Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@19:23:16 GMT

تخریب مساجد، سیاست تازه اسلام‌زدایی پکن

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۷۶۲۴

تخریب مساجد، سیاست تازه اسلام‌زدایی پکن

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس24؛ در تازه‌ترین اقدامات ناشی از سیاست‌های اسلام‌زدایی دولت چین، مقامات محلی در استان گانسو در شمال این کشور اقدام به تخریب یک مسجد کردند. این اقدام در چارچوب مقابله هدفمند با اقلیت مسلمان این کشور که بویژه در استان سین‌کیانگ در حال اجراست، ارزریابی می‌شود که حدود یک میلیون نفر از اقلیت اویغور در آن استان در اردوگاه‌های اجباری نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در روز 9 آوریل (20 فروردین) مقامات محلی، بخشی از این مسجد واقع در روستای گاژوانگ در استان گانسو را تخریب کردند که به از بین رفتن گنبد طلایی و نابودی کتیبه‌های اسلامی داخل مسجد منجر شد.
این مسجد یک ماه قبل ساخته شده بود و مقامات به مسلمانان منطقه هشدار دادند که هیچ فیلم و عکسی از تخریب آن منتشر نکنند. اما فیلم‌هایی که چند روز بعد در توئیتر منتشر شد، گنبد و بخش‌های تخریب شده دیگر مسجد را نشان می‌دهد. در این فیلم مردم منطقه در حال گریه کردن در اطراف مسجد دیده می‌شوند.
«ارکین عزت» یک روزنامه‌نگار اهل استان سین‌کیانگ که در قزاقستان زندگی می‌کند و این فیلم‌ها را منتشر کرده است می‌گوید: بر اساس گفته‌های منابع محلی، تخریب مساجد در ایالت گانسو از سال قبل آغاز شده است. برخی مساجد به طور کامل تخریب شده و در بعضی دیگر از آنها مناره، گنبد و متون عربی از بین رفته است. وی افزود: به مردم محلی گفته شده که دولت مرکزی دستور تخریب گنبدها و مناره‌ها را صادر کرده است.
 
اکنون سرکوب مسلمانان از منطقه سین‌کیانگ به نقاط دیگر این کشور هم سرایت کرده است. گزارش‌های محلی از استان‌های نینگزیا و گانسو که محل زندگی تعداد زیادی از اقلیت مسلمان هوی (Hui)‌ است، از تخریب مساجد و نابودی مظاهر اسلامی در این دو استان حکایت دارد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چین مسجد تخریب مسجد مسلمانان چین گانسو اسلام زدایی اویغور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در پیامی از عملیات مقتدرانه سپاه علیه رژیم صهیونیستی قدردانی و حمایت خود را از اقدامات نیروهای مسلح علیه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد.

این ستاد در ابتدای پیام خود با اشاره به آیه ۲۲ سوره مبارکه سجده که می‌فرماید "انا من المجرمین منتقمون بی‌تردید ما از مجرمان انتقام می‌گیریم" آورده است: ما ندای ای لشکر صاحب الزمان (ع) آماده باش را بیش از چهل سال است که فریاد کرده‌ایم و امروز همگام با پیادگان طریق حسین (ع) به مرزهای عبور از خط پایان عصر نکبت، برای آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم. طلایه داران سپاه اسلام باران ستارگان خشم مقدس یک امت را بر سر جنود شیطان فرو ریختند.

در ادامه این پیام آمده است: مردمان سواحل مقاومت از خلیج فارس تا خزر و از دریای سرخ تا سواحل مدیترانه، به شکرانه نور باران شبانه مسجدالاقصی با چشمان گریان از شوق سر به سجده نهاده‌اند و آیه (و مارمیت…) این روزها و شب‌ها ورد زبان کودکان غزه شده است.

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در بخش دیگری از این پیام اشاره کرده است: در موعد شکسته شدن بغض مقاومت و خروش زمین و آسمان وعده صادق تحقق یافت و حجت بر اهل ایمان تمام شد که ای مردم، این راه آمده را تا آزادی قدس ادامه دهید و در آدینه‌ای که مزین است به نام زیبای حضرت فرمانده (عج)، در یادآوری و گرامیداشت غیور مردی رزمندگان سپاه اسلام همگام با موکب داران، حسینیان، اربعینیان و نمازگزاران بعد از نماز وحدت بخش جمعه در سرتا سر جغرافیای عزت و شرف و سربلندی در حمایت از عملیات وعده صادق نیروهای مسلح و حمایت از مردم مظلوم غزه غریو الله اکبر را از سویدای دل بر زبان جاری می‌سازیم و رجاء واثق داریم به زودی شاهد آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطین به آغوش جهان اسلام خواهیم بود.

کد خبر 6081463

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • لحظه زلزله مهیب ترکیه؛ کنده شدن مناره مسجد
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • به آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است