Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: از زمان آغاز حمله نیروهای شورشی موسوم به « ارتش ملی لیبی» به طرابلس ۲۲۰ تن کشته و هزار و ۶۶ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پنج شنبه سازمان بهداشت جهانی گزارش داده بود که تعداد قربانیان این درگیری مسلحانه ۲۱۳ تن بوده است.

سازمان بهداشت جهانی در صفحه توئیتر خود نوشت: تعداد تلفات طرابلس در حال حاضر ۲۲۰ کشته و هزار و ۶۶ زخمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین غیرنظامیان کشته شده در لیبی نیروهای بخش خدمات درمانی، زنان و کودکان قرار دارند. آنها هدف حمله نیستند.

درگیری‌ها در لیبی در تاریخ ۴ آوریل سال جاری میلادی آغاز شد هنگامی که خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی به نیروهای خود دستور داد تا به طرابلس پایتخت این کشور حمله کنند و آن را از آنچه که حفتر آنها را تروریست‌ خوانده آزاد سازند.  در تاریخ ۷ آوریل سال جاری میلادی دولت توافق ملی که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد برای مقابله با ارتش ملی لیبی انجام یک ضد حمله را اعلام کرد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی که معمر قزافی رهبر دیرینه این کشور سرنگون و کشته شد گرفتار ناآرامی شده است. از آن زمان تاکنون به دو بخش میان دو دولت رقیب تقسیم شده به طوری که یک پارلمان منتخب تحت حمایت نیروهای شورشی خلیفه حفتر در شرق این کشور حکومت می‌کند و دولت توافق ملی که تحت حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا قرار دارد در طرابلس و غرب این کشور حاکم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای غزه به ۳۱۶۴۵ تن رسید

وزارت بهداشت نوار غزه امروز از افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در این باریکه خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ کشتار گسترده علیه خانواده‌های فلسطینی در این باریکه مرتکب شده اند.

در این گزارش آمده است: در جریان این کشتارها دست کم ۹۳ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۱۳۰ تن زخمی شده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت نوار غزه آمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به این باریکه از تاریخ هفت اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افزایش یافته است.

این حمله‌های وحشیانه تا به امروز ۷۳ هزار و ۶۷۶ زخمی برجای گذاشته است.

این در حالی است که تعداد زیادی از پیکرهای شهدای فلسطینی همچنان زیر آوار خانه‌های ویران شده در اثر حمله‌های جنگنده‌های رژیم صهیونیستی باقی مانده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ۱۱ کشته و زخمی در پی درگیری کوچی ها و باشندگان فاریاب
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • جدیدترین تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین
  • سازمان ملل: سودان درگیر بزرگترین بحران آوارگان جهان است
  • ۵ کشته و زخمی در حمله به ارتش سوریه در حومه درعا
  • تعداد شهدای غزه به ۳۱۶۴۵ تن رسید
  • ۸ کشته و ۹ زخمی در حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان
  • حمله به پاسگاه مرزی در پاکستان | دست کم ۲۲ نفر کشته و زخمی شدند
  • حمله به پاسگاه مرزی در پاکستان/ دست کم ۲۲ نفر کشته و زخمی شدند
  • حمله توپخانه‌ای اوکراین به «بلگورود» روسیه/۵ نفر کشته و زخمی شدند