Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مسابقات بین المللی ربونیت گفت: چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با برگزاری لیگ‌های مختلف اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، حمیده آقاجانی- اسم لیگ که به گوشمان می‌خورد یاد فوتبال می‌افتیم و به کرنر و آفساید و قهرمانی فکر می‌کنیم اما لیگ‌هایی هم هستند که خیلی فوتبالی نیستند و با این وجود در حد بوندسلیگا شاید هم جام جهانی ارزشمندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اصلا چرا باید همه لیگ‌های خارجی خوب باشد و سر زبانها، یک لیگ‌هایی هم هست که علاوه بر رقابت و هیجان، ارج وقرب علمی هم دارد.   لیگ رباتیک یکی از آن لیگ‌هاست که کلی هیجان دارد و در کنارش کارآفرینی می‌کند. اثراتش ماندگار است و به نسل‌های بعدی هم منتقل خواهد شد شاید هم زمینه‌ای باشد برای دستاوردهای جدید؛ اصلا خیلی از آن چیزها که در گذشته رویا بود امروز برایمان عادی و دم دستی شده است و حتما علم امروز کمک می‌کند تا رویاها به حقیقت تبدیل شود.   حالا نابغه‌های رباتیکی دست به آچار شده‌اند و می‌خواهند ربات‌های خود را به میدان مبارزه بیاورند. دانشگاه نوشیروانی بابل میزبان این ربات‌هاست و قرار است نیمه اول اردیبهشت یک رقابت اساسی در قالب لیگ‌های مختلف برگزار شود. به همین بهانه با کمیل یزدانی رئیس انجمن علمی دانشجویی برق کشور و هیئت رئیسه مسابقات بین المللی روبونیت به گفتگو نشسته‌ایم.

یزدانی در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو در خصوص تاریخچه برگزاری این رویداد علمی دانشجویی اظهار کرد: مسابقات روبونیت از سال ۱۳۷۴ به صورت استانی و سال ۱۳۸۱ به صورت کشوری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.     وی افزود: این مسابقات پرسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین مسابقات رباتیک کشور محسوب می‌شود و مبدع برخی لیگ‌های رایج فعلی در کشور است. برای مثال لیگ ربات‌های آتش نشان، که برای اولین بار در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد و بعد از آن زمان بود که ربات‌های آتش نشان در سطح کشور پدیدار شدند. بعدها ربات‌های دیگری تحت عنوان ربات‌های مسیریاب و ربات‌های مین یاب، نیز در مسابقات روبونیت قرار گرفتند.

رئیس انجمن علمی دانشجویی برق کشور با اشاره به اینکه برگزاری لیگ ربات‌های آتش نشان ابداع بچه‌های دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است، افزود: لیگ ربات‌های مسیریاب و مین یاب در سطح کشور، خاورمیانه و جهانی سال‌هاست که فعالیت دارد، اما لیگ ربات‌های آتش نشان ابداع بچه‌های دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است و پایه قوانینی که برای لیگ ربات‌های آتش نشان تدوین شده از دل این دانشگاه درآمده است. 
عضو هیئت رئیسه مسابقات بین المللی روبونیت درخصوص راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی این مسابقات نیز تصریح کرد: دبیرخانه مرکزی مسابقات روبونیت اردیبهشت سال ۹۵ در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رسما کار خود را آغاز کرد و دو هدف مهم برگزاری مسابقات و فعالیت‌های رباتیکی که در این حوزه که شامل فعالیت‌های علمی و پژوهشی، ساخت ربات و شرکت در مسابقات کشوری و جهانی  است، را دنبال می‌کند.

وی افزود: تیم‌های رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عنوان روبونیت در مسابقات جهانی و کشوری حضور پیدا می‌کردند و مقام‌های مختلفی هم در مکزیک، برلین و ایران کسب کرده‌اند. این دبیرخانه با رویکرد‌هایی که ذکر شد نیز توسط بنده و محمدرضا فلاح در معاونت فرهنگی دانشگاه تصویب و به تایید رئیس دانشگاه و وزارت علوم رسید.

یزدانی بیان کرد: سال ۹۸ مجوز‌های لازم برای برگزاری مسابقات روبونیت به صورت بین المللی از بخش روابط بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد و به صورت رسمی سیزدهمین دوره این مسابقات در سال ۹۶ با حضور تیم‌های خارجی برگزار شد.     رئیس انجمن علمی دانشجویی برق کشور گفت: چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و نمایشگاه ابتکارات و اختراعات در کنار اولین رویداد بین المللی استارتاپی com challenge  از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود و شامل بیست گروه کامل از حوزه‌های مختلف مسابقات رباتیک کشور است   وی ادامه داد: در دو سال گذشته از نگاه وزارت علوم این جشنواره بین المللی و مسابقات به عنوان برترین و بزرگترین رویداد علمی کشور در این حوزه انتخاب شده است که شامل بخش‌های مختلفی از جمله لیگ ربات‌های مسیریاب، لیگ ربات‌های جنگجو، لیگ ربات‌های پرنده این دو و ربات‌های پرنده ایکس، لیگ ربات‌های آتش نشان، لیگ ربات‌های فوتبالیست دانش آموزی، لیگ ربات‌های لوله نورد ، لیگ ربات‌های ماموریت ممکن و لیگ ترافیک  در کنار نمایشگاه ابتکارات و اختراعات برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مسابقات بین المللی روبونیت با اشاره به ثبت نام و حضور بیش از هزار نفر در دوره‌های قبلی گفت: پیش بینی ما برای این دوره هم همین تعداد است البته دوره پیش بیش از ۱۱۰۰ نفر از دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله استان‌های مختلفی همچون هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان، کردستان و .... و همچنین سایر کشورها از این مسابقات استقبال کردند.

یزدانی بیان کرد: با توجه به اینکه این مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار است ؛ قابل مقایسه با هیچ کدام از مسابقات کشوری نیست. هر دوره که می‌گذرد این مسابقات تخصصی‌تر برگزار می‌شود و تیم‌های باکیفیت تری حضور پیدا می‌کنند و از فیلتر‌های مختلف عبور می‌کنند تا بتوانند در بخش فینال این مسابقات قرار بگیرند.

وی در خصوص نمایشگاه اختراعات و ابتکارات بیان کرد: این نمایشگاه به عنوان بخش مهمی از این دوره مسابقات به شمار می‌رود، زیرا تیم‌ها در روند برگزاری مسابقات حضور خواهند داشت و طرح‌های خود را ارائه خواهند کرد، تیم‌ها مورد داوری اعضای هیئت علمی دانشگاه قرار می‌گیرند که جزو اساتید تراز اول این حوزه به شمار می‌روند.     یزدانی اظهار کرد: طرح‌های برتر از طرف مرکز رشد دانشگاه مورد حمایت قرار خواهند گرفت و امکان سرمایه گذاری بر روی این طرح‌ها نیز وجود دارد، همچنین تیم‌های برنده مبلغ پنج میلیون تومان جایزه و تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات مالی دریافت می‌کنند که به پنج تیم که شامل سه تیم برتر و دو تیم خلاق خواهد بود تعلق می‌گیرد. همچنین مرکز رشد دانشگاه به برخی تیم‌های منتخب تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد کرد و فضایی در مرکز کارآفرینی و رشد دانشگاه به آن‌ها اختصاص خواهد داد.

 رئیس انجمن علمی دانشجویی برق کشور ادامه داد: یکی از بانک‌های کشور نیز تا سقف صد میلیون تومان وام کم بهره، از تیم‌های برتر حمایت خواهد کرد تا این تیم‌ها بتوانند کسب و کار خود را در قالب کارآفرینی و شرکت‌های فناور آغاز نمایند.

وی در خصوص مهمانان ویژه این رویداد نیز گفت: در مراسم افتتاحیه از انجمن مهندسی برق الکترونیک کشور، کمیسیون آموزش مجلس، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری،  وزارت ارتباطات و وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمانان مختلفی حضور خواهند داشت.   عضو هیئت رئیسه مسابقات بین المللی روبونیت با اشاره به حضور منتورهای حرفه‌ای در این رویداد در کنار تیم‌ها تصریح کرد: منتور‌هایی برای این رویداد در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به جلیل کاظمی تبار اشاره کرد که جزو نخبه‌های دانشگاهی به حساب می‌آیند و تجربه کار در سیلیکون‌ولی‌های معتبر دارند.

وی در خصوص هزینه‌های این دوره از رقابت‌ها نیز گفت: این مسابقات نهایتا با ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به پایان می‌رسد در حالی که مسابقاتی با کیفیت کمتر مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه در بردارد البته با توجه به این که امسال  جوایز ما تا ۷۰ میلیون تومان هم خواهد رسید احتمال می‌دهیم رقم هزینه‌ای که باید برای کل مسابقات شود نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.     یزدانی افزود: حمایت مالی دانشگاه نزدیک به ۱۰ میلیون تومان است، وزارت علوم هم رقمی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان به این مسابقات کمک کرده و مابقی هم از طریق اسپانسر‌ها تامین می‌شود، علی رغم همه مطالب گفته شده این مسابقات یکی از کم خرج‌ترین مسابقات کشوری است و ما به جای اینکه بخواهیم مسابقات پرهزینه و بدون بهره وری داشته باشیم ترجیح می‌دهیم مسابقات کم هزینه با خروجی بالا که درآمدزا هم نیز خواهد شد برگزار کنیم.   وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسابقات با ایجاد فرصت‌های خوب کارآفرینی، کمک می‌کند تا تیم‌های مختلف در کشور بتوانند در شرایط کارآفرینی قرار بگیرند. در تلاشیم تا برند مسابقات ربونیت در جایگاه مناسبی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری دانشگاه نوشیروانی بابل مسابقات رباتیک نمایشگاه کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی فولادخوزستان در لیگ برتر فوتبال جوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  درهفته هفتم مرحله دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور، تیم‌های کیان سام بابل و فولادخوزستان، عصرامروز در ورزشگاه شهدا امیرکلا مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که این بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

سرخ پوشان دیار کارون با کسب این نتیجه با ۱۳ امتیاز درمکان دوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

ایمان دانش و علی کلاه کج گل‌های فولاد خوزستان را به ثمر رساندند.

چهارم اردیبهشت ماه تیم فولادخوزستان درهفته هشتم مرحله دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور از تیم ذوب آهن اصفهان پذیرایی می‌کند.

۶ تیم به صورت رفت و برگشت برگزار کننده مرحله دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال جواتان باشگاه‌های کشور هستند.

درمرحله نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور، ۱۶ تیم در ۲ گروه به رقابت پرداختند.

دیگر خبرها

  • اعزام ۹ تیم برتر در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به کشور هلند
  • ربات امدادگر به کمک مصدومان زیرآوار می‌آید
  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های خودرو خودران در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های صنعتی در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های پرنده در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • جدال حساس گرگان و مهرام در بازی نخست
  • تساوی فولادخوزستان در لیگ برتر فوتبال جوانان
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان