Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت:واحد سیار دندانپزشکی در 30 مدرسه شهرستان، استقرار یافته و بالغ بر 6 هزار دانش آموز از خدمات آن بهره مند شدند.

دکتر علیرضا خونساری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم سیار دندانپزشکی مرکز با استقرار در کلاس های درس دانش آموزان برای ارائه خدمات به دانش آموزان که از گروه های در معرض خطر پوسیدگی دندان هستند،اقدام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به خدمات این مرکز در حوزه سلامت دهان و دندان، اضافه کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی تحت پوشش نیز، خدمات دندانپزشکی شامل معاینه، آموزش بهداشت هدفمند، خدمات پیشگیرانه نظیر ترمیم دندان ها، جرمگیری، پالپوتومی و درمان پالپ زنده به گروه های هدف از قبیل کودکان زیر 6 سال و 6تا 14 سال و مادران باردار و مادران شیرده ارائه می شود.
خونساری ادامه داد: در سال گذشته، خودرو کلینیک سیار دندانپزشکی، برای ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم مناطق محروم شهرستان قزوین، در مناطق روستایی شیداصفهان و مهدی آباد مستقر شد و خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه را برای گروه های هدف به صورت رایگان ارایه کرد.
وی همچنین با اشاره به استقرار گروه سیار بهداشت دهان و دندان در جاده سلامت قزوین در هفته سلامت دهان و دندان اظهار داشت: در این برنامه که توسط واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت قزوین با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین انجام شد یک دندانپزشک به همراه دستیار، خدمات معاینه، مشاوره و آموزش بهداشت دهان و دندان را به مردم ارائه کرد.
رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین افزود: در طول 2 روز استقرار گروه سلامت دهان و دندان سیار در جاده سلامت باراجین، برای 80 تن از دوستداران سلامت معاینه انجام شده و در خصوص وضعیت دهان و دندان، مشاوره و آموزش بهداشت دهان و دندان هدفمند ارائه شد.
7388* 6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان دهان و دندان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر آموزش و پرورش استخر شهدای دانش‌آموز شهر سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: این استخر در زمینی با زیربنای یک هزار و۸۹۶ متر مربع ساخته شده است.

وی افزود: فضاهای این استخر شامل اتاق مدیریت، اتاق ناجیان، کفشداری، سالن انتظار، رختکن، انبار، اتاق کمک‌های اولیه، کلاس آموزشی، استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سرویس بهداشتی، سونای خشک و بخار، موتور خانه، اتاق برق، بوفه، آبدارخانه و اتاق هواساز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه این استخر با اعتبار ۲۲۴ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، ابراز داشت: این فضا به ۴۰ شهید دانش‌آموز و پنج شهید معلم تقدیم شده است.

وزیری ضمن بیان اینکه آموزشگاه ۱۲ کلاسه مهمان شهر سمنان دیگر طرح قابل افتتاح با حضور وزیر است، تصریح کرد: این مدرسه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

کد خبر 6081929

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند