Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری هموفیلی یک بیماری خونریزی دهنده مادرزادی وابسته به جنس است که تشخیص درست و به موقع آن، عاملی مهم و حیاتی در درمان است؛ با وجود درمان‌های رایج کنونی، فرد دچار هموفیلی در صورت دسترسی به درمان‌های کافی، باید طول عمری برابر افراد طبیعی جامعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان اینکه هفدهم آوریل روز تولد یکی از بنیانگذاران فدراسیون جهانی هموفیلی به نام «فرانک اشنابل» است، گفت: این روز از سال ۱۹۶۳ به نام روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، هر سال در این تاریخ با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم از بیماری هموفیلی و دیگر اختلالات انعقادی ارثی در سراسر جهان، برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

رئیس اداره بیماران خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۸۲ بیمار اختلال انعقادی در تنها مرکز جامع هموفیلی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واقع در بیمارستان شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، خدمات درمانی دریافت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۳۸۳ نفر مبتلا به هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور ۸ انعقادی) و ۵۳ نفر مبتلا به هموفیلی نوع B (کمبود فاکتور ۹ انعقادی) هستند.

داوود حدادی با بیان اینکه مرکز هموفیلی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، به عنوان مرکز جامع خدمات رسانی به این بیماران در فارس شناخته شده است، به اهمیت خدمات ارائه شده به بیماران هموفیلی پرداخت و پیشگیری از ایجاد عوارض در این بیماران را گامی مهم دانست.

وی هدف اصلی را پیشگیری از بروز خونریزی در این بیماران دانست و گفت: خونریزی حاد در این بیماران باید هرچه زودتر، با اولویت دو ساعت نخست، درمان شود.

رئیس اداره بیماران خاص و پیوند اعضای دانشگاه، نیاز اصلی بیماران با اختلالات انعقادی در بحث درمان را دسترسی به فاکتور‌های انعقادی بیان کرد که در حال حاضر موثرترین درمان مورد استفاده برای بیماران هموفیلی است.

او ادامه داد: با وجود قیمت بالای فاکتور‌های انعقادی، با هماهنگی وزارت بهداشت و پشتیبانی سازمان‌های بیمه گر، این فاکتور‌ها به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، در بسته خدمتی بیماران هموفیلی، تزریق فاکتور انعقادی و مشتقات خون، انجام آزمایش‌های مختلف، رادیولوژی، فیزیوتراپی، ویزیت فوق تخصص و متخصص، خدمات دندانپزشکی و بستری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

خدمات رسانی به ۷۸۲ بیمار اختلال انعقادی در مرکز جامع هموفیلی شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در دومین همایش بیماری سلیاک در این شهرستان از خانواده‌های دارای فرزند سلیاکی خواست برای دریافت کارت شناسایی و بهره مندی از بسته‌های حمایتی دولت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.

این همایش امروز و همرمان با چهارمین روز از هفته سلامت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار شد.

بیماری سلیاک مشکل خود ایمنی است که به پوشش روده کوچک آسیب می‌رساند. گلوتن که پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار است نشانه‌های این بیماری را تحریک می‌کند.

در حال حاضر درمان قطعی برای بیماری سلیاک وجود ندارد به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری باید از رژیم غذایی پیروی کنند که گلوتن در آن کاملاً محدودشده باشد.

شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود