Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت: این شهرستان بعنوان قطب کشاورزی استان تهران با داشتن بیش از پنج هزار هکتار باغات پسته و صدها هکتار گلخانه، به تحقیقات علمی در این حوزه ها نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز شنبه در جریان بازدید رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران واقع در شهرستان ورامین اظهار داشت: ورامین قطب کشاورزی استان تهران است و همه ساله بیش از 38 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر محدودیت های منابع آبی وجود نداشت، محصولات بسیاری در 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین تولید می شد.
فرماندار ورامین اظهار داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران ظرفیت بالقوه ای در این شهرستان محسوب می شود تا با انجام تحقیقات علمی در حوزه های مختلف گیاهان زراعی و باغی بهترین نتیجه را عاید کشاورزان کند.
وی با بیان اینکه گذر از کشاورزی سنتی و حرکت به سمت کشاورزی علمی و صنعتی یکی از نیازهای شهرستان ورامین است، گفت: موضوع مهمی است که امروز در استفاده از شیوه های نوین آبیاری، کنترل دقیق و مکانیزه گلخانه ها و نیز استفاده از شیوه های نوین در کاشت، داشت و برداشت محصولات می توان مشاهده کرد.
کاغذلو افزود: ورامین به دلیل موقعیت مناسب آب و هوایی، محل مناسبی برای توسعه کشت پسته محسوب می شود و هم اکنون بیش از 5 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را باغات پسته تشکیل می دهند.
وی گفت: هر چند که محصول پسته شهرستان ورامین از کیفیتی مناسب برخوردار بوده و اکثر محصولات باغات پسته ورامین صادر می شود، ولی با راه اندازی مرکز تحقیقات این محصول مهم می توان به کیفیت و میزان تولید بیشتری دست یافت.
فرماندار ورامین یکی از برنامه های دولت در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را توسعه کشت گلخانه ای اعلام کرد و افزود: کشت گلخانه ای باعث می شود تا در مصرف آب، کنترل آفات و بیماری های گیاهی و نیز افزایش راندمان تولید مدیریت مناسبی انجام شود.
وی با اشاره به احداث بزرگترین دهکده گلخانه ای استان تهران در روستای حصار گلی ورامین گفت: استقرار صدها هکتار گلخانه که با توجه به مشوق های ارائه شده از سوی دولت، روز به روز به میزان آن افزوده می شود، انجام تحقیقات علمی در حوزه گیاهان گلخانه ای را الزام آور می کند.
مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران از سال 1318 در ورامین تأسیس شده و مشغول فعالیت های تحقیقاتی و علمی در حوزه بخش کشاورزی است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي تحقيقات ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار اصفهان در حاشیه مراسم تکریم ومعارفه فرماندار کاشان گفت: تغییر فرمانداران در هر زمانی امکانپذیر است و بر اساس مقتضیات انجام می‌شود.


سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه کاشان در استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: هیچ کجای استان اصفهان نرخ بیکاری ۷.۲ نبوده، اما در کاشان این مهم محقق شده و در حوزه‌های دیگر نیز کاشان جزء رتبه‌های برتر را کسب کرده است.


وی با بیان اینکه این پیشنیه و تاریخی در حوزه‌های‌مختلف علم و فناوری، کشاورزی، نظامی و دیگر حوزه‌ها گره خورده است گفت: با نگاه به آمار‌های مختلف این شهرستان جزء رتبه‌های برتر استانی است و از این رو کاشان ظرفیت بی‌بدیلی در کنار شهرستان اصفهان دارد.


استاندار اصفهان، محمدی فشارکی را یکی از فرماندار‌های توانمند استان اصفهان دانست و گفت: از فرماندار جدید شهرستان کاشان تقاضا داریم تا در راستای تحقق شعار سال جاری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم قدم بردارند.


استاندار اصفهان با بیان اینکه امیدواریم فصل جدیدی از خدمات در منطقه کاشان را رقم بزنیم، تاکید کرد: مصوبات ستاد تسهیل شهرستان کاشان هم‌ارزش با مصوبات ستاد استانی است و این موضوع به مدیران استانی مورد تاکید قرار گرفته است.
مصطفی معینی منتخب مرد کاشان هم امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار کاشان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگان منطقه کاشان، اظهار داشت: کاشان فقط یک شهرستان نیست و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری منظور از کاشان همان منطقه کاشان است و خدماتی نیز که ارائه می‌شود خدمات شهرستانی نیست و فقط به اهل کاشان خدمات ارائه نمی‌کند.


وی با بیان اینکه خدمات فراشهرستانی، اما بودجه شهرستانی است، افزود: استاندار اصفهان شخص اول اجرایی در استان اصفهان است و لازم است به بودجه شهرستان کاشان نگاه ویژه‌ای صورت پذیرد تا شا‌ها پیشرفت و ارتقای این منطقه باشیم.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان کاشان ابراز داشت: همدلی و انسجام کلید پیشرفت کاشان است و از سوی دیگر فرماندار، فرماندار برای همه گروه‌ها است همان‌گونه که نماینده، نماینده برای همه افراد است.


در این مراسم از زحمات محمدشریف زارعی به عنوان فرماندار پیشین تقدیر و حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان کاشان معرفی شد.

دیگر خبرها

  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت