Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بازیکنی که با بند و تبصره‌های فراوان که برخی از آنها در ظاهر خلاف قانون بود، پیراهن استقلال را پوشید تا شاگرد بنی مک‌کارتی بزرگ در باشگاه کیپ‌تاون سیتی، تجربه بازی زیر نظر وینفرد شفر را به ‌دست بیاورد.

 پاتوسی - استقلال، گویا غیرقانونی است

آیاندا پاتوسی در همان حضور نخست نشان داد چه بازیکن باکیفیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مقابل پارس‌جنوبی‌جم در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و غوغایی به پا کرد. دقیقه 38 با شوتی سنگین دروازه رحمان احمدی را باز کرد و البته روی گل‌ به خودی حریف نیز تأثیر خودش را گذاشت. فردای آن روز ما که مدعی انتقال غیرقانونی پاتوسی به استقلال بودیم، علیه قوانین عجیب سازمان لیگ موضع گرفتیم که چرا سد راه حضور چنین بازیکنان باکیفیتی می‌شود.

 به بهانه درخشش پاتوسی: لطفا قوانین را تغییر دهید

پاتوسی در نیم‌فصل دوم 9 بار در لیگ برای استقلال به میدان رفته و 3 بازی آسیایی نیز انجام داده. ماحصل حضور 1051 دقیقه‌ای او در ترکیب استقلال، 4 گل زده، 4 پاس گل و تأثیر مستقیم روی گل دوم این تیم مقابل پارس‌جنوبی‌جم است. آیاندا پاتوسی مقابل ذوب‌آهن و در روز پیروزی 3 بر صفر استقلال، یک گل زد و یک بار هم با پاس زیبای خود باعث شد تا محمد دانشگر دروازه مظاهری را باز کند.

آیاندا پاتوسی مقابل فولاد هم یکی از گل‌های استقلال را در دقیقه 40 به ثمر رساند تا تیم شفر پیروزی 3 بر یک و خارج از خانه را تجربه کند. هافبک آفریقایی استقلال در روز تساوی مقابل العین هم در دقیقه 53 فرشید باقری را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن دروازه حریف اماراتی را باز کند. برابر الهلال اما یک بار دیگر تأثیر مستقیم پاتوسی را روی گل نخست استقلال مشاهده کردیم، جایی که او در دقیقه 5 توپ زیبایی ارسال کرد تا علی کریمی با ضربه سر تور دروازه حریف را بلرزاند.

 اوج هنرنمایی آیاندا پاتوسی، مقابل سپاهان و در ورزشگاه نقش‌جهان بود. در وقت‌های تلف‌شده بازی در نیمه دوم و درست زمانی که همه منتظر به صدا درآمدن سوت پایان این دیدار حساس بودند. پاتوسی با دریبل چند بازیکن و البته شوتی سنگین دروازه پیام نیازمند را باز کرد تا استقلال به پیروزی ارزشمندی دست یابد.

آخرین تأثیر آیاندا پاتوسی را هم مقابل ماشین‌سازی در هفته بیست و ششم لیگ برتر دیدیم، جایی که او از مرکز زمین، پاس فوق‌العاده‌ای برای مهدی قائدی فرستاد تا مهاجم جوان استقلال دروازه دخسوس را در دقیقه 76 فرو بریزد و 3 امتیاز ارزشمند را به هواداران هدیه بدهد. شاید این گل را مهدی قائدی به ثمر رسانده باشد اما هرگز نمی‌توان نقش مهم آیاندا پاتوسی را نادیده گرفت. او پاس زیبایی ارسال کرد که از زمان خداحافظی مجتبی جباری و محرم نویدکیا از فوتبال، نمونه‌اش را کمتر در لیگ برتر دیده‌ایم.

آیاندا پاتوسی در 12 دیداری که پیراهن استقلال را پوشیده، روی 9 گل موثر بوده و همین باعث شده تا به بهترین بازیکن این تیم در نیم‌فصل دوم تبدیل شود. ستاره‌ای که از حالا بحث تمدید قراردادش با استقلال شنیده می‌شود، البته به شرطی که ماجرای تیام برای او تکرار نشود و این بازیکن آفریقایی مسیر جدایی را طی نکند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال سازمان لیگ برتر آیاندا پاتوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت 4 ستاره سپاهان برای پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، عباسعلی ربیعی با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان گفت: محمد جواد حسین‌نژاد در دیدار مقابل نساجی مازندران دچار مصدومیت کشیدگی کشاله پای راست شد.  این بازیکن در روزهای گذشته بهبودی چشمگیری داشته و روند درمان او بسیار مثبت است.

او درباره تاریخ بازگشت این بازیکن به تمرینات سپاهان عنوان کرد: تلاش ما این است که با فعالیت‌های درمانی، محمدجواد حسین‌نژاد به بازی سپاهان مقابل پرسپولیس برسد.

پزشک تیم فوتبال سپاهان درباره آخرین وضعیت مصدومیت رضا اسدی ابراز کرد: این بازیکن نیز که در تمرینات پیش از دیدار مقابل ملوان بندر انزلی با مصدومیت مواجه شد، از ناحیه کشاله پای راست دچار مصدومیت شده و در روزهای گذشته فعالیت‌های درمانی خود را دنبال می‌کند.

ربیعی تصریح کرد:رضا اسدی نیز در روزهای گذشته بهبودی قابل توجهی داشته اما همچنین در حال درمان است و تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر وارد تمرینات گروهی شود.

او در خصوص آخرین وضعیت فرشاد احمدزاده که در بازی یکشنبه شب سپاهان مقابل ملوان بندر انزلی دچار مصدومیت شد، گفت: فرشاد احمدزاده  نیز در بازی روز یکشنبه دچار مصدومیت خفیف از ناحیه لگن چپ شد. امروز MRI از او گرفته شد و در حال حاضر فعالیت‌های درمانی او انجام می‌شود.

پزشک تیم سپاهان با بیان اینکه تلاش ما این است که احمدزاده هرچه سریعتر به تمرینات اضافه شود، اظهار کرد: این بازیکن به بازی بعدی سپاهان در لیگ برتر می‌رسد اما در خصوص حضور این بازیکن در بازی روز جمعه مقابل استقلال آبی‌پوش ملاثانی در جام حذفی هنوز قطعیتی وجود ندارد و در روزهای آینده وضعیت قطعی او اعلام می‌شود.

او یادآور شد: محمد دانشگر نیز روند درمانی خود را طی می‌کند و امکان حضور یا عدم حضور او در ترکیب سپاهان طی روزهای آینده مشخص می‌شود.

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ؛ الهلال حذف شد | فینال آسیا و رویای ستاره پنجم بر باد رفت
  • بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!
  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • برنامه ویژه برای دو ستاره تیم ملی والیبال نشسته
  • میلان ۱-۲ اینتر: دومین ستاره روی پیراهن نراتزوری
  • گلزنی سردار آزمون برای رم/ «دیبالا» کار مهاجم ایرانی را خراب کرد
  • سردار ستاره اصلی رم: فرصت بدهید گل می‌زنم!‏
  • اعلام وضعیت 4 ستاره سپاهان برای پرسپولیس
  • تیم لیگ برتری دست روی ۴ ستاره نامدار پرسپولیس گذاشت | گزینه غیرممکن برای جلب نظر هواداران