Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@10:11:29 GMT

کره شمالی اظهارات جان بولتون را «مزخرف» خواند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۵۸۴

کره شمالی اظهارات جان بولتون را «مزخرف» خواند

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ان بی سی نیوز، کره شمالی با انتقاد از جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، درخواست اخیر او از پیونگ یانگ برای جدیت نشان دادن در خصوص خلع سلاح هسته‌ای را مهمل و مزخرف دانست. بنا به گزارش ان بی سی نیوز این دومین بار در کمتر از یک هفته است که کره شمالی یک مقام بلندپایه آمریکا را به باد انتقاد می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چو سون هوی، معاون وزیر خارجه کره شمالی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر بولتون گفت: بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با بلومبرگ با بیان چنین اظهارات مزخرفی فراتر از حد خود عمل کرد.

این مقام کره شمالی افزود: اظهارات بولتون مرا به تعجب واداشت که این‌ها از عدم درک اهداف سران ارشد کره شمالی و آمریکا ناشی می‌شود، یا اینکه او تنها تلاش کرده به نوعی با حس شوخ طبعی صحبت کند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی در ادامه گفت: «با توجه به تمام موارد، صحبت‌های او فاقد جذابیت بوده و به نظر من کوته نظرانه است.» این مقام کره شمالی همچنین هشدار داد در صورتیکه آمریکا به طرح چنین اظهارات فاقد عقلانیت و احتیاط ادامه دهد، برای این کشور خوب نخواهد بود.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آماده برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است، اما بولتون روز چهارشنبه گفت ابتدا باید نشانه‌های واقعی از سوی کره شمالی مبنی بر اتخاذ تصمیمات استراتژیک برای رها کردن تسلیحات هسته‌ای وجود داشته باشد. پنج شنبه گذشته نیز کره شمالی اعلام کرد نمی‌خواهد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تیم مذاکرات هسته‌ای دو کشور را هدایت کند و شخصی بالغ‌تری باید جایگزین او شود. این اظهارنظر درست چند ساعت پس از اولین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ پس از شکست مذاکرات هسته‌ای با آمریکا در ویتنام صورت گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کاخ سفید مشاور امنیت ملی مصاحبه معاون وزیر وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند غرب به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه

مقام‌های غربی در واکنش به پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، آنچه را که «انتخابات ساختگی» خواندند، محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به پیروزی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، مدعی شد: «با توجه به اینکه پوتین مخالفان سیاسی را زندانی و دیگران را از رقابت با خود منع کرده است، بدیهی است که انتخابات آزاد و عادلانه نیست».

پوتین موفق شد با کسب بیش از ۸۷ درصد آرا، برای پنجمین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به پیروزی برسد.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس برگزاری انتخابات روسیه در مناطق تحت تصرف این کشور در اوکراین را «غیرقانونی» و دارای «فقدان انتخاب برای رأی دهندگان و عدم نظارت مستقل سازمان امنیت و همکاری اروپا» خواند و گفت «انتخابات آزاد و منصفانه این‌گونه نیست».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم نتیجه انتخابات روسیه را «غیرقانونی» خواند و در اظهاراتی تند علیه پوتین مدعی شد: «همه در جهان می‌دانند که این شخص، مانند بسیاری دیگر در طول تاریخ، دچار بیماری قدرت شده و برای همیشه از هیچ چیز برای حکومت کردن کوتاه نخواهد آمد. هیچ شرارتی نیست که او برای حفظ قدرت شخصی خود انجام ندهد. و هیچ کس در جهان از این مصون نمی‌ماند».

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا نیز گفت: «انتخابات نه آزاد و نه عادلانه بود».

«یان لیپاوسکی» وزیر امور خارجه چک، این انتخابات را «مضحک و ساختگی» خواند و گفت: «این انتخابات ریاست جمهوری روسیه بود که نشان داد چگونه این رژیم جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و مخالفان را سرکوب می‌کند».

وزارت خارجه فرانسه هم مدعی شد پیروزی پوتین «در شرایطی از سرکوب در جامعه مدنی صورت گرفت و شرایط برای یک انتخابات آزاد و دموکراتیک رعایت نشد». این وزارتخانه همچنین در این بیانیه از «شجاعت تعداد زیادی از شهروندان روسیه که به طور مسالمت‌آمیز علیه این حمله به حقوق اساسی سیاسی خود اعتراض کردند» ستایش کرد.

اتحادیه اروپا هم نتایج انتخابات روسیه در مناطق تحت تصرف این کشور در اوکراین را «باطل» خواند و «جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، انتخابات روسیه را محکوم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • «بلینکن» برای ششمین بار به غرب آسیا سفر می‌کند
  • واکنش تند مقامات آمریکا و اروپا به پیروزی دوباره پوتین | این انتخابات مضحک، ساختگی و باطل است...
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • واکنش تند غرب به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • آمریکا پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرد
  • خوشامدگویی کره شمالی به وزیر خارجه آمریکا با شلیک چندین موشک بالستیک!
  • گفت‌وگوی اردن و آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود