Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان روز گذشته در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان خواستار تدوین ساز و کار عالمانه برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب شد و بیان کرد: ارائه آمار و ارقام دقیق از وضعیت کسب و کار می تواند مسئولین دولتی و بخش خصوصی را با واقعیت ها آشنا و زمینه اتخاذ تصمیمات مدبرانه را فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود گلشیرازی ادامه داد: سازمان های دولتی بایستی تلاش کنند که زمینه فعالیت بنگاه های اقتصادی را در شرایط مناسب فراهم کنند تا علاوه بر رونق تولید شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کسب و کار در استان اصفهان و لزوم فعالیت جهادگونه بخش دولتی و خصوصی برای ارتقاء این وضعیت گفت: سهم استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور از تولید ناخالص داخلی پنج درصد کل کشور است و از تراز میانگین کشوری پایین تر است.

گلشیرازی صادرات را یکی از رویکردهای مؤثر رونق تولید برشمرد و گفت: خوشه سازی صادرات و هدف گذاری و برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای هدف می تواند واحدهای تولیدی را فعال تر کند.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملّی مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه خواستار توجه همه بخش ها به 28 شاخص کسب و کار استان شد و تصریح کرد: تغییر بخش نامه ها و نوسانات قیمت مواد اولیه دو چالش جدی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان است.

حمیدرضا فولادگر در پایان خواستار تمرکز شورای گفتگو بر اولویت های استان در بهبود شاخص های کسب و کار شد و خاطر نشان کرد: موانع تولید و کسب وکار در شورای گفتگو باید مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز  در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۹۴، خیابان ۲۵ آبان ۶۰، پارک زمزم ۶۹، میدان انقلاب و دانشگاه صنعتی ۷۰، خیابان‌های فیض و پروین اعتصامی ۶۱، رهنان ۷۶، خیابان زینبیه ۶۸، سپاهان‌شهر ۵۸، خیابان فرشادی ۵۳، کردآباد و بولوار کاوه ۵۷ و خیابان میرزا طاهر و ایستگاه ولدان ۵۹ AQI در وضعیت قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و مبارکه با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۸ و شاهین شهر با میانگین ۶۹ AQI در وضعیت قابل قبول و در کاشان با میانگین ۱۲۶ و قهجاورستان با میانگین ۱۳۳ AQI نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف آباد با عدد ۱۲ AQI پاک ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، نجف آباد و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست