Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان مدیریت بحران در اطلاعیه‌ای درباره ملخ‌های مهاجم اعلام کرد: حفظ کشور از آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات است و علیرغم وجود منابع اختصاصی سازمان حفظ نباتات برای انجام وظایف محوله در بودجه سالیانه، سازمان مدیریت بحران کشور بلافاصله پس از درخواست وزارت جهاد کشاورزی در اسفند ماه سال ۹۷، مبلغ یکصد میلیارد ریال پیشنهاد تأمین اعتبار کرده است که سازمان حفظ نباتات مراحل تخصیص را می‌بایست از سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون، سازمان مدیریت بحران کشور در امر آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی آسیب دیده أز حوادث طبیعی سیاست گذار و پشتیبان دستگاه‌های اجرایی است و بنابر ضرورت و درخواست آنها از اعتبارات ماده ١٠ و ١٢ بودجه سالیانه برای آنها درخواست اعتبار می‌کند.

با توجه به درخواست وزیر محترم جهاد کشاورزی از وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر هجوم ملخ‌های صحرایی به اراضی استان‌های جنوبی کشور درخواست تأمین اعتبار به مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال از سوی وزیر محترم کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات به طور اخص مسئول پیگیری و تخصیص اعتبار یاد شده تا حصول نتیجه مطلوب بودند که ظاهراً این مهم مغفول مانده است.

همچنین در سنوات اخیر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به منظور راه اندازی طرح پایش مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل مواد ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه نیز به منظور امحاء سموم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات قرار گرفت.

نکته قابل تأمل این است که مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال در برابر بودجه عمرانی حدود ٢٤ هزار میلیاردی وزارت جهاد کشاورزی در سال ٩٧ مبلغ ناچیزی است که البته اهمال و عدم پیگیری تخصیص آن مستمسکی برای شانه خالی کردن از مسئولیت و انداختن مشکلات احتمالی به گردن سایر دستگاه‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل مناطق سیل زده آفات ملخ مهاجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان

صادق اسدالهی در جلسه اجرای عملیات تولید وترکیب ژنتیکی دام سبک استان که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: درحال حاضر مناسب‌ترین دام جهت تامین بخش مهمی از نیاز گوشت قرمز کشور، گوسفند است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از علوفه مراتع و ضایعات کشاورزی مزارع که عمدتا برای دام دیگری قابل استفاده نیست و همچنین ذائقه مصرف گوشت گوسفند و نیاز به گوسفند برای قربانی در اعیاد و مراسم مذهبی در ایران از مهمترین دلایل مهم پرورش گوسفند محسوب می‌شود.

این معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: عملکرد تولیدی و تولید مثلی گوسفندان بومی برای پرورش در سامانه غیرمرتعی برای پرورش دهنده نمی‌تواند بازدهی اقتصادی مناسبی را ایجاد کند.

اسدالهی بیان کرد: به‌عبارت دیگر مجموع صفات مورد نیاز برای گوسفندان مناسب پرورش در سامانه غیر مرتعی در گوسفندان بومی کشور وجود ندارد و چاره‌ای جز تولید نژاد‌های جدید با صفات مطلوب نیست.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان برنامه‌ریزی خود را برای سال جاری تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان