Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:04:48 GMT

سربازانی که در گمنامی می جنگند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۰۱۷

سربازانی که در گمنامی می جنگند

بندرعباس- ایرنا- وزارت اطلاعات طی چهار دهه از زمان تاسیس نظام شکوهمند اسلامی تا به امروز نقش مهمی در حفظ جمهوری اسلامی ایران داشته است و همواره دلاوران و سربازانی مخلص و صدیقی را تربیت کرده که در گمنامی برای امنیت کشور می جنگند.

به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران «واجا» یکی از نقاط قوت کشورمان و به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی جزو 10 قدرت برتر جهان است که در سال 1362 در دولت وقت ایران تهیه و مورد تصویب مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم ترین افتخار سرباز گمنام امام زمان (عج) به فرموده رهبر معظم انقلاب این است که امام خمینی (ره) از آنان راضی بوده و تلاش مخلصانه آنان را ارج می گذاشتند، به همین دلیل عنوان سربازی گمنام امام زمان (عج) را بر سینه سترگ حافظان امنیت مُهر کردند.
وظیفه این سربازان بی ادعا تامین امنیت کشور در ابعاد مختلف داخلی، خارجی، ضد جاسوسی، آگاهی و اشرافیت از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی در راستای پیشگیری و مقابله با توطئه های آنها علیه حاکمیت و اقتدار نظام اسلامی است.
اگر بخواهیم به عظمت ماموریت سربازان گمنام در قالب وزارت اطلاعات بپردازیم باید به عظمت و گستره سرویس های جاسوسی جهان در قالب سازمان سیا، سازمان جاسوسی انگلیس و موساد اسرائیل پرداخت که امروزه در سطح گسترده در منطقه و جهان در حال فعالیت هستند.
آنچه مهم است اینست که به دلیل تقابل نظام جمهوری اسلامی ایران با منافع مستکبران جهانی، تمامی سرویس های جاسوسی در تقابل با ایران با هم در تعامل هستند.
به طور قطع رقابت و مقابله با این سرویس های جاسوسی جهانی با آن همه تجهیزات مدرن، کار آسانی نیست ولی سربازان گمنام در وزارت اطلاعات در کنار دیگر نیروهای امنیتی همچون سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس و توکل به خدا و جدیت و عزم جهادی، آن ها را مبهوت و زمین گیر کرده و عظمت، اقتدار و اشرافیت اطلاعاتی و امنیتی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده اند.
امروزه به برکت توجه به امام زمان (عج) و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و تیزهوشی و کیاست سربازان گمنام امام زمان (عج)، ایران اسلامی با وجود اینکه در ناامن ترین منطقه جغرافیایی جهان واقع شده است اما خوشبختانه امن ترین کشور جهان است.
این مهم میسر نبوده مگر در ید قدرتمند سربازانی که با ایمان و اعتقاد راسخ به اصول نظام و رهبری با تمام وجود کمال اخلاص از حدود و ثغور امنیتی کشور پاسداری می کنند.
وزارت اطلاعات در جریان اجرای وظایف و ماموریت های محوله، خود را مقید به شرع مقدس و قانون می داند و سربازان گمنام امام زمان (عج) با اعتماد و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت و مردم، مقابله با دشمنان انقلاب و نظام را جنگ با دشمنان اسلام می دانند.
حضور مقتدرانه و افتخارآفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف منطقه ای و جهانی با وجود تمامی ترفندها و توطئه های استکبار جهانی، نمونه ای از اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی است.

*مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج)
مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) همیشه همانند نام شان در پس گمنامی، مستور مانده است، چرا که سربازان گمنام به رسم امانتداری نمی توانند همانند سایر ارگان ها و سازمان ها فعالیت های پیچیده و نرم خود را عرضه کنند.
ناگفته پیداست که تلاش خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) در حوزه های مختلف امنیتی، بسترساز امنیت پایدار و اقتدار ملی شده و روز نیمه شعبان که به نام این عزیزان نامگذاری شده، فرصتی مناسبت برای یاد آوری دلاورمردی ها و حماسه آفرینی های این مجموعه خدوم است.
نگاهی به کارنامه درخشان مجاهدان خاموش پس از چهار دهه تلاش گویای پرونده روشن و درخشان این مجموعه در تقابل با گروهک های تروریستی و معاند و عناصر وابسته به غرب است.
کارنامه شفاف و روشنی که برای همیشه در تاریخ اتقلاب ماندگار خواهد شد و مجاهدت های بی ادعای سربازان گمنام همچنان در حافظه تاریخی مردم و انقلاب ثبت خواهد شد.
در دنیای پرآشوبی که ما زندگی می‌ کنیم، حفظ امنیت خویشتن و اجتناب از آسیب برای هر فردی قابل تصور است.
گاهی حتی محتاط ‌ترین و به لحاظ امنیتی آگاه‌ ترین افراد، دچار آسیب‌ های امنیتی می ‌شوند که نیازمند مسیری برای هدایت و دورکردن گزند و آسیب ها هستند.
در کشور ما که همیشه با انواع هجمه های داخلی و خارجی مواجه بوده ایم نیازمند بستری امن و صحیح و دلسوز برای برقراری امنیت و آرامش مردم و کشور هستیم تا در مجرای قانونی بتوان به تلاش و خدمت پرداخت بی آنکه نگران از دست رفتن سلامت روانی و آسیب های اجتماعی و غیره بود.
این مهم میسر نمی شود مگر با همراهی و همیاری سربازان گمنامی که کمتر آنها را می بینیم اما وجودشان و سایه امنیتی که برقرار کرده اند را به خوبی می توان در تمام جامعه حس کرد.
خدمت خالصانه و بی ادعا به مردم در پس گمنامی و تنها برای رضای خدا یکی از شایسته ترین اعمال در متون دینی اسلام برشمرده می شود و وجود این ویژگی در سیستم اطلاعاتی ایران موید این است که فعالان در وزارت اطلاعات از تلاش برای نام آوری و آوازه مبرا هستند.
با این وجود تیم های اطلاعاتی ایران در مقابله با دسیسه های سرویس های جاسوسی جهان با آن ها پنجه به پنجه شده به گونه ای که هم اینک وزارت اطلاعات ایران در زمره هوشمندان سرویس های اطلاعاتی ثبت شده در جهان است.
همه دستگاه‌های امنیتی کشور از جمله کارکنان وزارت اطلاعات، برای حفظ امنیت ملی، به طور شبانه‌ روزی در حال تلاش هستند اما این میسر نخواهد شد مگر این که هر یک از شهروندان ایرانی، نسبت به امنیت خود و سایر همنوعان احساس مسوولیت و تلاش نمایند.
برای این مقصود، هر شخص باید برای افزایش ایمنی خود، قواعد مربوط به امنیت فردی را بیاموزد و آشنایی هر یک از ما با برخی اقدامات خود حفاظتی، نخستین گام برای دفاع و حفاظت شخصی در مقابل خطرات غیرقابل پیش‌ بینی است.
یکی از ماموریت های ذاتی وزارت اطلاعات، تامین امنیت نظام و مردم است و در طبیعت سهم مهمی در دستاوردهای امنیتی داشته است.
علاوه بر آن، برخی از عملکردها و اقدامات این وزارت، قابل ارائه ی مستقیم به افکار عمومی نمی باشد و مردم از آن آگاه نیستند ولی در تامین و ایجاد رضایت مندی آنها موثر بوده است .
دستگاه حاکمیتی و تحت امر ولایت فقیه که در تمام صحنه های امنیتی و سازندگی و سیاسی حضوری فعال دارد و با هدف برقراری امنیت و گستراندن چتر آرامش بر سر جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نبود و همچنان در تمامی صحنه ها فعال و پویا بوده و هستند.
باشد که دعای خیر مردم بدرقه راه گمنامان عرصه امنیت و آرامش ایران اسلامی بشود.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سربازان گمنام امام زمان عج گزارش خبری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از انقلاب و کیان کشور از خود به جای گذاشته‌ است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت روز ارتش با اشاره به بیست و نهم فروردین ماه مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی و تبریک این روز، اظهار داشت: ارتش بزرگ‌ترین پشتیبان نظام و نماد ولایتمداری است. بنابراین روز ارتش، بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاورمردانی است که عاشقانه در راه اسلام و دفاع از مکتب قرآن در برابر دشمنان جنگیدند و رشادت و شجاعت از خود نشان دادند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با 48 هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از انقلاب و کیان کشور از خود بر جای گذاشته‌اند، جوانان مؤمن، سلحشور و ولایتمدار ارتش و سایر نهادهای نظامی در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار در برابر متجاوزان ایستادند و رشادت‌ها و حماسه‌های به یاد ماندنی خلق کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه قدرت نیروهای مسلح در تمام بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی ارزشمند است، عنوان کرد: با همت نیروهای مخلص و متعهد کشور توانسته‌ایم در حوزه‌های بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی در منطقه بدرخشیم، انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر باید روز به روز آماده تر از قبل باشد.

دری نجف‌آبادی آمادگی هرچه بیشتر نظامی و تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و اسرائیل غاصب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برشمرد و گفت: پیش از این، اگر رژیم صهیونیستی توطئه‌ای بر علیه ما انجام می‌داد، پاسخ‌ها محدود بود اما جنایت صهیونیست‌ها در کنسولگری ایران در دمشق شرایطی را برای ما فراهم کرد تا برخورد قاطعانه‌ای داشته باشیم و این بار ضربه محکمی خورد و فهمید اگر به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد، پاسخ قاطعانه‌تری دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: پاسخ ایران در واقع آزمایش صنایع موشکی و پهبادی بود که مراکز راداری و نظامی رژیم صهیونیستی ازجمله محل استقرار هواپیماهای اف 35 آنها را هدف قرار داد، اسرائیل متجاوز باید بداند اگر بخواهد منافع جمهوری اسلامی ایران را مورد تجاوز قرار دهد، پاسخ قاطع دریافت می‌کند و اگر آمریکایی‌ها هم قصد دخالت داشته باشند پاسخ ایران اسلامی را خواهند دید، مردم باید نسبت به توطئه‌های دشمن و آسیب رسادن به زیرساخت‌های کشور آگاه باشند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران مقابل اقدام متجاوزانه اسرائیل جنایتکار فرصت خوبی برای نشان دادن اقتدار ایران اسلامی و برگ برنده جبهه مقاومت بود، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب اسرائیل از هر فرصتی برای به شهادت رساندن دانشمندان کشور ما استفاده می‌کرد و با حمله به کنسولگری ایران گستاخی خود را بیشتر نمایان کرد که در برابر قدرت و اقتدار ایران قرار گرفت و سیلی محکمی دریافت کرد که این امر حمایت‌های کشورهای روسیه، چین و الجزایر از ایران اسلامی در نشست شورای امنیت را به همراه داشت.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • سربازان انقلاب اسلامی پاسخ قاطعی به تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی دادند
  • ارتش پایه اصلی امنیت و اقتدار کشور است
  • بررسی رقبای ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ خطر یک حریف گمنام!
  • رایزنی مقام‌های امنیتی روسیه و رژیم صهیونیستی درباره تنش‌ها در منطقه
  • رایزنی مقام های امنیتی روسیه و اسرائیل درباره تنش ها در منطقه
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گغت و گو کردند