Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز – ايرنا- عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور روز شنبه در نامه هاي جداگانه اي به وزراي بهداشت و درمان، وزير جهاد کشاورزي و وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خواستار پيگيري مشکلات سيل زدگان شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور ، وزير کشور در نامه اي خطاب به وزير بهداشت، درمان، خواستار اتخاذ تمهيدات فوري براي ارائه خدمات بهداشتي، درمان و بازتواني روحي افراد آسيب ديده و بازيابي هويت و ارتقاء خودباوري و همچنين بازسازي و نوسازي بيمارستان ها و مراکز بهداشتي -درماني در مناطق سيلزده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين نامه خطاب به «سعيد نمکي» با اشاره به خسارات وارده از سيل اخير نوشته شده است: با عنايت به دستور رياست جمهوري در جلسه 18-1-98 هيات وزيران، به منظور ايجاد عزم ملي و بسيج همه ظرفيت ها و امکانات اعم از بخش دولتي و غير دولتي براي کاهش آلام هموطنان سيل زده و بازسازي و جبران هرچه سريعتر خسارت هاي مادي و معنوي وارده نسبت به تهيه طرح ها و برنامه ها و عملياتي کردن آنها در بازسازي و نوسازي مراکز اقدام شود.
قائم مقام شوراي عالي مديريت بحران در اين نامه خطاب به وزير بهداشت اظهار داشت: با توجه به وظايف و مأموريت هاي آن وزارت در تامين بهداشت، درمان و بازتواني، لازم است ضمن اتخاذ تمهيدات فوري در ارائه خدمات بهداشتي، درماني و بازتواني روحي افراد آسيب ديده و بازيابي هويت و ارتقاء خودباوري و همچنين بازسازي و نوسازي بيمارستان ها، مراکز بهداشتي درماني به نحوي برنامه ريزي و عمل شود تا اين اقدامات هر چه سريع تر در زمانبندي لحاظ شده صورت گيرد.
رييس قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيلزده کشور در نامه خود خطاب به نمکي عنوان کرد: لازم است اقدامات اين وزارت در حوزه بهداشت با همکاري و هماهنگي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان هاي حادثه ديده، در حداقل زمان ممکن و با بررسي و ارزيابي ميزان خسارت هاي وارده به مراکز درماني انجام شود.
وزير کشور در اين نامه خطاب به وزير بهداشت بيان داشت: همچنين لازم است به منظور پيش بيني ساز و کار تامين اعتبار براي جبران خسارت هاي ناشي از سيل اخير، نسبت به تهيه طرح ها و برنامه ها و عملياتي کردن آنها براي ارائه خدمات، بازسازي و نوسازي مراکز مذکور که ضرورتاً مي بايست در آن زمانبندي نيز لحاظ شده باشد اقدام و يک نسخه از آن جهت بررسي به اين وزارت ارسال شود.
**بسيج ظرفيت ها براي براي جبران خسارت هاي کشاورزي
همچنين وزير کشور در نامه ديگري به وزير جهادکشاورزي خواستار اتخاذ تمهيدات فوري و پيش بيني ساز و کار تامين اعتبار براي جبران خسارت هاي بخش کشاورزي در مناطق سيل زده شد.
عبدالرضا رحماني فضلي امروز در نامه اي خطاب به محمود حجتي نوشت: با عنايت به دستور رياست جمهوري در جلسه هجدهم فروردين ماه هيات وزيران به منظور ايجاد عزم ملي و بسيج همه ظرفيت ها و امکانات اعم از بخش دولتي و غيردولتي براي کاهش آلام هموطنان سيل زده و بازسازي و جبران هرچه سريعتر خسارت هاي مادي و معنوي وارده، نسبت به تهيه طرح ها و برنامه ها و عملياتي کردن آنها اقدام شود.
رئيس قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده در اين نامه عنوان کرد: با توجه به وظايف و ماموريت هاي آن وزارت در بازسازي و تعيين نيازمندي هاي حوزه آبي و کشاورزي، لازم است ضمن اتخاذ تمهيدات فوري در بخش کشاورزي به نحوي برنامه ريزي و عمل شود تا با همکاري و هماهنگي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان هاي حادثه ديده، در حداقل زمان ممکن و با بررسي و ارزيابي ميزان خسارت هاي وارده در حوزه مرتبط با منابع کشاورزي، نسبت به تهيه طرح ها و برنامه ها و عملياتي کردن اين زيرساخت ها در مناطق سيل زده اقدام شود.
وزير کشور در اين نامه خطاب به «حجتي» افزود: در حوزه مرتبط با منابع کشاورزي، محصولات باغداري، دام و آبزيان و همچنين پيش بيني سازوکارهاي تامين اعتبار براي جبران آن، نسبت به تهيه طرح ها و برنامه ها و عملياتي کردن آنها براي بازسازي و احياء زيرساخت هاي کشاورزي که ضرورتاً مي بايست در آن زمانبندي نيز لحاظ شده باشد اقدام و يک نسخه از آن جهت بررسي به اين وزارت ارسال شود.
**پيش بيني اعتبار براي بازسازي زيرساخت ها
وزير کشور در نامه ديگري خطاب به وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خواستار برنامه ريزي و ارزيابي خسارت هاي وارده به زيرساخت هاي ارتباطات سيار و ثابت در مناطق سيل زده و پيش بيني اعتبارات و برنامه هاي عملياتي براي بازسازي و نوسازي اين زيرساخت ها شد.
عبدالرضا رحماني فضلي خطاب به «محمد جواد آذري جهرمي» با اشاره به خسارات وارده از سيل اخير به زيرساخت هاي ارتباطات سيار و ثابت تصريح کرد: با عنايت به دستور حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري در جلسه 18-1-98 هيات وزيران به منظور ايجاد عزم ملي و بسيج همه ظرفيت ها و امکانات اعم از بخش دولتي و غير دولتي براي کاهش آلام هموطنان سيل زده و بازسازي و جبران هرچه سريعتر خسارت هاي مادي و معنوي وارده نسبت به تهيه طرح ها و برنامه ها و عملياتي کردن آنها اقدام شود.
وزير کشور يادآور شده است: باتوجه به وظايف و ماموريت هاي اين وزارت در بازسازي و نوسازي زيرساخت هاي ارتباطات سيار و ثابت لازم است ضمن اتخاذ تمهيدات فوري در بخش مربوطه به نحوي برنامه ريزي و عمل شود تا با همکاري و هماهنگي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان هاي حادثه ديده در حداقل زمان ممکن و با بررسي و ارزيابي ميزان خسارت هاي وارده نيز نسبت به تهيه طرح ها و برنامه ها و عملياتي کردن اين زيرساخت ها در مناطق سيل زده اقدام شود.
رحماني فضلي در نامه خود خاطرنشان کرده است: به منظور پيش بيني تامين اعتبار براي جبران خسارت هاي وارد به زيرساخت هاي ارتباطات سيار و ثابت نيز نسبت به تهيه طرح ها و برنامه ها و عملياتي کردن آنها براي بازسازي و نوسازي و احياء زيرساخت هاي خطوط تلفن اعم از سيار و ثابت که ضرورتاً مي بايست در آن زمانبندي نيز لحاظ شده باشد؛ اقدام و يک نسخه از آن جهت بررسي به وزارت کشور ارسال شود.
در اثر سيلاب رودخانه هاي کرخه، دز و کارون تا کنون بيش از 114 روستا دچار آبگرفتگي شده و بيش از 270 روستا به صورت کلي و جزيي تخليه شده اند. جمعيت هلال احمر خوزستان نيز اعلام کرده است: بيش از 170 هزار نفر سيل زده از چهارم فروردين ماه امدادرساني شدند.
به گفته وزير کشور، 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سيلاب هستند.
9887/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ بینندگان خبر می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا به نیابت از آنها پیگیری شود.
تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
تمامی هم استانی‌هایی که در سامانه پیام رسان سروش و خبرگزاری صدا و سیما به شماره ۰۹۹۰۵۰۹۰۲۹۱ عضو هستند، می‌توانند مطالبات خود را از طریق همین سامانه با همکاران ما در میان بگذارند.
مطالبات شما هم از طریق تلفن شبانه روزی ۳۱۱۶۲۰۶۰ با صدای شما ضبط و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی