Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:08:21 GMT

همایش بین المللی «فقه گردشگری» در تبریز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۲۳۳

همایش بین المللی «فقه گردشگری» در تبریز برگزار می شود

تبریز - ایرنا - مدیر جامعه المصطفی العالمیه تبریز گفت: نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری با حضور محققانی از 50 کشور جهان در تبریز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی بخت آور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این همایش بین المللی در راستای تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام در 6 محور اصلی 4 و 5 اردیبهشت در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از برگزاری این همایش را نگاه گردشگری از منظر دینی، فقهی و تاریخی، پیامدهای گردشگری مثبت اسلامی و حلال و معرفی تبریز به عنوان قطب گردشگری مهم کشورهای اسلامی اعلام کرد.
رئیس همایش فقه گردشگری با بیان اینکه این همایش در موضوع خود بدیع و تازه است، اظهار داشت: مقالات ارایه شده به دبیرخانه این همایش نیز به لحاظ نداشتن سابقه مطالعاتی قبلی در نوع خود جدید و تازه بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حجت الاسلام بخت آور با اشاره به اینکه در این همایش دستگاه ها و نهادهای مختلف و مراکز علمی و آموزشی استان مشارکت دارند، ادامه داد: در این همایش بین المللی 300 نفر از محققان کشورهای اسلامی از بیش از 50 ملیت مختلف حضور دارند.
دبیر علمی همایش بین المللی فقیه گردشگری نیز در این نشست گفت: این همایش در 6 محور شامل ماهیت شناسی فقیه گردشگری، جایگاه گردشگری در آموزه های دینی، ابعاد و قلمرو فقه گردشگری در حوزه ها و انواع گردشگری، فقه گردشگری؛ شهر اسلامی و حقوق گردشگران، جایگاه گردشگری در نظام اداری حقوقی ایران و تبریز و الگوی شهر مطلوب اسلامی برگزار می شود.
حجت الاسلام رحیم قربانی افزود: حدود 250 مقاله از محققان داخلی و 50 ملیت جهان از جمله آفریقای جنوبی، افغانستان، ترکیه، هندوستان و جمهوری آذربایجان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 50 داور حوزوی و دانشگاهی مقالات رسیده را ارزیابی و ارزش گذاری کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد 150 مقاله در داوری پذیرفته و از بین آن ها 58 مقاله برگزیده شده و از این تعداد نیز 10 مقاله برتر در حوزه های مختلف برتر شناخته شده است.
دبیر علمی همایش بین المللی فقه گردشگری یادآوری کرد: آثار رسیده در قالب 4 کتاب شامل چکیده مقالات، مجموعه مقالات برگزیده، مجموعه مقالات پذیرش شده و جستارهای قرآنی در گردشگری به عنوان مجموعه آثار این همایش چاپ شده که در اجلاسیه همایش رونمایی می شود.
حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه دو سوم مقالات ارایه شده به این همایش از محققان خارجی است، ادامه داد: مقالات این همایش در قالب 5 زبان انگلیسی، آذری، ترکی استانبولی، اردو و فارسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده و در هر زبان نیز مورد داوری قرار گرفته است.
وی گفت: مجموعه مقالات ارایه شده به این همایش در 6 کمیسیون تخصصی ( پنل علمی) در اجلاس همایش ارایه و از برگزیدگان علمی این همایش تجلیل خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش بین المللی فقه گردشگری نیز در این نشست گفت: 3 کمیته تشریفات، خدمات و پشتیبانی و رسانه در این همایش فعالیت می کند.
حجت الاسلام امیررضا نیکبخت، افزود: تبریز گردی، بازدید میهمانان از روستای گردشگری کندوان، حضور در مکان ها، مساجد شاخص و بازار تاریخی تبریز و برپایی نمایشگاه بین المللی کشورهای ملل با حضور 25 کشور خارجی از برنامه های جنبی این همایش است.
8023/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي همايش بين المللي فقه گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین اسبقی روز دوشنبه در جلسه تکمیل پرونده‌های ثبتی و تقویم رویدادهای گردشگری تبریز، افزود: رویدادها و جشنواره‌هایی که به گردشگری غذا مرتبط است امسال حائز توجه ویژه‌ای است، چون شهر تبریز از نظر تنوع خوراکی‌ها، غذاها و شیرینی‌های سنتی با فرهنگ و تاریخ دیرینه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۳۴ رویداد مختلف در شهرها و بخش‌های مختلف آذربایجان‌شرقی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ۱۳ مورد از این رویدادها مربوط به شهرستان تبریز است که با توجه به تعدد این موضوع لازم است تا پرونده‌های جدیدی برای ثبت در تقویم گردشگری کشور تنظیم و تکمیل شود.

اسبقی افزود: برنامه‌ها، رویدادها و جشنواره‌های یاد شده با مشارکت ارگان‌های مختلف شهرستانی اعم از فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صمت شهرستان تبریز برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در عرصه‌های هنری، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و غذایی باید اقدامات کافی برای افزایش این رویدادها به انجام برسد.

وی اهمیت مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف در ثبت ملی و منطقه‌ای رویدادها و جشنواره‌ها را مهم خواند و گفت: در این زمینه تلاش داریم تا رویدادها و جشنواره‌های مختلف که توسط فرمانداری، شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز برگزار می‌شوند، شناسایی و مستندنگاری شده و با تکمیل فرم‌های مربوطه، توسط ادارات متولی انجام شود.

کد خبر 6085736

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی « غزه زنده است»
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود