Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@22:37:41 GMT

خسارات وزش باد در دهاقان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۷۸۸۵

خسارات وزش باد در دهاقان

وزش باد در دهاقان منجر به قطع درختان،خسارت به گلخانه‌ها و نمادهای شهری شد.

به گزارش صدای ایران از فارس، طبق اعلام قبلی هواشناسی استان اصفهان مبنی بر وزش شدید باد، به سبب افزایش سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان اصفهان، از جمعه 30 فروردین تا دوشنبه 2 اردیبهشت شرایط وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواشناسی هشدار داده است که در این وزش شدید باد، احتمال خسارت به تاسیسات شهری و روستایی به ویژه در مناطق بادخیز را به همراه دارد.

بر این اساس از روز گذشته ورزش باد در دهاقان آغاز شده است، تا جایی که تاکنون خساراتی به شهروندان و اماکن عمومی تحمیل شده است؛ خسارات وارد شده از وزش شدید باد در دهاقان تاکنون شامل تخریب نماد میدان محله عطاآباد، شکست شیشه برخی از منازل و قطع درختان در چشمه علی روستای همگین بوده است.

هواشناسی درباره شدت وزش شدید باد در این منطقه هشدار داده و احتمال ادامه خسارات با تداوم وزش باد هم‌چنان وجود خواهد داشت.

با توجه به اینکه شهرستان دهاقان از گلخانه‌های بسیار زیادی برخوردار بوده و مهد گلخانه‌های ایران نامیده می‌شود، در چنین مواقعی با وزش شدید باد دچار مشکلاتی می‌شوند که وزش شدید باد روزهای اخیر در دهاقان که هنوز هم ادامه دارد منجر به پارگی سقف گلخانه‌ها و خرابی سازه‌های گلخانه‌ای این شهرستان شده است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزش باد دعا نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.   به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.   از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.   به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم