Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:25:57 GMT

خراسان جنوبی|۳۵۰ مسکن روستایی بخش دستگردان طبس تخریب شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۵۹۸

خراسان جنوبی|۳۵۰ مسکن روستایی بخش دستگردان طبس تخریب شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس گفت: ۳۵۷ واحد مسکن روستایی بر اثر سیل هفته گذشته در منطقه کوه یخاب، چاه مسافر بخش دستگردان طبس تخریب شد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

علیرضا یوسفی‌پور در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: 357 واحد مسکن روستایی بر اثر سیل هفته گذشته در مناطق کوه یخاب، چاه مسافر و بخش دستگردان طبس تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس افزود: 119 واحد مسکونی بین 60 تا 100 درصد و 238 واحد تا 60 درصد تخریب شده است. 

سرپرست فرمانداری طبس نیز با بیان اینکه از روز چهارشنبه هفته گذشته دو تیم ارزیاب از کمیته امداد برای بازدید از مناطق سیل زده و برآورد خسارت به منطقه اعزام شده است گفت: در قنات روستای نجات آباد، ماشین آلات و نیروهای مورد نیاز در منطقه حاضر و عملیات اجرایی بازگشایی مسیر در حال انجام است. 

جزئیات خسارات سیل در 8 استان/ 38 هزار واحد مسکونی کامل تخریب شدتخریب 12 هزار واحد مسکونی در سیل لرستان؛ ساخت مسکن اولویت سیل زدگانسیل 300 محور ارتباطی ایلام را تخریب کرده است

خلیلی با بیان اینکه تاکنون 147 چادر اسکان موقت، 138 تخته موکت، 430 عدد پتو، 284 بسته 72ساغت و 74 بسته 24 ساعت مواد غذایی و 100 عدد کنسرو در مناطق سیل زده توسط نیروهای امدادی توزیع شده است افزود: مدیریت بحران طبس تا رسیدن به وضعیت مطلوب در مناطق سیل زده روستایی عشایری دستگردان ادامه دارد.

به گفته تعدادی از مردم مناطق سیل زده سپاه و آستان قدس پیشتاز در خدمت رسانی در مناطق سیل زده بخش دستگردان بودند و سرعت سیل در بخش دستگردان بسیار وحشتناک بود و وسعت زیادی از مزارع زیر آب رفت و چیزی به اسم جاده، مزرعه و باغ وجود ندارد.

تقریبا بیش از 90 درصد منازل در دهستان یخاب خسارت دید و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس، تعدادی از بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی به همراه نمایندگان آستان قدس رضوی در استان از دهستان‌های یخاب بخش‌های دستگردان طبس و دیگر روستاها بازدید و خسارت را بررسی کردند و به گفته مردم در برخی از روستاها سپاه و آستان قدس اولین گروه در خدمت رسانی به محرومان بودند. 

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، قزوینیان گفت: پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در بخش خودمالکی ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی ۹۲ درصد برآورد شده است.

وی افزود: در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی، در بخش خودمالکی ۶هزار و ۱۴ واحد، بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی نیز  ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن ۲۷۱ هکتار زمین (به صورت اجاره ۹۹ ساله) تأمین شده و برای مابقی متقاضیان واجد شرایط نیز در مرحله تأمین و الحاق اراضی مدنظر است، ادامه داد: برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد نیز مسکن روستایی می باشد.

قزوینیان گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام است و در سال جدید با جدیت پیگیر تأمین زمین هستیم.

دیگر خبرها

  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد