Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:04:16 GMT

ارائه خدمات الکترونیک سلامت در مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۴۱۱

ارائه خدمات الکترونیک سلامت در مناطق سیل زده

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد بیشماری در سیل اخیر به صورت مشهود با آن دست به گریبان هستند، حوزه پزشکی و سلامت است که از مسائل روزمره بیماری‌های شایع و عمومی افراد تا تبعات سلامت جسمی و روحی سیل زدگان از خسارات وارده را شامل می‌شود.

در این خصوص گروه‌های مختلف تیم‌های پزشکی را به مناطق اعزام کرده اند، اما همچنان جای متخصصان پزشکی در صحنه خالی است، که البته دسترسی به متخصصان برای این مناطق سیل زده که شماری از آنها مناطق محروم نیز می‌باشند در شرایط عادی نیز مشکل و دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات و فناوری‌های نوین سلامت ارائه چنین خدمات را تسهیل می‌نماید، سلامت الکترونیکی امکان ارائه خدمات پزشکی را از یک نقطه از کشور بدون حضور پزشک به نقطه‌ای دیگر مقدور می‌سازد.

شرکت سلامت الکترونیک برکت، با اتصال پزشکان متخصص مستقر در بیمارستان‌های تهران به مناطق آسیب دیده استان لرستان توسط فناوری‌های سلامت از راه دور، در حال ارائه خدمات تخصصی پزشکی در مناطق سیل زده استان لرستان است.

سید سجاد مروجی مدیر عامل شرکت سلامت الکترونیک برکت به توصیف این خدمات پرداخته و اشاره کرد که این مجموعه، دو کامیونت مجهز به تجهیزات و فناوری‌های سلامت از راه دور و سلامت الکترونیکی را به همراه دارو به مناطق سیل زده این استان اعزام داشته است و پزشکان متخصص مستقر در بیمارستان‌های تخصصی شهر تهران در حوزه‌های داخلی، پوست، قلب و چشم، روانشناسی و زنان به ارائه خدمات مستقیم و آنلاین به افراد آسیب دیده در سیل می‌پردازند.

وی در ادامه بیان داشت: حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پشتیبانی و توسعه فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به افراد محروم و آسیب دیده شکل جدیدی از عدالت اجتماعی را محقق می‌سازد که با توجه به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، شرکت سلامت الکترونیک برکت با بهره گیری از فناوری‌های نوین توسعه یافته توسط این مجموعه و بهره مندی از زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی شرکت توسعه اعتماد مبین که توسعه این نوع از خدمات و فناوری‌ها را در اولویت خود قرار داده است به ارائه این خدمات در استان لرستان می‌پردازد.

شرکت سلامت الکترونیکی برکت با توجه به ثبت اختراعات انجام شده در حوزه دوراسلامت و سلامت الکترونیک، به توسعه و ارائه این نوع از خدمات همت گمارده است که در اربعین سال ۱۳۹۶ نیز به معاینات تخصصی و پزشکی از راه دور با اتصال کامیونت‌های خود در کربلا به سه بیمارستان تخصصی در شهر تهران به ارائه خدمات تخصصی پزشکی بدون حضور هیچگونه پزشکی در محل اقدام نموده است.

ظرف چند روز گذشته بیش از ۸۰ نفر از افراد سیل زده استان لرستان از خدمات متخصصین پزشکی بیمارستان‌های تهران در بستر دوراسلامت بهره مند شده اند که برخی از این مناطق شامل چمخوشه، معمولان، حیات الغیب در این استان می‌باشد که همچنان ارائه این خدمات فناورانه در این استان توسط شرکت سلامت الکترونیک برکت ادامه دارد، در این زمینه هماهنگی پزشکان متخصص و بیمارستان‌ها جهت ارائه خدمات پزشکی از راه دور توسط سازمان نظام پزشکی انجام گردیده و هماهنگی اجرایی محلی در استان لرستان نیز با همکاری جهاد دانشگاهی استان لرستان در دست اجرا می‌باشد.

وی افزود: با توجه به وسعت کشور ایران، افزایش کیفیت و دسترس پذیری خدمات سلامت در کشور، به واسطه توسعه فناوری‌های سلامت الکترونیک و دوراسلامت می‌تواند میسر گردد که این امر نیازمند تبیین و توسعه یک برنامه منسجم ملی است و در حال حاضر نمونه عملی ارائه خدمات سلامت الکترونیک و دوراسلامت را در میدان اجرا مشاهده می‌کنیم که شرکت سلامت الکترونیکی این امر را بارها در عرصه داخلی و خارجی به منصه اجرا گذارده است که می‌تواند مدلی در ارائه خدمات در هنگام بحران و همچنین در توسعه خدمات سلامت در کشور باشد.

کد خبر 4595977

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره مناطق سیل زده کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از 100هزار نفرخدمت به مردم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین _چهارمحال و بختیاری  به نقل از خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام درگفتگو با خبرنگار ما، گفت: در سال 1402 بیش از 255 تیم روز اعزام تیم های آموزشی و بهداشتی -درمانی عمومی و تخصصی شهید دکتر رهنمون به مناطق کمتر برخوردار استان (در سطح شهرستان های مختلف) داشته ایم.

 

کاظم کبیری افزود: در این اعزام ها کادر پزشکی و درمانی با تخصص های مختلف ازجمله؛ داخلی، اطفال، چشم پزشکی، دندانپزشکی، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق، زنان و مامایی، حضور داشتند که ضمن ارائه 46 هزار و 599 نفر خدمت ، داروی رایگان به ارزش 139 میلیارد و 797 میلیون ریال تقدیم مردم عزیز شده است.

کبیری ادامه داد: برگزرای 242 تیم روز ایستگاه های سلامت و سنجش سلامت عمومی مردم در میعادگاه های نماز جمعه، ادارات و سازمان ها و مراسمات مختلف از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی در این سال بوده که 62هزار و 908نفر خدمت رایگان به ارزش ریالی 15میلیارد و 454 میلیون ریال می باشد.

 

وی همچنین از برگزاری 60 نشست بصیرتی روشنگری و همچنین حدود 50 برنامه با محوریت فرهنگ سازی در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری و طرح ایران جوان خبرداد و گفت: برگزاری 171 مراسم معنوی زیارت عاشورا، 64 مورد دیدار با خانواده محترم شهدای انقلاب و سلامت و شهدای بهداری دفاع مقدس و جانبازان جنگ تحمیلی و مهمانی لاله ها، 16 برنامه با موضوع عفاف و حجاب از دیگر اقدمات این سازمان به شمار می روند.

کبیری خاطرنشان کرد: با راه اندازی مراکز مردمی نفس(نجات فرزندان سقط)، انصراف 262 نفر از مادران باردار از سقط جنین غیرقانونی محقق شده است.

وی، گفت: با اجرای پویش سلیمان خدمت و ارائه خدمات تخصصی رایگان به بیماران نیازمند نیز 485 بیمار صعب العلاج از خدمات تخصصی رایگان بهره مند شدند.

کبیری در پایان اظهار کرد: در سالجاری جمعا 109 هزار و 507 نفر خدمت به صورت رایگان در قالب تیم های اعزامی و ایستگاه های سلامت تقدیم مردم عزیزمان در استان چهارمحال و بختیاری شده است و ان شاءالله این خدمت رسانی در ایام نوروز و سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۴ میلیون خدمت بهداشتی درمانی در دزفول
  • آمادگی مراکز سلامت همدان برای خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی
  • ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در خراسان شمالی راه اندازی شد
  • مراکز سلامت فارس در ایام عید در خدمت مردم و مسافران نوروزی هستند
  • مراکز سلامت فارس آماده خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز هستند
  • آمادگی مراکز سلامت فارس برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی
  • آمادگی مراکز درمانی فارس برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی
  • حدود ۱۲ هزار پزشک و پرستار در خراسان رضوی آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران
  • ارائه بیش از 100هزار نفرخدمت به مردم در چهارمحال و بختیاری
  • سیستم بهورزی ایران در دنیا بی‌ نظیر است