Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- معاون برنامه ريزي سازمان صنايع کوچک و شهرک ‌هاي صنعتي ايران گفت: شهرکها و نواحي صنعتي کشور در سال گذشته سه ميليارد و 750 ميليون دلار کالا صادر کردند.

محمد علي عزيزمحمدي روز شنبه در نشست معاونان برنامه ريزي شرکت شهرک‌ هاي صنعتي کشور در مشهد افزود: پارسال 2 هزار و 357 واحد توليدي جديد در شهرک ها و نواحي صنعتي کشور ايجاد و براي 39 هزار نفر شغل ايجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: با راه اندازي اين واحدها 98 درصد از اهداف اين سازمان براي رونق توليد در سال گذشته محقق شد.
وي گفت: در سال گذشته 16 هزار ميليارد ريال براي ايجاد، توسعه و پروژه هاي زيرساختي در شهرک‌ ها و نواحي صنعتي هزينه شد.
عزيزمحمدي افزود: هم اکنون 811 شهرک و ناحيه صنعتي فعال در کشور وجود دارد که 9 واحد از آنها مناطق ويژه اقتصادي هستند و تمام زيرساخت ها در آنها براي صاحبان صنعت فراهم است.
وي اظهار داشت: واحدهاي صنعتي و توليدي در شهرک‌ ها و نواحي صنعتي رشد مطلوبي داشته اند و هم اکنون افزون بر 43 هزار واحد با اشتغالزايي براي 885 هزار نفر مشغول فعاليت هستند.
وي گفت: با توجه به جذابيت ها و مزاياي استقرار در شهرک ‌ها و نواحي صنعتي، متقاضيان استقبال مطلوبي در سال گذشته داشتند و تعداد قرارداد و مساحت واگذاري زمين به متقاضيان در شهرکها و نواحي صنعتي طي سال گذشته هريک 62 درصد نسبت به سال 96 افزايش داشت.
عزيزمحمدي افزود: يکي از برنامه هاي اصلي واحدهاي صنعتي و توليدي، بايد توليد محصول صادراتي باشد و از نقشه راه و راهکارهايي که با هدف توسعه صادرات ترسيم و برنامه ريزي شده استفاده کنند تا از قابليت هاي ويژه اقتصادي کشور در جهت صادرات به کشورهاي هدف بهره ببرند.
وي اظهار داشت: رونق توليد بايد سرلوحه تمام معاونان برنامه ريزي شرکت هاي استاني باشد و شاخص هاي اختصاصي و عملياتي با محوريت رونق توليد شکل گيرد.
وي گفت: هدف اصلي اين سازمان فراهم کردن زمينه توليد، اشتغال و ارزش افزوده براي صنعتگران است به همين علت هزينه براي خريد زمين در شهرکها و نواحي صنعتي از متقاضيان سرمايه گذاري گرفته نمي شود و فقط حق انتفاع از آنان دريافت مي گردد.
معاون برنامه ريزي سازمان صنايع کوچک و شهرک ‌هاي صنعتي ايران با اشاره به سيل اخير و بروز خساراتي به تاسيسات صنعتي شهرکها افزود: با تمهيداتي که در شهرک ‌ها و نواحي صنعتي فراهم شد، آسيب هاي ناشي از سيل به حداقل رسيد و گرچه مشکلاتي در برخي مناطق مانند شهرک صنعتي آق قلا به وجود آمد ولي تلاش بر آن بود تا صنعتگران به توليد و اشتغال خود ادامه دهند.
وي اظهار داشت: تمام برنامه ها و اولويت هاي اجرايي در شهرک‌ ها و نواحي صنعتي کشور رصد مي شود تا صنعتگران و متقاضيان سرمايه گذاري بدون کوچکترين دغدغه واحد صنعتي خود را ايجاد کنند و در اين زمينه هيچ کوتاهي قابل پذيرش نيست.
7489 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر عراق را نخستین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا معرفی کرد و افزود: میزان صادرات کالا به عراق ۱۲۸ هزار تن به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۹ و ۴۵ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

وی اظهار کرد: ۳۵ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، موادپلاستیکی، کاغذ، فرآورده‌های گوشتی، شیرینی وکاکائو وبرنج و.‌.‌. از طریق گمرکات مازندران به کشور عراق صادر شده است.

وی یادآور شد: امارات متحده عربی اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در واردات کالا طی سال ۱۴۰۲ بود و میزان واردات کالا از امارات یک میلیون و ۸۵۳ هزار تن به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۴۰ و ۳۶ درصدی از کل واردات گمرکات مازندران را داشته است.

جمشیدی تصریح کرد: ۱۵ قلم کالا شامل جو و ذرت دامی، گندم، کک متالوژی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، چوب، وسایل برق و محصولات شیمیایی از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

کد خبر 6085274

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری