Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:30:20 GMT

ایمن سازی زیرساخت های جاده ای در خوزستان در اولویت است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۴۰۶

ایمن سازی زیرساخت های جاده ای در خوزستان در اولویت است

اهواز - ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: ایمن سازی زیرساخت های جاده ای و همچنین هدایت آب از جاده های در معرض تهدید خوزستان به سمت تالاب ها و خلیج فارس در اولویت است.

به گزارش ایرنا محمد اسلامی عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از جاده مسدود شده اهواز - آبادان بیان کرد:اولویت نخست ما بر اساس تصمیمی که در دولت اتخاذ شده حفظ جان مردم و ایمن سازی راه ها در استان خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین تخلیه مکان هایی که ایمن سازی آنها میسر نبوده برای حفظ‌ جان مردم در دستور کار قرار گرفته که در بسیاری از نقاط خوزستان این اقدام انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هدایت آب از جاده های در معرض سیلاب در خوزستان به سمت تالاب‌ها، رودخانه های بزرگ و خلیج فارس از دیگر اولویت ها برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده است.
وی ادامه داد: ارزیابی و پرداخت خسارت وارده شده به مزارع و منازل شهری و روستایی خوزستان از دیگر برنامه‌های مهم ما در شرایط کنونی است.
اسلامی گفت: انتظار می رود بازسازی منازل تخریب شده و آسیب دیده توسط بنیاد مسکن سریع‌تر آغاز شود و در بخش راه ها نیز اقدامات لازم بر اساس برنامه زمان بندی شده صورت گیرد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:در خوزستان هنوز به مرحله بازسازی راه ها وارد نشده‌ایم چرا که تا آب فروکش نکند نمی‌توانیم اقدامی در این جهت صورت دهیم.
وی گفت:جاده اهواز - آبادان اکنون به صورت کامل زیر آب رفته و همکاران ما سعی دارند با 400 دستگاه و ماشین آلات سبک و سنگین با هماهنگی ستاد مدیریت بحران خوزستان، مسیر آب را از این محل منحرف کنند.
وی اضافه کرد: برای بازسازی منازل شهری و روستایی و کمک معیشتی استان های سیل زده اعتبارات لازم پیش بینی شده اما در خوزستان که هنوز در متن سیل قرار داریم نمی توانیم به صورت دقیق میزان خسارت ها و اعتبارات را پیش بینی کنیم.
اسلامی گفت: در سایر استان های که در معرض سیل قرار گرفتند ،بازسازی آغاز شده و جاده خرم آباد - معمولان- پلدختر که حدود 40 کیلومتر آسیب جدی دیده در دست بازسازی قرار دارد.
وی افزود: اکنون 10 پل بزرگ در استان های لرستان و ایلام در حال حمل و نصب است تا مشکلات تردد مردم برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جاده‌هایی که در خوزستان مسدود شده مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد:مردم خوزستان غیرتمندانه در کنار دستگاه های دولتی برای مهار سیلاب تلاش کردند و امید است با کاهش حجم آب بتوانیم اقدامات اولیه برای برآورد خسارت ها و نحوه بازسازی جاده های این استان را در دستور کار قرار دهیم.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که به همراه رییس جمهوری به خوزستان سفر کرده، عصر روز شنبه به همراه جمعی از مسئولان خوزستان از کمربندی غرب و شرق و جاده اهواز - آبادان که به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده، دیدن کرد.
7152/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل خوزستان سيل 98 وزير راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یعقوب اندامی افزود: از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت و با وجود پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

او تصریح کرد:، اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد در کشور وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال گروه‌های هدف در استان همدان انجام می‌شود. 

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال نیز در دو مرحله ۲ تا۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کودکان زیر ۵ سال در استان انجام می‌شود. 

یعقوب اندامی افزود: گروه‌های هدف این برنامه واکسیناسیون همه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و همه کودکان زیر ۵ سال که احتمالا همراه مادران خود در زندان اقامت دارند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت