Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:38:21 GMT

واکنش حماس به سخنان گرینبلات درباره معامله قرن

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۷۸۷۱

واکنش حماس به سخنان گرینبلات درباره معامله قرن

جنبش حماس به گفته‌های جدید فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه درباره طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن درخصوص فلسطین واکنش نشان داد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت العهد، طاهر النونو مشاور رسانه ای رنیس جنبش حماس خواستار موضعگیری واضح تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال طرح سازش موسوم به معامله قرن بعد از اظهارات تازه جیسون گرینبلات فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرینبلات در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفته بود که طرح معامله قرن را ارائه می کند و تشکیلات خودگردان و رژیم اسرائیل باید خود را برای مذاکره درباره آن آماده کنند.

وی افزود در پایان، تصمیم گیری برای رسیدن به توافق به فلسطینیان و اسرائیلی‌ها مربوط بوده و جایگزینی برای مذاکرات مستقیم وجود ندارد.

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به اعلام موعد "معامله قرن"

وی در عین حال در توییتی انتشار خبر اعطای بخشی از صحرای سینا به فلسطینیان طی طرح معامله قرن را تکذیب کرد.

طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به‌دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار 6 میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوری آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حماس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حماس حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی با انتشار تصاویری از بازداشت و سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، عنوان کرد: اخبار منتشر شده درباره سرکوب گسترده و بازداشت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که باعث ابراز نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان شده است.

وی در این خصوص عنوان کرده است: ضروری است که دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان و برگزاری تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را تضمین کرده و به مطالبات قانونی و حقوق آنها احترام بگذارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: نقش حمایتی و اصلی دولت آمریکا در نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی با ایجاد جو خفقان و ساکت کردن معترضان، پاک نخواهد شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و تعداد دیگری از دانشگاه‌های آمریکا در روز‌های اخیر شاهد برگزاری اعتراضات در مخالفت با جنگ غزه بوده است. در همین زمینه نیز پلیس نیویورک از دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر در پی تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد.

در همین خصوص اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها