Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام مهدی بخت آور رئیس همایش فقه گردشگری تبریز ،در جمع خبرنگاران، هدف اصلی از برگزاری این همایش را معرفی ظرفیت‌های موجود شهر تبریز در بحث گردشگری اسلامی برای ملیت‌های مختلف برشمرد و گفت: حضور این سیصد محقق گردشگری اسلامی و گردشگری حلال در تبریز اقدامی جدید و تاثیر گذار در این عرصه است و علاوه بر این محققین جهانی، محققانی از چندین استان کشور نیز در این همایش شرکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام قربانی، دبیر علمی همایش فقه گردشگری اسلامی با بیان اینکه این همایش دارای ۶ محور علمی است، افزود: در این همایش تعداد ۲۵۰ مقاله از کشور‌های آفریقای جنوبی - افغانستان -ترکیه -هندوستان -جمهوری آذربایجان و تعدادی از شهر‌های کشور به دبیر خانه همایش ارشال شده بود که این مقالات توسط پنجاه داور دانشگاهی و حوزوی مورد بررسی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه ،تعدادی ازمقالات از محققین خارجی است و به ۵ زبان دنیا ترجمه شده است ،گفت:حدود ۲۵۰ مقاله ۱۵۰ مقاله توسط داوران پذیرفته شد و از این تعداد هم ۵۸ مقاله برگزیده جدا شد و در نهایت ۱۰ مقاله برتردر حوزه‌های مختلف به بخش پایانی راه یافت که پس از پایان همایش از این مقالات برگزیده‌ها تجلیل خواهد شد.

وی، همچنین از تولید کتابی با عنوان (جستار‌های قرآنی در بحث گردشگری اسلامی) از چکیده مقالات رسیده به دبیر خانه همایش خبرداد و گفت: سه میهمان اصلی در حوزه گردشگری اسلامی و حلال از کشور‌های خارجی داریم که سخنرانان اصلی هستند و سعی داریم در کمیسیون‌های تخصصی چالش‌ها و راهکار‌های گردشگری اسلامی و حلال را مورد بررسی قرار دهیم.

حجت الاسلام قربانی،حضور این سیصد محقق از کشور‌های خارجی در همایش فقه گردشگری اسلامی را فرصتی مهم برای معرفی ظر فیت‌های گردشگری تبریز عنوان و تصریح کرد: این میهمانان و محققان سفیران علمی و فرهنگی ایران اسلامی در کشور‌های خودشان هستند که زمینه ساز تقویت گردشگران اسلامی خواهند بود.

 

انتهای پیام/

 

 نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری در تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوانان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست