Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:21:35 GMT

معرفی ظرفیت های نظام سلامت ایران به جهانیان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۱۸۶

معرفی ظرفیت های نظام سلامت ایران به جهانیان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جعفریان، با توجه به برگزاری نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در اردیبهشت ماه سال جاری، در خصوص گزارش عملکرد دبیرخانه این نشست، اظهار کرد: کنسرسیوم جهانی پیمان گروه هشت (M8 Alliance of Academies and universities) شامل ۲۵ دانشگاه، فرهنگستان و مؤسسات آموزشی ۱۸ کشور از شش قاره دنیا، در سال ۲۰۰۹ هنگامی که آلمان رئیس گروه G8 یعنی هشت کشور صنعتی) بود، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان گروه هشت علاوه بر تبادلات علمی برای بهبود سلامت جهانی، هر سال، نشستی با عنوان مجمع جهانی سلامت (world Health Summit) برگزار می‌کند. در واقع، پیمان گروه هشت، یک مجموعه آکادمیک و غیر سیاسی است که برای ارتقای سلامت جهانی تلاش می‌کند و با استفاده از آزادی‌های آکادمیک و فارغ از مرزبندی‌های سیاسی حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: مجمع جهانی سلامت هر سال با شرکت دو هزار نفر از ۱۰۰ کشور جهان و حضور وزرای بهداشت، رؤسای سازمان‌های بین المللی، مدیران ارشد صنایع مرتبط با سلامت و پژوهشگران و صاحبنظران در ماه اکتبر (مهرماه) در برلین، پایتخت آلمان برگزار می‌شود. این مجمع، یک نهاد تصمیم گیرنده و اجرایی نیست، بلکه یک نشست مشورتی، کارشناسی بین چهار دانشگاهی، سیاستگذاران، صنعت و جامعه است که در حوزه سلامت نقش دارند. جایگاه این مجمع اکنون به عنوان یک نشست اصلی در دستور سازی سلامت جهانی پذیرفته شده است.

جعفریان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها عضو متتخب منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا از سال ۱۳۹۵ در گروه پیمان هشت حضور دارد، خاطرنشان کرد: نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت از سال ۲۰۱۳ هر سال در اردیبهشت ماه در یک قاره برگزار می‌شود و بر اساس مصوبه هیأت مدیره پیمان گروه هشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهم و دهم اریبهشت ۱۳۹۸ میزبان هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در جزیره کیش خواهد بود.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده توسط برگزارکنندگان این نشست و با حمایت همه جانبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون بیش از ۱۰۰ سخنران از ۴۰ کشور که همگی از صاحبنظران، پژوهشگران، مدیران و سیاستگذاران شناخته شده و صاحب سبک دنیا هستند، به علاوه بیش از ۷۰ سخنران داخلی که همگی از دانشمندان برجسته کشور هستند، برای حضور در ۲۹ پنل و ۴ نشست جامع در همایش اعلام حضور کرده اند. همچنین، بیش از ۷۰۰ میهمان از سراسر جهان نیز که در بین آنان علاوه بر دانشمندان شناخته شده در حوزه سلامت جهانی، وزرای بهداشت فعلی و پیشین چند کشور و مسئولان ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز حضور دارند، همچنین در نشست و پیش نشست دانشجویی این رخداد که در تاریخ هشتم اردیبهشت و یک روز پیش از نشست اصلی برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدایت وزارت متبوع و تمامی نهادهای ذیربط مصمم است، از این فرصت بی نظیر جهانی در راستای ارتقای دیپلماسی سلامت و معرفی ظرفیت‌های نظام سلامت کشور به جهانیان به بهترین وجه استفاده کند.

جعفریان، سلامت در شرایط بحرانی و ناایمن، سلامت در جهان در حال گذر، توسعه پایدار سلامت، بیماری‌های غیر واگیر و سلامت روان، محیط زیست و آموزش پزشکی را شش سرفصل اصلی این رخداد بزرگ برشمرد و گفت: در این نسشت دو روزه، چهار پلنری جامع و ۲۹ پنل تخصصی ۹۰ دقیقه‌ای با حضور دانشمندان، سیاستگذاران، صاحبان صنایع، دانشجویان و صاحبنظران برجسته از سراسر دنیا برنامه ریزی شده است.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت ادامه داد: نشست‌های مختلف به گونه‌ای برنامه ریزی شده اند که نیمی از اعضای پنل سخنرانان بین المللی باشند. در هر پنل، یک کارشناس ایرانی و یک کارشناس بین المللی جلسه را اداره می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این نشست مقاله ارائه نخواهد شد؛ چراکه ساختار نشست سالانه و منطقه‌ای برمبنای تبادل نظر کارشناسان متبحر و خبره طراحی شده است و لذا همه سخنرانان با دعوت خاص در همایش شرکت می‌کنند.

جعفریان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است، تشکیل شبکه دانشجویی مجمع جهانی سلامت از سوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد شده است که پس از بررسی، در مجمع عمومی پیمان گروه M8 مطرح و مورد استقبال و موافقت اعضا قرار گرفت. بر این اساس، رویداد دانشجویی روز قبل از برگزاری نشست اصلی، یعنی در هشتم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: حدود ۲۰۰ دانشجو از رشته‌های مختلف و علاقه مند به حوزه سلامت در این برنامه شرکت می‌کنند که ۴۰ نفر از آنان بین المللی، ۸۰ نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورمان و مابقی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، در خصوص نحوه شرکت دانشجویان در این رویداد مهم، بیان کرد: نحوه شرکت دانشجویان نیز به گونه‌ای طراحی شده که علاقه مندان، داوطلب می‌شوند و انگیزه خود را از شرکت در همایش اعلام می‌کنند و با توجه به ظرفیت محدودی که وجود دارد از بین آنها انتخاب انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم، تلاشی که به صورت جمعی در حال اجرا است، نتایج ارزشمندی برای کشورمان داشته باشد.

کد خبر 4596043 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز

ایسنا/فارس نماینده هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در ستاد سلامت نوروزی، مهم‌ترین محورهای ارائه خدمات سلامت در هشتمین روز از فروردین را اعلام کرد و گفت: در هشتمین روز از فروردین، مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه به ۱۰ هزار و ۹۰۰ مراجعه‌کننده خدمت‌رسانی کرده و ۳۳۰ عمل جراحی انجام شد.

مهرداد شریفی امروز، ۹ فروردین با بیان اینکه ۴۰۶ مورد از مراجعان مربوط به علایم تنفسی، ۳۰۱ مورد مربوط به علایم گوارشی و ۵۵۵ مورد مربوط به حوادث ترومایی بوده‌اند، گفت: مجموعه بهداشت استان نیز در هشتمین روز از فروردین، همانند روزهای گذشته، همراه با مردم استان و مسافران نوروزی بوده و با انجام دو هزار و ۱۲۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس، برای تامین سلامت مردم مشارکت داشتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم چنین از معرفی ۴۶ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان و ۵ هزار و شناسایی و معدوم‌سازی ۶۳۰ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی، به عنوان دیگر محورهای فعالیت مجموعه بهداشت استان در شبانه روز گذشته یاد کرد.

شریفی تعداد بیماران ویزیت شده در مراکز خدمات جامع سلامت در شبانه‌روز گذشته را نیز هزار و ۷۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: هم چنین با پیگیری کارشناسان سلامت استان، یک مادر باردار نیازمند به مراقبت‌های ویژه به بیمارستان اعزام شد.

وی در ادامه این گزارش به فعالیت‌های مجموعه اورژانس در هشتمین روز از نوروز پرداخته و اضافه کرد: امدادگران اورژانس در این روز با حضور در ۸۸۶ ماموریت، شامل ۱۲۱ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی، ۷۶۳ ماموریت غیرترافیکی و دو پرواز بالگرد، همراه با مردم و مسافران نوروزی بودند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در سوانح ترافیکی شبانه‌روز گذشته، ۱۳۵ نفر مصدوم شده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۰ مصدوم بستری شده و ۳۵ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ۱۱ مورد از ماموریت‌های امدادی روز گذشته را نیز مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و آمار مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس را نیز ۲۷ مورد اعلام کرد.

دیگر محور گزارش نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ستاد سلامت نوروزی، مربوط به خدمات مجموعه غذا و داروی دانشگاه در شبانه‌روز گذشته بود که در این زمینه گفت: در این بازه زمانی، کارشناسان معاونت غذا و دارو ۷۱ مورد بازدید از سطح داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی استان داشته و پاسخگوی ۵۰ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو در خصوص مسایل این حوزه بودند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر