صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها بپردازیم. تمامی این روندها به افزایش رشد اقتصادی کشورمان در شرایط تحریم کامل کمک کردند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها