Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا- وزير راه و شهرسازي گفت: ايمن سازي زيرساخت هاي جاده اي و همچنين هدايت آب از جاده هاي در معرض تهديد خوزستان به سمت تالاب ها و خليج فارس در اولويت است.

به گزارش ايرنا محمد اسلامي عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران در حاشيه بازديد از جاده مسدود شده اهواز - آبادان بيان کرد:اولويت نخست ما بر اساس تصميمي که در دولت اتخاذ شده حفظ جان مردم و ايمن سازي راه ها در استان خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: همچنين تخليه مکان هايي که ايمن سازي آنها ميسر نبوده براي حفظ‌ جان مردم در دستور کار قرار گرفته که در بسياري از نقاط خوزستان اين اقدام انجام شده است.
وزير راه و شهرسازي گفت: هدايت آب از جاده هاي در معرض سيلاب در خوزستان به سمت تالاب‌ها، رودخانه هاي بزرگ و خليج فارس از ديگر اولويت ها براي بازگشايي مسيرهاي مسدود شده است.
وي ادامه داد: ارزيابي و پرداخت خسارت وارده شده به مزارع و منازل شهري و روستايي خوزستان از ديگر برنامه‌هاي مهم ما در شرايط کنوني است.
اسلامي گفت: انتظار مي رود بازسازي منازل تخريب شده و آسيب ديده توسط بنياد مسکن سريع‌تر آغاز شود و در بخش راه ها نيز اقدامات لازم بر اساس برنامه زمان بندي شده صورت گيرد.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد:در خوزستان هنوز به مرحله بازسازي راه ها وارد نشده‌ايم چرا که تا آب فروکش نکند نمي‌توانيم اقدامي در اين جهت صورت دهيم.
وي گفت:جاده اهواز - آبادان اکنون به صورت کامل زير آب رفته و همکاران ما سعي دارند با 400 دستگاه و ماشين آلات سبک و سنگين با هماهنگي ستاد مديريت بحران خوزستان، مسير آب را از اين محل منحرف کنند.
وي اضافه کرد: براي بازسازي منازل شهري و روستايي و کمک معيشتي استان هاي سيل زده اعتبارات لازم پيش بيني شده اما در خوزستان که هنوز در متن سيل قرار داريم نمي توانيم به صورت دقيق ميزان خسارت ها و اعتبارات را پيش بيني کنيم.
اسلامي گفت: در ساير استان هاي که در معرض سيل قرار گرفتند ،بازسازي آغاز شده و جاده خرم آباد - معمولان- پلدختر که حدود 40 کيلومتر آسيب جدي ديده در دست بازسازي قرار دارد.
وي افزود: اکنون 10 پل بزرگ در استان هاي لرستان و ايلام در حال حمل و نصب است تا مشکلات تردد مردم برطرف شود.
وزير راه و شهرسازي گفت: براي جاده‌هايي که در خوزستان مسدود شده مسيرهاي جايگزين پيش‌بيني شده است.
وي بيان کرد:مردم خوزستان غيرتمندانه در کنار دستگاه هاي دولتي براي مهار سيلاب تلاش کردند و اميد است با کاهش حجم آب بتوانيم اقدامات اوليه براي برآورد خسارت ها و نحوه بازسازي جاده هاي اين استان را در دستور کار قرار دهيم.
محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي که به همراه رييس جمهوري به خوزستان سفر کرده، عصر روز شنبه به همراه جمعي از مسئولان خوزستان از کمربندي غرب و شرق و جاده اهواز - آبادان که به دليل طغيان رودخانه مسدود شده، ديدن کرد.
7152/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یعقوب اندامی افزود: از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت و با وجود پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

او تصریح کرد:، اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد در کشور وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال گروه‌های هدف در استان همدان انجام می‌شود. 

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال نیز در دو مرحله ۲ تا۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کودکان زیر ۵ سال در استان انجام می‌شود. 

یعقوب اندامی افزود: گروه‌های هدف این برنامه واکسیناسیون همه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و همه کودکان زیر ۵ سال که احتمالا همراه مادران خود در زندان اقامت دارند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت