Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی حفیظی معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از طراحی نرم افزار جامع مدیریت بحران به دست نخبگان بسیجی خبر داد که قابلیت برآورد خسارات و نیازها، مدیریت گروه های جهادی و توزیع کمک های مردمی را خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به وقوع بلایای طبیعی در کشور و نقش بی بدیل نیروهای مسلح در مدیریت بحران و خدمات رسانی به هم وطنان عزیزمان در مناطق آسیب دیده و با توجه به احتمال استمرار این وضعیت در کشور، خاطر نشان کرد آنچه در صحنه عمل احساس میشود نیاز جدی به مدیریت متمرکز، جامع و یکپارچه برای کنترل میدانی بحران است که بتواند در دقت و تسریع کمک رسانی و جلوگیری از گسترش آسیب ها موثر واقع شده و همه ظرفیت های موجود به درستی مورد بهره گیری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفیظی خاطر نشان کرد با بررسی نیازهای موجود در مناطق آسیب دیده کشور و با عنایت به تعدد مناطق و استان های مختلف که سپاه و بسیج توفیق خدمت رسانی دارند، طراحی و راه اندازی سامانه جامع مدیریت بحران در دستور کار معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران قرار گرفت و ظرف مدت کوتاهی با همت نخبگان و نیروهای جوان انقلابی طراحی شده و بحمدالله امروز قابل بهره برداری می باشد.

وی ادامه داد این سامانه بیشتر ناظر به مدیریت بحران در مقطع پس از بروز بحران و در مواقع ضرورت حضور نیروهای مسلح در صحنه طراحی شده که قابلیت ثبت آنلاین اطلاعات خانوار و رصد وضعیت اماکن مسکونی و عمومی، مدیریت گروه های جهادی و امدادی مستقر در مناطق، مدیریت توزیع کمک های مردمی، رصد آنلاین وضعیت منطقه و نقشه ماهواره ای را خواهد داشت.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود این نرم افزار به صورت پایلوت در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و استان هایی که به عنوان معین آنها مشخص شده اجرا خواهد شد و امکان تسری طرح در سطح سایر نیروهای مسلح و دستگاه های متولی خواهد بود.

هادی حفیظی در پایان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به دولت در خصوص راه اندازی “پایگاه اطلاعات جامع و قابل اتکاء از کلیه عناصر حقیقی و حقوقی متأثر از سیلاب اخیر با قابلیت برآورد دقیق خسارات و نیازها و رصد کلیه خدمات و کمک‌های دریافتی از مبادی مختلف” خاطر نشان کرد: نخبگان بسیجی و نهاد مقدس سپاه مفتخر است که در تحقق منویات و فرامین ولی امر مسلمین و خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان پیشتاز بوده و امیدواریم اجرای صحیح این سامانه انتظار معظم له را برآورده سازد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی نصیری اظهار کرد: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و از یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه‌های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

نصیری تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیرمجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه‌های سیلابی غرب تهران به‌شمار می‌رفت، با  پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.

وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران ـ کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه درنظر گرفته شده بود تخریب و دال‌های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.

هشدار وقوع سیلاب در ارتفاعات شمال تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • آب‌گرفتگی و ریزش ۲۶ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر / ۲ تا ۳ درصد تالاب گاوخونی آب‌گیری شد
  • مهمترین اتفاقات در عرصه ررم دریایی نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۲ + جزئیات