Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@10:28:17 GMT

رشد استخوان اضافی در نسل جدید انسان ها

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۳۸۵

رشد استخوان اضافی در نسل جدید انسان ها

به گزارش گروه علم و فناوری ایکسانیوز، استخوانی که دانشمندان تصور می‌کردند طی تکامل انسان از بین رفته، به طرز مرموزی دوباره در بدن انسان‌ها ظاهر شده است.

هر دانش آموز مدرسه‌ای می‌داند که اسکلت بدن انسان ۲۰۶ استخوان دارد اما به نظر می‌رسد کتاب‌های درسی باید تغییر کنند.

طبق تحقیقات دانشمندان رصد فابلا (fabella) استخوان کوچکی که داخل تاندون پشت زانو قرار داشت در بدن انسان نسبت به ۱۰۰ سال قبل، ۳ برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نیز از هر ۵ نفر، این استخوان در زانوی ۲ نفر وجود دارد.

استخوان فابلا که کمتر از نیم اینچ است، در انسان‌های اولیه رصد شده بود و به نظر می‌رسید هیچ کاربردی ندارد. اکنون دانشمندان معتقدند رژیم‌های غذایی مدرن که سبب افزایش وزن و قد انسان شده، فشار بیشتری به زانوها وارد می‌کنند و در نتیجه یک استخوان اضافی برای کاهش این فشار در زانو رشد می‌کند.

اما وجود استخوان پنجم در زانو هرگونه غضروف مهمی در این قسمت بدن را فرسوده می‌کند و حتی ممکن است به پوکی استخوان منجر شود.

در حقیقت افرادی که این استخوان در بدنشان وجود دارد، با شرایط دردناکی روبرو هستند. در همین راستا دانشمندان اکنون اعلام کرده‌اند در صورت وجود استخوان فابلا باید آن را از بدن حذف کرد.

محققان امپریال کالج لندن بیش از ۲۱ هزار مطالعه علمی را بررسی کردند که طی ۱۵۰ سال اخیر انجام شده است. در این تحقیقات فابلا در اسکن‌ها رصد شده است.

طبق پژوهش Journal of Anatomy، در سال ۱۹۱۸ میلادی استخوان فابلا در زانوی ۱۱.۲ درصد جمعیت جهان وجود داشت اما آمار سال گذشته نشان می‌دهد وجود این استخوان در زانوی افراد ۳ برابر شده و به ۳۹ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

178 / 159 استخوانی اسکلت فابلا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استخوانی اسکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

دیگر خبرها

  • با منابع طبیعی کلسیم آشنا شوید
  • مدل‌های هوش‌ مصنوعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به یکدیگر آموزش می‌دهند
  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست/ عوارض شکستگی استخوان لگن
  • غذای نئاندرتال‌ها چه بود؟
  • ما باید در ماه رمضان استخوان‌های فلسطینیان را خرد کنیم ؛ نباید به آن‌ها رحم کرد (فیلم)
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • اسرار زندگی در ۳۷۰۰ سال قبل؛ زنان عصر برنز چه شکلی بودند؟
  • خبرنامه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • کشف ابزار سنگی که داستان تکامل انسان را تغییر می‌دهد