Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی عصر شنبه در حاشیه برگزاری نشست صمیمی با اصحاب رسانه در اراک، اظهار داشت: استان مرکزی پتانسیل‌های و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و… و همچنین صنایع دستی دارد که مغفول واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: بایستی با همکاری و هم افزایی در راستای توسعه گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در مسیر تحقق سند چشم انداز و برنامه ریزی ها، گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم به تنهایی از عهده اداره کل میراث فرهنگی برنمی آید و در حقیقت یک کار فرابخشی است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در کنار صنعت و کشاورزی آن، چنانچه در حوزه گردشگری بتواند برنامه ریزی اصولی پیاده و اجرا کند، می‌تواند در صنعت گردشگری با توسعه و درآمدزایی دست یابد و همه می‌دانیم که گردشگری در اقتصاد آینده نقشی بسیار مهم ایفا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطر نشان ساخت: رسانه‌ها نیز می‌طلبد در این عرصه نقش آفرینی مؤثر داشته باشند و مطالبه گری کنند تا در حوزه گردشگری به شرایط مطلوب دست یافته و یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه پایدار را محقق سازیم.

ایزدی تصریح کرد: در نوروز امسال، میزان حضور گردشگران نوروزی در استان با وجود روزهای بارش سنگین، نسبتاً مطلوب بود و یک میلیون و ۶۰ هزار نفر گردشگر ورودی به استان داشتیم که از این میزان ۴۷۰ هزار نفر از اماکن تاریخی استان بازدید کردند و ۲۶۰ هزار نفر نیز اسکان یافتند که هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: با مدیریت مطلوب و برنامه ریزی اصولی می‌توانیم رشد مطلوبی را در حوزه گردشگری استان رقم بزنیم و این مهم را امسال در دستور کار داریم.

کد خبر 4596019

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی استان مرکزی علیرضا ایزدی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی افزود: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند. 

گفتنی است که  روز گذشته مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهادهای غیر دولتی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری