Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@20:57:00 GMT

هشدار پلیس به دارندگان موبایل آیفون

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۶۸۳۶

هشدار پلیس به دارندگان موبایل آیفون

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتای تهران گفت: دارندگان گوشی موبایل اپل نسبت به رعایت مسائل امنیتی و پرهیز از افشای رمز اپل آی‌دی خود و ارسال به صفحات شبیه‌سازی شده و جعلی اجتناب کنند.

وی افزود: فردی که با طراحی سایت جعلی اپل  به اپل آی‌دی کاربران آیفون و آیپد نفوذ کرده بود شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این فرد با در اختیار گرفتن برنامه‌های گوشی اقدام به اخاذی از کاربران کرده بود.

دستگیری زن فریبکار که لوازم آرایشی غیرمجاز می فروخت
زن جوان با فریبکاری در فضای مجازی اقدام به فروش لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی در اینستاگرام می کرد.

کاظمی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ همچنین با اعلام این خبر گفت: اوایل فروردین ماه سال جاری خبری از سوی سازمان غذا و دارو به پلیس مخابره شد که نشان از آن داشت زن جوانی با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی اقدام به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی می‌کند.

وی افزود: ماموران با بررسی صفحه اینستاگرامی پی بردند زن جوان با ترفندهای خاص توانسته مخاطبین صفحه‌اش را زیاد کند و سپس اقدام به فروش غیرمجاز لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی کنند. تیم پلیسی در ادامه تجسس‌ها متوجه شدند این کالاها برای سلامت افراد خطرناک است و در همین راستا با دستور مقام قضایی تحقیقات برای دستگیری این زن که لیلا 26 ساله است آغاز شد.

رییس پلیس فتای تهران گفت: ماموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه لیلا در استان البرز شدند و در عملیاتی غافلگیرانه زن جوان دستگیر شد. زن جوان در اظهاراتش عنوان کرد که هیچ مجوزی در خصوص فروش وسایل پزشکی، آرایشی و بهداشتی ندارد و برای در آمد بالا اقدام به فروش و تبلیغ لوازم آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی کرده است.

کاظمی در پایان گفت: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که نبود تعهد اخلاقی در فضای مجازی همراه با سوء استفاده از چنین محیط‌هایی برای دستیابی به مقاصد شخصی و مالی و در نتیجه زیر پا گذاشتن اخلاق و اصول و چارچوب قانونی است و سودآوری صرفأ از اهداف اصلی مجرمین سایبری است و خیلی از کاربران این موضوع را جدی نمیگیرند و قبل از بررسی نوع کالا و بستری که اقدام به فروش لوازم تخصصی می‌کند ناآگاهانه وارد عمل میشوند لذا وجود کثرت مخاطبین یک صفحه اجتماعی دلیل بر اعتماد ،مجوز ، صحت و ارائه کالای سلامت محور نیست.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان شبکه بهداشت مراکز شهری و روستایی این شهرستان ، بیش از چهار تن مواد غذایی، اقلام خوراکی فاسد و لوازم آرایشی، بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز  را از مراکز جمع آوری و در سایت دفن زباله معدوم کردند.
کرم نژاد افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیر مجاز، موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد شود.
پژمان حیدری مسئول واحد بهداشت محیط همچنین بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و  صنوف عرضه کننده مواد بهداشتی و آرایشی نظارت دارند.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • مدیر یک شرکت لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • قتل مدیر شرکت‌ لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در برج ۲۰ طبقه‌اش
  • ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد
  • مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • کشف ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده