Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:22:55 GMT

وزیر‌خارجه‌ونزوئلا: تلاش آمریکا برای کودتا شکست خورد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۵۷۲

وزیر‌خارجه‌ونزوئلا: تلاش آمریکا برای کودتا شکست خورد

وزیر امور خارجه ونزوئلا در مصاحبه‌ای گفت که تلاش آمریکا برای انجام کودتا در این کشور با شکست مواجه شده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز شنبه گفت که تلاش آمریکا برای انجام کودتا در این کشور با شکست مواجه شد و هم اکنون زمان آن فرا رسیده که گروه‌های مخالف به گفت‌وگو با دولت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با خبرگزاری آناتولی درباره آخرین تحولات ونزوئلا مصاحبه می‌کرد، افزود: کسانی که معتقد بودند که ونزوئلا شاهد کودتای نظامی خواهد بود اشتباه کرده‌اند و نمایش کمک‌های بشردوستانه در مرزهای ونزوئلا با شکست مواجه شد و زمان آن فرارسیده که مذاکرات آغاز شود.

از سوم بهمن سال گذشته (۱۳۹۷) بود که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ها و اعتراضاتی علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و سعی داشت علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهوری قانونی به رسمیت شناخت و در مقابل مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: ما می‌دانیم که طرف‌های خیرخواهی نیز در میان مخالفان ونزوئلایی حضور داشته که با استراتژی آمریکا همراهی نمی‌کنند اما مجبور به همراهی با ائتلاف مصلحت اندیش شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا گزینه نظامی را کنار گذاشته است گفت که واشنگتن همچنان این گزینه را بر روی میز نگه داشته است.

خورخه آریازا گفت: کسانی که به دنبال انجام کودتا در ونزوئلا بودند همچنان در کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون مورد استقبال قرار می‌گیرند.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر امور خارجه ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود