Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، دبیر‌کل همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان دراین باره اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از ۵ دانشگاه برتر کشور که در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی نیز امتیاز‌های بسیار بالایی را کسب نموده، عاملی برای تشویق ما در راستای حرکت به سمت مقوله بین‌المللی‌سازی این همایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد خاقانی اصفهانی با اشاره به شخصیت‌های برجسته ایرانی مانند راغب اصفهانی، ابوفرج اصفهانی و دیگر شخصیت‌هایی که سرآمدان ادبیات عرب بوده‌اند، برگزاری این قبیل همایش‌ها را احیای مرجعیت ایران اسلامی در حوزه زبان و ادبیات عربی دانست.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ده‌ها پژوهشگر از سراسر دنیا و دست‌کم ۷۰ مدیر گروه عربی از داخل کشور و ۳۰۰ مدیر گروه عربی از دانشگاه‌های جهان در این رویداد بین‌المللی حضور داشته باشند.

دبیر‌کل همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان تصریح کرد: این همایش علاوه بر پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) در پایگاه (Scopus) و (Elsevier) و چند پایگاه بین‌المللی دیگر نمایه می‌شود.

وی هدف از این همایش را احیای مرجعیت ایران اسلامی در حوزه زبان و ادبیات عرب دانست و گفت: این رویداد علمی پس از ۷ دوره برگزاری به صورت ملی برای نخستین‌بار با گستره جهانی در گروه‌های زبان و ادبیات عربی برگزار می‌شود.

خاقانی خاطرنشان کرد: تجربه موفق برگزاری همزمان ۱۴ همایش بین‌المللی در سال ۲۰۰۶ در اصفهان پایتخت فرهنگ اسلامی، همکاری انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی و انجمن نقد ادبی ایران و ظرفیت بالای کشور برای تحقق آرمان بازآفرینی مرجعیت ایران اسلامی در حوزه زبان و ادبیات عربی از‌جمله عوامل برگزاری این همایش به صورت بین‌المللی در دانشگاه اصفهان شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، نخستین همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان با حضور اندیشمندان زبان و ادبیات عرب، سوم تا پنجم اردیبهشت ۱۳۹۸ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

براین اساس تحلیل روش‌های آموزش زبان عربی به غیر عرب‌زبانان در مقاطع دانشگاهی، تحلیل روش‌های آموزش ادبیات عربی به عرب زبانان در مقاطع دانشگاهی، گوناگونی و تنوع تخصص‌های موجود در گروه‌های زبان عربی و نقد آن در کشور‌های عربی برای گویش‌وران عرب، نقد رابطه میان تخصص‌های موجود د‌ر گروه‌های عربی و نیاز‌های جوامع عربی و غیر‌عربی ازجمله محور‌های همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان بیان شده است.

از دیگر محور‌های این همایش، نقد کتاب‌های درسی در برنامه‌های آموزشی گروه‌های عربی، رمزگذاری علوم موجود در حوزه زبان و ادبیات عربی، رده‌بندی گروه‌های عربی بر‌اساس شاخص‌های جهانی و آکادمیک و سازوکار‌های بنیانگذاری انجمن جهانی گروه‌های عربی است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: هزار کودک سنندجی که عموما در محله‌های حاشیه شهر زندگی می‌کنند ۱۶ فروردین به یاد کودکان مظلوم غزه در همایشی با عنوان «پیک عبادت» به همراه خانواده هایشان گردهم می‌آیند تا در ماه مبارک رمضان با رنج کودکان فلسطینی همدردی و از آنها حمایت کنند.

حمیدرضا گوهری افزود: این همایش ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه در محل سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

وی گفت: دختران و پسران کردستانی با لباس محلی در این همایش گردهم می‌آیند تا اعلام کنند فرزندان امام شافعی (ره) در کردستان در بهار قرآن به یاد کودکان و نوجوانان غزه زادگاه امام شافعی (ره) هستند.

به گفته گوهری، پیش بینی شده مجری برنامه مجری برنامه خاله شادونه (ملیکا زارعی) می‌باشد علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اهدای کتاب و برنامه‌های ویژه افطاری و افطار همزمان یک هزار کودک حاضر در همایش برگزار شود.

 برنامه ریزی شده که کودکان و خانواده‌های شان با اتوبوس‌های شهرداری از ایستگاه‌های مشخص شده به محل برگزاری همایش منتقل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • «شریعت هرندی»؛ عالمی متبحر در ادبیات عرب و فقه و اصول
  • نخستین تمرین سپاهان در نقش جهان با حضور هواداران برگزار می‌شود
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • تظاهرات جمعه‌های خشم و انزجار در استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان برگزار می‌شود
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • ترجمه غزل علی سلیمیان به زبان عربی
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • سناریوهای آینده کاظم صدیقی؛ حذف از فهرست مهمانان نوروزی رئیسی!