Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@07:44:09 GMT

کره شمالی بولتون را تحقیر کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۰۰۰

کره شمالی بولتون را تحقیر کرد

کره شمالی با انتقاد از جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، درخواست اخیر او از پیونگ یانگ برای جدیت نشان دادن در خصوص خلع سلاح هسته‌ای را مهمل و مزخرف دانست. بنا به گزارش ان بی سی نیوز این دومین بار در کمتر از یک هفته است که کره شمالی یک مقام بلندپایه آمریکا را به باد انتقاد می‌گیرد.

چو سون هوی، معاون وزیر خارجه کره شمالی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر بولتون گفت: بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با بلومبرگ با بیان چنین اظهارات مزخرفی فراتر از حد خود عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کره شمالی افزود: اظهارات بولتون مرا به تعجب واداشت که این‌ها از عدم درک اهداف سران ارشد کره شمالی و آمریکا ناشی می‌شود، یا اینکه او تنها تلاش کرده به نوعی با حس شوخ طبعی صحبت کند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی در ادامه گفت: «با توجه به تمام موارد، صحبت‌های او فاقد جذابیت بوده و به نظر من کوته نظرانه است.» این مقام کره شمالی همچنین هشدار داد در صورتیکه آمریکا به طرح چنین اظهارات فاقد عقلانیت و احتیاط ادامه دهد، برای این کشور خوب نخواهد بود.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آماده برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است، اما بولتون روز چهارشنبه گفت: ابتدا باید نشانه‌های واقعی از سوی کره شمالی مبنی بر اتخاذ تصمیمات استراتژیک برای رها کردن تسلیحات هسته‌ای وجود داشته باشد. پنج شنبه گذشته نیز کره شمالی اعلام کرد نمی‌خواهد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تیم مذاکرات هسته‌ای دو کشور را هدایت کند و شخصی بالغ‌تری باید جایگزین او شود. این اظهارنظر درست چند ساعت پس از اولین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ پس از شکست مذاکرات هسته‌ای با آمریکا در ویتنام صورت گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کره شمالی بولتون کاخ سفید آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدارهای لازم داده شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان نوشت: امروز در تماس تلفنی همتایانم از هلند، بلژیک و قبرس را دریافت کردم.

وی افزود: درمورد حمله تروریستی اخیر رژیم اسرائیل به ساخامان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و نقض حقوق بین الملل و کنوانسیون های وین ایده هایی را مطرح کردند.

عبداللهیان تصریح کرد: مواضع کشورمان تبیین شد. تاکید کردم به آمریکا هشدار لازم داده شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین در گفت وگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه آخرین تحولات بین المللی، منطقه ای و غزه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات تحقیر‌آمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • واکنش سفیر ایران به اظهارات وزیر خارجه اتریش
  • بولتون: حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسرائیل و آمریکاست
  • هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدارهای لازم داده شده است
  • اظهارات عجیب و یاوه گویی وزیر دفاع انگلیس درباره توقیف کشتی اسرائیلی
  • اظهارات نخست وزیر عراق پیش از عزیمت به آمریکا درباره هدف سفرش