Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا فخر صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس بیان کرد: شکست آمریکا در پنجم اردیبهشت ماه یکی از روزهای ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شهادت شهید محمد منتظر قائم در حادثه صحرای طبس اظهار کرد: پنجم اردیبهشت در حافظه تاریخی سیاسی نظام جمهوری جایگاه ویژه ای داشته که فراموش نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخر با بیان اینکه باید جنایت‌های آمریکا نسل به نسل برای جوانان بیان شود، افزود: در راستای به نمایش درآوردن این جنایت‌ها، مراسم پنجم اردیبهشت هر ساله در طبس برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از رونمایی تولیدات مرتبط با شکست آمریکا در این مراسم خبر داد و گفت: برپایی ایستگاه نقاشی در کنار مراسم از دیگر برنامه‌های اجرایی خواهد بود.

وی نمایش انیمیشن سه بعدی شکست آمریکا و برپایی نمایشگاه عکس را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده دانست و افزود: امید است بتوانیم در این مراسم به خوبی ذلت و خواری استکبار را به نمایش بگذاریم.

کد خبر 4595605

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد

جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) طی سخنانی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «ادْعُ إِلَیٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ؛ با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به [شیوه‌اى‌] که نیکوتر است مجادله نماى. در حقیقت پروردگار تو به [حال‌] کسى که از راه او منحرف شده داناتر، و او به [حال‌] راه‌یافتگان [نیز ]داناتر است.»

این استاد حوزوی تصریح کرد: منطق دعوت در این آیه شریفه بر سه محور اصلی تبیین شده است که نوع اول آن حکمت است یعنی کار علمی و معرفتی. پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن نیز در صدد این نوع از دعوت قرآنی است. همچنین نوع دوم دعوت موعظه حسنه بوده و نوع سوم نیز جدال احسن است.

 

حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن

 

آثار جدید و تخصصی پژوهشکده در نمایشگاه قرآن

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ضمن ارزشمند دانستن پژوهش‌هایی که در این پژوهشکده انجام شده، خاطرنشان کرد: همه تحقیقات صورت گرفته با استانداردهای لازم پژوهشی انجام شده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه مراسم رونمایی از 24 اثر امشب انجام خواهد شد، اظهار داشت: تمام این آثار در طول یک سال گذشته تألیف شده‌اند و جدیدترین آثار تحقیقی به حساب می‌آیند.

او ادامه داد: مراسم رونمایی از هجدهمین جلد دائره المعارف قرآن کریم نیز انجام خواهد شد که دانشنامه‌ای تخصصی محسوب می‌شود.

استاد حوزه با بیان اینکه تفسیر موضوعی نیز از دیگر آثار این پژوهشکده است، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم السلام که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، از دیگر آثار این پژوهشکده به شمار می‌آید که تا به حال 40 جلد از این اثر منتشر شده است.

 

خدمات و محصولات ویژه حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

 

تلاش قابل تقدیر پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در نشر آموزه‌های قرآنی

در ادامه این مراسم حجت الاسلام نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با تأکید بر لزوم حل مشکلات با استفاده از آموزه‌های قرآن اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در خطبه متقین درباره قرآن کریم می‌فرمایند: «یُرَتِّلُونَهَا تَرْتِیلاً؛ یُحَزِّنُونَ بِهِ أَنْفُسَهُمْ وَ یَسْتَثِیرُونَ بِهِ دَوَاءَ دَائِهِمْ» به این معنا که متقین کسانی هستند که از قرآن دوای دردشان را طلب می‌کنند.

او تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به این فرمایش مولای متقیان امام علی (ع) نیاز داریم تا دردهای خود را توسط قرآن درمان کنیم.

این محقق دینی با بیان اینکه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم متناسب با اقشار مختلف آثار خوبی تهیه و تولید کرده، تصریح کرد: دائره المعارف قرآن کریم برای عموم نخبگان نوشته شده که بزرگترین دائره المعارف دنیا به حساب می‌آید و تا به حال 18 جلد از این اثر مهم و ارزشمند منتشر شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشکده در بخش فضای مجازی، خاطرنشان کرد: اقدامات پژوهشکده بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است چرا که همه آثار مکتوب این مرکز به صورت رایگان در فضای مجازی قرار داده شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

لکزایی در پایان یادآوری کرد: فعالیت و اقدامات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در مقیاس جهانی کم نظیر است و در مسیر آوردن داروهای قرآنی بر سفره‌های معنوی مردم موفق عمل کرده است.

در پایان این مراسم آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شدند؛ آثاری با عنوان: جلد هجدهم دائره المعارف اسلامی، جلد 4 و 5 دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان، معناشناسی صداقت در آموزه‌های قرآن کریم، آداب و احکام قرائت قرآن کریم، مرجعیت علمی قرآن کریم، واپسین روزهای تاریخ از نگاه قرآن و نظریه‌های معاصر، عبرت در قرآن، آرایه‌های بدیع، صحابه در قرآن، خدا در قرآن و عهدین، نگاهی نو به مرجعیت علمی قرآن، رفتار با نعمت‌های الهی، آداب کشت و زرع، مهارت‌های ارتباطی با معلولان، اوقات فراغت، رفتار با همکیشان، معاشرت با مؤمنان، ازدواج، سبک زندگی فردی، تعامل با زندانی و اسیر، اعتکاف، رفتار با محیط زیست و رفتار با منافقان.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
  • ۲.۵ سال حبس برای بوسه اجباری/ زمان خداحافظی مسی و گواردیولا
  • پزشکان یزدی، جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان شفای غزه را محکوم کردند
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
  • تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!
  • اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی؛ تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم و پرسپولیس
  • زمان پخش «نون خ ۵» اعلام شد؛ تاریخ و ساعت پخش